g3 vr6/gti jarrupäivitystä 4-pulttiseksi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

g3 vr6/gti jarrupäivitystä 4-pulttiseksi

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.2.2011 15:58

yritin haulla mutta aika niukasti. muistaakseni tästä oli joskus puhetta mutta en löytäny.

eli siis tarkoitus olis laittaa profiilin kulkineeseen levyt joka nurkkaan ja kasvattaa jarrujen kokoa ku kuitenki tulee jarruremontin aika nykyisillä osilla ja miks ei siis samalla tehä vähän paremmaksi

taka-akseliksi tulisi vr6-akseli täydellisenä mutta miten onnistuu jaon muutos 4-pulttiseksi helpoiten. ehkä g60 levyillä koska näissähän on jo kummassaki levyissä kierreosat eikä navoissa? ja varaosaputkassa sain tietoa että samat takalaakerit olisivat

etupäähän sitten 1.9td:n navoilla, vr6:n satulat, kannakkeet, palat ja g60 levyt. tämmöstä informaatiota dopi antoi että samat navat olis diisselissä kuin tehokkaammissakin pensoissa mutta ei ollut sata varma. mutta miten tuo levyjen kanssa? kuiten halkaisijaa löytyy samana eli 280mm. mutta miten offsetillä?

ja ehkä kenties parempaa jarrusylinteriä niin mistäs löytyis helpoiten käyvä osa?

edit: ja jos joku kysyy että miksei 5-pulttisena jakona niin löytyy kaks sarjaa 15" vanteita 4-pulttisena joista toiset g60-pellit ja fondmetaleita löytyy vielä tiukemmin 5-pulttisena niin tästä syystä haluan pitää 4-pulttisena jaon

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.2.2011 16:39

taka-akseliksi tulisi vr6-akseli täydellisenä mutta miten onnistuu jaon muutos 4-pulttiseksi helpoiten. ehkä g60 levyillä koska näissähän on jo kummassaki levyissä kierreosat eikä navoissa? ja varaosaputkassa sain tietoa että samat takalaakerit olisivat

Takalaakerit on samat, kierreosat ovat levyissä ja levyiksi käy myös 2.0 koneen (esim. Vento) levyt.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.2.2011 16:55

VR6/GTi- jarrusatulat sekä kannakkeet samat kuin G60. Passaavat kaikkiin 4-pulttisiin olka-akseleihin. Satavarmasti ainakin niihin sinun diiselin olkiin, koska itsellänikin sellaiset on. Levyiksi G60 4-pulttiset 280mm.

Takajarrut ovatkin jo selvät, eli 4-pulttiset levyt vain paikoilleen. Jarruja tai laakereita ei tarvitse miettiä.

Offset: VR6 ja G60. Offsetin ero korjataan satuloille olka-akselissa, joten siitä ei tarvitse murehtia tippaakaan.

5-pulttiseen etupäähän joudut etsimään vr6/gti:stä tukivarret, olka-akselit, vetoakselit, kallistuksenvakaajan ja jos vimosen päälle tekee niin pitemmät raidetangot käsittääkseni.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.2.2011 18:13

kiitoksia vastauksista :)

mut miten tuo pääsylinterin kanssa? mistä löytää isomman vai kannattaako edes vaihtaa? omasta mielestä kyl mutta mistään mitään en kyl tiiä :D

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 13.2.2011 18:49

Mulla olis toiseksi suurin bolt-on vaihtoehto vielä kaupan.

Myynti-ilmo

Ventossasi lienee tällä hetkellä 22,2mm pääsylkky, joka menee kyllä Lucas 54:n etujarrujen ja takalevyjarrujen kanssa, mutta tuolla isommalla voi tuntumaa vähän parantaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.2.2011 21:02

Ja jos autossa on alkuperäisesti 5-pulttinen jako, ei nelipulttinen jako kelpaa leimalla, jos pykälät ei viimeaikoina ole muuttuneet.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.2.2011 21:46

^ tämähän ei itseäni kosketa kun 1.9td ventossa on alkujaankin 4-pulttinen jako kuten aloitusviestissä luki

eli siis tarkoitus olis laittaa profiilin kulkineeseen levyt joka nurkkaan ja kasvattaa jarrujen kokoa



btw: eikö mahukki 14" vanne pyöriin noilla takalevyillä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2011 21:59

Kakkoskorisessahan noita on.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 14.2.2011 18:31

280 etujarrut taas sitten ei mene ku vähintään 15 tuumasilla, eikä ihan kaikilla niilläkään kuulemma.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.2.2011 18:35

Jos on sisään kääntyvät puolat, niin ottaa kiinni satuloihin. Yhden G60 jarrut paikoilleen, vanteet ei sovi, jarrut pura aamuyöstä kun emäntä tarvii auton töihin lähtöön aamulla. Rempan tehneenä,suosittelen kokeilemaan levy/satula paketin eka vanteen sisälle.
Käykös Vr6 288mm kannakkeet, satulat yms 256mm sukuisiin olka-akseleihin?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.2.2011 18:48

^ATE:n 288x25 levyjen satulankannattimet ja satulat käy kyllä 256mm sukuisten Lucasien tilalle olkaan mutta levyjen kanssa tulee ongelmia. Volkkarin levyistä mikään ei käy suoraan paikalleen tai sitten levyt ovat liian ohuita (esim G60 280mm).
Tuolla mun pähkäilyä kakkos-Jetan kanssa (1. sivun lopussa) ja ongelman ratkaisu, Rellun levyt:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=104705&highlight

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 14.2.2011 19:27

280 etujarrut taas sitten ei mene ku vähintään 15 tuumasilla, eikä ihan kaikilla niilläkään kuulemma.


Tossa on nyt 3 sarjaa 15" vanteita sisämitaltaan 315mm, 325mm ja 335mm. Pienimmät ei mahdu 280 jarrujen kanssa ollenkaan, toiset menee nipin napin ja viimeisillä jää jo vähän väliinkin. =)

Lumien sulaessa pitää tehdä kuvien kanssa jarrutopicci vakiosta s2:n jarruihin asti Lucaksen tuotteilla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.2.2011 19:40

tuo etupään juttu olikin tiedossa ja siinä ei pitäisi tulla ongelmia ku alut on ollu g60 passatissa ennen alla ja uskoisin g60-peltien menevän paikalleen.

sitä hain tuolla että omasta mielestä pitäis taakse mennä 14" peltivanne jos innostun ennen kesää vaihtaa taakse levyt ettei tuu vanteiden kanssa ongelmia


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa