Paras lähtökohta moottorille?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

Paras lähtökohta moottorille?

ViestiKirjoittaja Habbo » 13.1.2011 13:21

Tulin hankkineeksi itselleni työmatka kulkineeksi sekä eräänlaiseksi harrastelun kohteeksi -99 Golffin AGU-moottorilla. Auto on "Suomi-auto" eli 188tkm mittarilukema lienee täysin paikkansa pitävä.

Omassa päässä sykkii halu saada moottorin tehoa nostettua, mutta koska kilometrejä autolle ja moottorille on kertynyt jo noinkin paljon, on ajatuksena ollut tehdä kokonaan uusi moottori autolle. Ja koska auto on luonnollisesti vähäpäästöinen, olisi tarkoituksena pitää moottori ulkoisesti mahdollisimman alkuperäisen näköisenä.

Oma suunnitelma on muotoutumassa:
Perusmoottori joko vaijerikaasullinen tai sitten sähkökaasullinen. Kumpi parempi??
K04-ahdin.
180 tai 225hv polttoainesuuttimet, koska eikö nuo 150hv suuttimethan kuulemma jäävät pieneksi??
180hv tai 225hv polttoainepumppu??
Mahdollisesti sähkökaasullisen imusarja, tai sitten pidetään AGU:n imusarja. Onko näissä eroja?
Vaparin nokka-akselit.
Sähkökaasullisen imuputki ja ilmamassamittarinrunko.
2,5" db ja pakoputki 2" tai 2,5"
Välijäähdytin joko pyritään optimoimaan paremmin tai sitten laitetaan isompi mikä saadaa kätkettyä puskurin taakse huomaamattomiin.
Kytkin.
Ohjelma.

Mitä kannattaa laittaa moottorin sisuksiin. Kestääkö vakio alakerran osat miten, vai olisiko samalla kun se nyt auki on niin laittaa 225hv kiertokanget ja männät?

Onko jotain muuta mitä kannattaa vielä ottaa huomioon?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa