Eipä löytyny haulla, saatika googlettamalla vinkkejä...
Tuli ajankohtaseks vaihtaa eteen tukivarret, osat löysin motonetistä.
Kaikki muut on suurinpirtein vaihettu paitti sitte se alatukivarsi (lähimpänä jarrusatulaa. Kuskin puolelta.
Ongelmaksi muodostui se että eihä se lähde irti sieltä jarrujen puolelta?! Pillillä koitettu lämmitellä, hakattu ja moukaroitu erilaisilla vermeillä.
Joten jos jollain on vinkki millä se lähtee irti ni kertokoot sen myös minulle!
Kiitos.
3B passat tukivarsien vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Morjesta. Itelläkin oli pirun tiukassa se tukivarsi siitä pallonivelestä. Kun ei mitään kuumailmapuhallinta jämerämpää ollut käytössä, tuli se vain väännettyä auki. Poikkihan se meni mutterin alta joten tipahti pois.
Varot vaan ettei pyörähdä avain --> mutteri pyöreeks.
Kunnon putkitongeilla kiinni ja väännät sen auki. Käytä voimaa :)
Varot vaan ettei pyörähdä avain --> mutteri pyöreeks.
Kunnon putkitongeilla kiinni ja väännät sen auki. Käytä voimaa :)
Itse itselleni vastaten.
Mutterin irrotus siitä pallonivelestä oli helppo homma, kunnon työkalut onneks käytössä.
Haasteelliseksi homman teki se kun varsi ei lähteny sieltä kolosestaa irti. Pillillä lämmittelin, moukaroin moskalla vartta, hakkasin sieltä täältä.
Toimivaksi tavaksi irrottaa juuttunut nivel oli napakka lyönti nivelen juureen.
Ei siis millään vasaralla, vaan muutaman kilon moskalla.
Napsahti irti parin lyönnin jälkeen.
Mutterin irrotus siitä pallonivelestä oli helppo homma, kunnon työkalut onneks käytössä.
Haasteelliseksi homman teki se kun varsi ei lähteny sieltä kolosestaa irti. Pillillä lämmittelin, moukaroin moskalla vartta, hakkasin sieltä täältä.
Toimivaksi tavaksi irrottaa juuttunut nivel oli napakka lyönti nivelen juureen.
Ei siis millään vasaralla, vaan muutaman kilon moskalla.
Napsahti irti parin lyönnin jälkeen.
Saako tukivarsia vaihdettua yksinään? Tuntuis että muutama käsipari pitäisi olla lisää yhden mokoman tukivarren vaihtoon. Otin passatista oikean puolen takimmaisen alatukivarren irti ja sovittelin uutta (Moog = laatumerkki?) niin lyhyeksi tuntuisi jäävän, 2cm pitäis saada venymään. Pitkällä rautakangella saisin kyllä tuota pyöräntuentaa väänneltyä niin että pituus riittää mutta ei riitä kädet sitten asentamaan sitä kiinni. Kangesta kun löysää niin palautuu aina entiseen asentoonsa. Vanhassa tukivarressa on VW:n osanumerot ja etummainen tukivarsi näkyy olevan TRW:n tekemä, kai nämä pitäis keskenään samanlaisia olla. Asennusvinkkejä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa