-01 mallinen 3bg Passatti (Ruotsin tuonti) jossa mielestäni outo valoautomatiikka.
Auton ollessa käynnissä, valokatkaisin 0-asennossa palaa parkit.
Mielestäni Volkkareissa ei ole tällaista valoautomatiikkaa koskaan ollut vaan pitäisi palaa ajovalot (mikäli valoautomatiikka) tai sitten ei mitään.
Eipä se mitään haittaa mutta pisti vaan mietityttämään että en ole ennen moista tavannut.
Outo valoautomatiikka Passatissa
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla on Multivanissa alennetuilla jännitteellä (jännitteenalennus diodeilla) toimiva päivänvalosysteemi toteutettu siten, että lähivalot syttyvät laturin ohjauksesta. Erillisellä kytkimellä automatiikan saa tarvittaessa pois päältä. Mittarivaloista tietää, milloin on aika kytkeä täydellä jännitteellä toimivat ajovalot (normaalisti valokytkimen kautta).
Rouvan -96 jenkkipassatissa on mitä ilmeisimmin myös alennetulla jännitteellä toimiva järjestelmä: jännitehäviö lähivaloilla on lähellä releyttämätöntä järjestelmää, mutta kaukovaloilla huomattavasti pienempi. Lähivalot syttyvät aina virta-avaimesta (pl. takavalot ja mittarivalot) mikä ei dieselissä mielestäni ole paras vaihtoehto, kun talvella pitäisi hehkuttaakin. Jostakin syystä lähivaloille ei kuitenkaan tule enempää jännitettä, vaikka kääntäisi valokytkimestäkin.
Rouvan -96 jenkkipassatissa on mitä ilmeisimmin myös alennetulla jännitteellä toimiva järjestelmä: jännitehäviö lähivaloilla on lähellä releyttämätöntä järjestelmää, mutta kaukovaloilla huomattavasti pienempi. Lähivalot syttyvät aina virta-avaimesta (pl. takavalot ja mittarivalot) mikä ei dieselissä mielestäni ole paras vaihtoehto, kun talvella pitäisi hehkuttaakin. Jostakin syystä lähivaloille ei kuitenkaan tule enempää jännitettä, vaikka kääntäisi valokytkimestäkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa