Kylmäkäynnistys ongelmaa Audi A4 1.8 2000

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

Kylmäkäynnistys ongelmaa Audi A4 1.8 2000

ViestiKirjoittaja G0lf » 10.12.2010 19:02

Aina kun autoa käynnistää pakkaskelillä yön seisomisen jälkeen niin auto lähtee normaalisti käyntiin, mutta liikkeelle lähdön (kaasun painamisen) jälkeen auto alkaa käydä huonosti. Vastaava oire kuin auto kävisi 3-sylinterin voimalla ja tehot kateissa. Vikakoodit luettu eikä ratkaisua löytynyt sieltä niinkuin ei mitään vikakoodiakaan. Heti jos sää on plussan puolella niin ei tätä oiretta esiinny.
Ideoita mistä etsimään vikaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2010 19:42

Kerääntyykö nykyään vielä vettä polttoainejärjestelmään jos bensassa on jo hitusen etänolia seassa? Vai onko sitä aina?

Ite koittaisin polttoaineen jäänestoa ja auton huolellista lämmitystä että mahdolliset jäät sulaisivat.

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 10.12.2010 19:54

Jos auton antaa käydä tyhjäkäyntiä käynnistämisen jälkeen niin auto toimii kyllä hetken lämmettyään normaalisti tai vaihtoehtoisesti on suoritettu normaali esilämmitys lohkolämppärillä. Kylmänä jos lähtee liikenteeseen niin ilmenee nuo ekassa viestissä kuvatut oireet.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.12.2010 19:56

Eli mahdollinen jää voisi olla moottoritilassa polttoainelaitteissa. Ne kun moottorin säteilystä lämpiää niin jää sulaa?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.12.2010 0:28

Kerääntyykö nykyään vielä vettä polttoainejärjestelmään jos bensassa on jo hitusen etänolia seassa? Vai onko sitä aina?
Ite koittaisin polttoaineen jäänestoa ja auton huolellista lämmitystä että mahdolliset jäät sulaisivat.



Eli mahdollinen jää voisi olla moottoritilassa polttoainelaitteissa. Ne kun moottorin säteilystä lämpiää niin jää sulaa?


mitä vittua?

Lämpötila-anturi? imuvuotoja (jättäis kyl koodia..)?
tulpat, puola(t)?

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 11.12.2010 9:47

Jos tuo lämpötila-anturi ois rikki niin eikös sen pitäisi antaa vikakoodia sitten siitäkin? Jos tuon auton veisi merkkiliikkeen huoltoon ja antaisi olla yön kylmässä niin voisiko aamulla käynnistyksen jälkeen saada mitattua livenä dataa moottorista jos siitä sitten näkisi mikä klikkaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.12.2010 9:53

mitä vittua?
Ei kun jäätä.

Jos käytös radikaalisti muuttuu nollan molemmin puolin niin ensiksi tulee mieleen veden jäätymispiste. Lämpöanturi sekoittaisi koneen varmaankin vielä plus viidessäkin asteessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa