Puhaltaa lämmintä hiljempaa kuin kylmää, syy?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

Puhaltaa lämmintä hiljempaa kuin kylmää, syy?

ViestiKirjoittaja a1mo » 14.10.2010 15:10

On tässä ilman viiletessä tullut otsikon mukainen ongelma esiin Passatissa(-97). Eli puhaltaa lämmintä ilmaa vähemmän/hiljempaa kuin kylmää. Lämmönsäätö kylmällä ilmaa tulee ihan normaalisti, ja kun kääntää lämmön täysille ilmaa tulee selvsti hiljempaa. Se mihin puhallus suunnataan ei vaikuta, ainoastaan lämmönsäätö. Ja ajaessa huomannut, että keskikonsoli lämmittää jalkaa, ja kädelläkin kokeillessa konsoli on lämmin siitä jalan kohdalta.

Kuinka tässä toimii tuo lämmmönsäätö, kiertääkö kennossa aina sama määrä vettä ja jollain läpällä säädetään kuinka paljon ilmaa kulkee sen kautta, vai säädätäänkö kiertävää vettä?
Mahtaakohan tuo kenno olla niin tukossa ettei ilma kuljle läpi, vai joku säätöläppä on väärässä asennossa?

Onko kenelläkään sattunut olemaan vastaavaa ongelmaa?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.10.2010 15:12

Kennossa kiertää koko ajan kuuma vesi, ja ilmavirtaa säädellään kennolle tai sen ohi. Kyllähän se kenno voi olla tukossa, ettei ilma mene kunnolla läpi.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 14.10.2010 16:49

Onhan näissä se raitisilmansuodatin niin kennon ei pitäisi mennä tukkoon. Sen vaihdoinkin kun ei hetkeen varmaan ollu vaihdettu.
Saakohan sitä knnoa puhdistettua ilman irroittamista? Ei huvittaisi alkaa siihen operaatioon kun koko auto on rakennettu sen ympärille.

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 14.10.2010 17:25

Hanskalokero ja puhaltimen moottori pois, niin kennon pitäisi näkyä.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 15.10.2010 0:47

Hyvä jos käy niin helposti, täytyykin laittaa homma aluilleen kunhan ehtii:D

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 15.10.2010 14:33

On siitä puhaltimen reiästä ehkä n. 40cm matkaa kennolle, mutta kyllä siitä imurilla ja paineilmalla saa sen puhdistettua. Samalla minun mielestä pitäisi nähdä, että toimiiko lämmönsäätöläppä.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 20.10.2010 9:43

Tuli tuossa yhtenä iltana taskulampun valossa purettu tuo puhallin irti, muttei siitä suoraan kyllä näe kennoa eikä läppää. Käden saa työnnettyä sinne kanavaan kennolle asti ja läppä on siinä matkalla myös.
Kenno tuntui ihan puhtaalta ja sain myös työnnettyä kännykän kuvan ottoa varten sinne, ja ihan puhtaalta se kuvassakin näyttää. Läppä toimii myös ihan normaalisti.
Ongelma on edelleen, lämmintä ilmaa tulee heikommin ja keskikonsoli lämpenee. Eihän syy voi olla enää muualla kuin kennon jälkeen jokin tukos, joku läppä esim, kiinni tai muuta sellaista.
Pääseeköhän sinne kennon jälkeen mihinkään käsiksi ilman suurempia purkutöitä?

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa