Caddy 1.6D -87

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jleino
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.11.2010 17:08

Caddy 1.6D -87

ViestiKirjoittaja jleino » 7.11.2010 18:32

Moikka kaikille, uusi jäsen ilmoittautuu ensimmäisen Volkkarin myötä. Aiemmin on tullut Volvojen parissa puuhailtua ja nyt löytyi tällainen pelleiltään ehjä, vain 160tkm ajettu dieseli Caddy.

Näitä onkin varmaan aika paljon täällä foorumilla laiteltu, itseä kiinnostaisi vähän vinkkinä tietää että mistä löydän kyseiseen autoon leveät vanteet, vaikka pellistä kunhan ovat vain leveät ja mielellään pienellä tuumakoolla.

Alustasta löytyikin paljon juttua ja hienoja(!) kuvia joita oli ilo katsella. Näin ensi alkuun täytyy katsastaa tuo kahden vuoden tallissa seisomisen jälkeen ja laittaa uudet hehkut kun aika kovasti kalkattaa ja vajaana kylmänä hetken käy. Motonetissä ainakin oli alta kympin uudet hehkut.
Öljyt vaihdoin heti ensitöikseen kun pihaan sain tuotua. Ykkönen kytkeytyy myös huonosti, meinaa mennä kolmonen päälle. Ja tämä siis nelilovinen aski. Auttaisiko vaihteistoöljyn vaihto, ja mitä laatua laatikkoon??

Tässäpä alkuunsa mietteitä. Toivottavasti saadaan keskustelua aiheesta. Tarkoitus oli pikkuhiljaa alkaa hyvällä maulla tuunaamaan, pitää jokapäiväisessä käytössä ja kuljettaa hieman tavaroita. Esittäkäähän ideoita=)

Bingi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 5.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Bingi » 8.11.2010 13:08

Tuota vaihteen siirtoa voi säätää kahdesta paikkaa.
Irroitat vaihde kepin suojan ja sen alla on siinä päälimmäisessä nupissa säätö + - .
Toinen ja enemmän vaikuttava on vaihdetangon moottorin päässä, panta auki ja käännät tankoa pykälän jompaan kumpaan suuntaan ja testaat miten toimii.

noin vähän ajetussa ei luultavasti ole vielä kulumaa niissä vaihteen siirto nivelissä. Motonetissä niitäkin löytyy.

jleino
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.11.2010 17:08

ViestiKirjoittaja jleino » 9.11.2010 13:57

Kiitos Bingille neuvosta. Pitääpä viikonloppuna säätää sitä. Perjantaina jakopään rojujen, vesipumpun ja hehkun vaihto.
Kakkos hehkua en onnistunut itse vaihtamaan, on sen verta hankalassa paikassa. Jakopää näyttäsi myös suht yksinkertaiselle mutta ei ilman painailma työkaluja suostunu pultit aukeemaan joten viedäänpä huoltoon.

Mukavaa kun saisi tuon auton liikenteesee ja katsastettua, kivahan tuolla ajella. Kesällä sitten reilumpaa fiksailua kun on lämmintä ja mukavaa. Talvi ajetaan ihan vaan kevyitä työajoja.

Onko Caddy kuin lämmin auto? Ei ole kuumaa vaan pelkästään haaleata tuo ilma mikä suulakkeesta tulee lämpömittarin ollessa ylipuolenkin välin.

jaslyh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.7.2010 20:28

ViestiKirjoittaja jaslyh » 9.11.2010 14:37

Jossain on hämminkiä jos ei oo caddy lämmin, mulla puhaltajan moottori ei oo niitä kaikkein hätäsimpiä mut silti jo ykkösvaihteella meinaa sulaa sukat jalkaan. Lämmöt on ajussa pikkasen yli puolen.

Vaihteistosta sen verran et säätäminen ei auta jos keppi heiluu ku soppakauha, ei muuta ku uutta siirtoniveltä tilalle.

Tere tulemast Cädilläc-kerhoon ;-D !!

jleino
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.11.2010 17:08

ViestiKirjoittaja jleino » 9.11.2010 17:13

Tulipa vietyä Cädilläc autohuoltoon. Perjantaina viimestään ehtiivät kuulemma laittaa. Tuossa äsken piti monesti hehkuttaa ennen ku sain käyntiin, ja sittenkin tuntui niinku ei olis hehkuttanu ollenkaan.. Kummallista vaikka eilen sain kolme vaihdettua??

Olisko siinä pitäny akku kykteä ensin pois, lähinnä sitä ajatellen että onko tullu pieni oikkari joka olis polttanu hehkujen sulakkeen tai jotain??

No, jospa se siitä, pääsis viikonloppuna jo ajelemaan parin vuoden seisotuksen pölyjä poies=)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa