Löysikö joku pyöreät xenon umpiot jostain?
Valvoja: ffp jäsenet
Löysikö joku pyöreät xenon umpiot jostain?
Eli löysikö kukan loppupeliessä dcr ja e hyväksynnällä olevat pyöreät umpiot mm. golf mk2:een? Paljon kaikenlaista löytyi hakemalla mutta ei oikein mitään konkreettista? :S 5,3/4" tai 7"? Vanhempi harrastelaite olisi vailla moisia..
vastahan tätä on puitu: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=141598
Valoja
Tuolta alhaalta valitset tarvikkeet ja sieltä pdf selaat sivun 13/15
Tosin noi valomoduulit on 90mm halkaisijaltaan.
Tuolta alhaalta valitset tarvikkeet ja sieltä pdf selaat sivun 13/15
Tosin noi valomoduulit on 90mm halkaisijaltaan.
Sitten menee saman hitnaiseksi kuin G sarjan mersun bixenonit jotka olis kuitenkin oikean kokoisessa umpiossa. Mikähän tuossakin on ettei voi tehdä dcr merkittyjä vakio umpioita. Ei syy voi olla yksin tämän maan laissakaan kun menisi niitä varmaan muuallekin. Tosin alkanee olemaan katoava luonnonvara tuo perus umpio.
Toisaalta taas kun katsoo että joka ainoaan mopoautookin saa kohta jonku kinkkiläisen pikkupajan tekemät xenon tai projektori umpiot tarvikkeina niin sinällään on vähän kummallista että vanhat autot on unohdettu aika pitkälle kokonaan joissa käytännössä kahdella umpiokoolla katettas 40-70 luku aika pitkälle useiden merkkien ja mallien osalta.
Nuo depot on vajaa 300e, mutta ne ovat H7 umpiot, joten Xenon hyväksyntä ei ole taattu. Hellan Xenonit maksaa 1500e.
Aika harva haluaa noihin vanhoihin harrasteautoihin mitään xenoneita, en ainakaan itse näe mitään tarvetta. Autoilla kuitenkin ajetaan vain kauniina kesäpäivinä, jolloin ei viitsi ajovaloja polttaa laisinkaan.
Aika harva haluaa noihin vanhoihin harrasteautoihin mitään xenoneita, en ainakaan itse näe mitään tarvetta. Autoilla kuitenkin ajetaan vain kauniina kesäpäivinä, jolloin ei viitsi ajovaloja polttaa laisinkaan.
Harrasteautoissa kyse on ehkä enemmän näyttävyydestä/omasta mieltymyksestä/rakentelusta kuin valojen tehokkuudesta / paremmuudesta. Ja kyllä se hintakin on pakko ottaa huomioon vaikka onkin harrastepeli. :)
Tuohon mun vanhempaan Volgaan saa laittaa xenon valot vaikka umpioissa ei ole mitään merkintöjä, koska ikää on niin paljon että E-hyväksynnät ei olleet voimassa. Pesurit pitää laittaa koska on nykysäännös. Tästä on ihan virallinen vastaus AKE:lta ja näin tulen leimalle laittamaan. (Geneven sopimus tuli voimaan 1959, mutta Suomi ratifioi sen vasta 17.9.1976, jolloin sitä aikaisemmissa autoissa ei tarvitse olla e-hyväksyttyä kamaa). Asia jota monet katsurit ei tajua nykypäivänä kun on niin hienot e-hyväksynnät ja direktiivit...
Tuohon mun vanhempaan Volgaan saa laittaa xenon valot vaikka umpioissa ei ole mitään merkintöjä, koska ikää on niin paljon että E-hyväksynnät ei olleet voimassa. Pesurit pitää laittaa koska on nykysäännös. Tästä on ihan virallinen vastaus AKE:lta ja näin tulen leimalle laittamaan. (Geneven sopimus tuli voimaan 1959, mutta Suomi ratifioi sen vasta 17.9.1976, jolloin sitä aikaisemmissa autoissa ei tarvitse olla e-hyväksyttyä kamaa). Asia jota monet katsurit ei tajua nykypäivänä kun on niin hienot e-hyväksynnät ja direktiivit...
Toisaalla lukee H7/H7, mutta tosiaan tuossa pdf:ssä sitten taas D1S (joka on xenonpolttimon tyyppi, ei hyväksyntä)
Nojoo saivareellaan. Periaateessa se voidaan katsoa xenon hyväksynnäksi, koska samalle umpiolle ei mun tietääkseni voi olla halogeenihyväksyntää. Jos lähdetään vielä lisää halkomaan huiksia, niin sieltä löytyy se E merkki joka on EU:n tyyppihyväksynnän merkki ja sitten yleensä polttimotyypin merkki (HC/HR jne).
Nojoo saivareellaan. Periaateessa se voidaan katsoa xenon hyväksynnäksi, koska samalle umpiolle ei mun tietääkseni voi olla halogeenihyväksyntää. Jos lähdetään vielä lisää halkomaan huiksia, niin sieltä löytyy se E merkki joka on EU:n tyyppihyväksynnän merkki ja sitten yleensä polttimotyypin merkki (HC/HR jne).
Mulla oli TT:n umpioissa sekä halogeeni että xenon merkinnät. Italian tuontivehje, tiedä oliko sillä merkitystä, mutta asia tutkittiin huolella. Oli ihan muoviin stanssatut eikä pelkät tarralaput. Sitä en tiedä olivatko ne jotkut aftermarket umpiot mutta ulkoasu oli alkuperäinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”