GALLUP: Mikä vaihteistoöljy toiminut pakkasessa parhaiten
Valvoja: ffp jäsenet
GALLUP: Mikä vaihteistoöljy toiminut pakkasessa parhaiten
Terve kaikki. Yritin haulla etsiskellä, ei tuntunut tällaista löytyvän. Nyt kun kaiketi koko
Suomessa on ollut ihan kunnon pakkasia ja ainakin oma laatikko on ollut kovemmilla pakkasilla todella tahmea niin tämä voisi olla ihan tervettullut juttu.
Rajataan aihetta sen verran että pysytään manuaalivaihteisissa laatikoissa. Aihehan on hieman käsitteellinen, koska esim. tankovälitteisissä vivuston rasvaus vaikuttaa asiaan. Ja tietenkin toisissa autoissa saattaa olla heiman parempi laatikko kuin toisessa. Mutta ei oteta näitä muuttujia mukaan, vaan jos joku ölssi on toiminut selkeästi paremmin niin tietoa otetaan vastaan. Lisäksi jos joku on löytänyt myös hyvän pakkasilla toimivan rasvan vaihdevivustoon tai vaijeristoon niin nekin kokemukset ovat erittäin tervetulleita. Laitetaan aina mukaan laatikkotyyppi ja öljyn vaihtoväli. Ja lähdetään siitä että nyt keskustellaan laatuöljyista. Lisäksi erilaiset kokemukset laatikoiden "huolloista" vaihdon yhteydessä ovat hyvä lisä. Tyyliin täytin laatikon diisselillä ja pyörittelin tyhjänäkäynnillä renkaat ilmassa.
Aloitan omasta. Laatikko 020, vaihtoväli n. 60tkm. Castrol täyssynteettinen ( en hemmetti muista mikä) toimi ihan suht hyvin. Nyt Valvoline jotakin, autoliike suositteli-> ei toimi kylmällä ollenkaan, varsinkin kakkonen on todella tahmea ja jos tarjoilee liian voimalla niin ei ehdi synkronoida ja rusahtaa. Eli täältä ääni Castrolille.
Suomessa on ollut ihan kunnon pakkasia ja ainakin oma laatikko on ollut kovemmilla pakkasilla todella tahmea niin tämä voisi olla ihan tervettullut juttu.
Rajataan aihetta sen verran että pysytään manuaalivaihteisissa laatikoissa. Aihehan on hieman käsitteellinen, koska esim. tankovälitteisissä vivuston rasvaus vaikuttaa asiaan. Ja tietenkin toisissa autoissa saattaa olla heiman parempi laatikko kuin toisessa. Mutta ei oteta näitä muuttujia mukaan, vaan jos joku ölssi on toiminut selkeästi paremmin niin tietoa otetaan vastaan. Lisäksi jos joku on löytänyt myös hyvän pakkasilla toimivan rasvan vaihdevivustoon tai vaijeristoon niin nekin kokemukset ovat erittäin tervetulleita. Laitetaan aina mukaan laatikkotyyppi ja öljyn vaihtoväli. Ja lähdetään siitä että nyt keskustellaan laatuöljyista. Lisäksi erilaiset kokemukset laatikoiden "huolloista" vaihdon yhteydessä ovat hyvä lisä. Tyyliin täytin laatikon diisselillä ja pyörittelin tyhjänäkäynnillä renkaat ilmassa.
Aloitan omasta. Laatikko 020, vaihtoväli n. 60tkm. Castrol täyssynteettinen ( en hemmetti muista mikä) toimi ihan suht hyvin. Nyt Valvoline jotakin, autoliike suositteli-> ei toimi kylmällä ollenkaan, varsinkin kakkonen on todella tahmea ja jos tarjoilee liian voimalla niin ei ehdi synkronoida ja rusahtaa. Eli täältä ääni Castrolille.
itsellä ollu castrolia, shelliä ja redlinea 020-lootassa ja kuhan laatikko lämpenee niin redline on ehottomasti kaikkein notkein käyttää. castroli on omasta mielestä yliarvostetta paskaa.
shellin öljyt on ollu talvella paremmat kuin redlinet.
mut kyllä mie itse kestän sen vallinan että -33 asteen pakkasilla on vähän jämäkkä hämmentää. mut kyl nuo vaihteet menee joka kerta silmään ilman sorsaa. tämä siis RL:n öljyillä
shellin öljyt on ollu talvella paremmat kuin redlinet.
mut kyllä mie itse kestän sen vallinan että -33 asteen pakkasilla on vähän jämäkkä hämmentää. mut kyl nuo vaihteet menee joka kerta silmään ilman sorsaa. tämä siis RL:n öljyillä
Mobil, castrol, redline ja motul on tullut kokeiltua oem öljyjen lisäksi noista redline oli ehdottomasti paras talvella, ei ikinä mitään ongelmaa, motul tulee hyvänä kakkosena, mutta pitkään jos ajoi vaihtamatta motarilla niin saattoi olla vähän kankee loota kovimmilla pakkasilla. Vaan Castrolin ja mobilin kanssa oli ongelmia ihan kesäkelilläkin, ei kumpikaan toiminut yhtään.
Kaikki öljyt pyöri samassa 02K lootassa vuoden vaihtovälein. Redlinet tosin jäi lootaan lopulta pidemmäksi aikaa, kun ei vaihtotarvetta enää ollut.
Kaikki öljyt pyöri samassa 02K lootassa vuoden vaihtovälein. Redlinet tosin jäi lootaan lopulta pidemmäksi aikaa, kun ei vaihtotarvetta enää ollut.
02J lootaan vaihdoin RedLine MT-90:set ja kesällä toimii kuin unelma kovemmassakin ajossa. Eka talvi oli kovila pakkasilla vaikea. Ostinkin jo tätä talvea varten orkkisöljyt. Vaihtotarvetta ei ole kuitenkaan ilmaantunut. Tänä talvena on toiminut paljon paremmin nuo öljyt. Kyllähän yli 25 pakkasilla jonkinverran kankeampi on kuten olettaa saattaa. Ei ole itseä haitannut kun tiedostaa tuon ominaisuuden ja vaihtaa vähän hellemmällä kädellä että kerkee synkata. Muutaman kilometrin ajon jälkeen on taas ihan normaali.
020 mk2 aikakauden laitteissa, vivustot rasvattu WD40 tai aseöljyllä, ja öljyinä toimineet pääasiassa Mobilin VS200 ja vain positiivista sanottavaa -35 keleiltäkin.
Nyt on jotain Castrollia ja kakkonen meinasi räyskiä -30 keleillä näpeille jos kiireellä vaihtaa, mutta lämpösenä menee ihan ok. Tosin +500tkm menty aski joka suht kovalla rääkilläkin tuon vääntöihmeen perässä, niin eihän se öljy siitä uutta tee..
Nyt on jotain Castrollia ja kakkonen meinasi räyskiä -30 keleillä näpeille jos kiireellä vaihtaa, mutta lämpösenä menee ihan ok. Tosin +500tkm menty aski joka suht kovalla rääkilläkin tuon vääntöihmeen perässä, niin eihän se öljy siitä uutta tee..
020
Kun vaihdoin öljyt 020 kootaan, laitoin Valvonia, mutta heti laatikko oli ihan öljyinen, ja vetoakselin tyvestä vielä märempi. Otin öljyt pois ja pesin lootan päältä puhtaaksi ja laitoin ohjekirjan mukaisen Mobilin VS200. Nyt on laatikko pysynyt puhtaana. Tämä vuoto kiinnostaisi enemmänkin, voisiko olla vuodon suhteen sama kuin ohjaustehostimessa jossa sopimaton öljy ei pysy sisällä?? Kommentia kiitos
Kiitokset tähän mennessä vastanneille. Red Line ja orkkisöljyt ilmeisen hyviä. Varmasti vaikuttaa paljonkin missä laatikossa, kuinka paljon ajettu ja millaisella kuormalla laatikko on ollut.
Aseöjly toimii varmasti suht hyvin noissa vivustoissa. WD40 tuntuu olevan vähän samanlaista kuin Wurthin rost-off, häviää nopeasti. Ainakin mitä noita itse olen käyttänyt. Tosin en auton vaihdevivustoissa. Tuohon kun löytäisi jonkun hyvän vähän sitkostetun synteettisen öljyn niin saattais toimia kivasti. Wurthilla on tuo HHS 2000, joka on synteettinen ja tunkeutuu todella hienosti, mutta on kyllä melkoista siirappia näillä -20 - 30 pakkasilla.
Aseöjly toimii varmasti suht hyvin noissa vivustoissa. WD40 tuntuu olevan vähän samanlaista kuin Wurthin rost-off, häviää nopeasti. Ainakin mitä noita itse olen käyttänyt. Tosin en auton vaihdevivustoissa. Tuohon kun löytäisi jonkun hyvän vähän sitkostetun synteettisen öljyn niin saattais toimia kivasti. Wurthilla on tuo HHS 2000, joka on synteettinen ja tunkeutuu todella hienosti, mutta on kyllä melkoista siirappia näillä -20 - 30 pakkasilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa