3b passatin vanteista

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

sakuseppo
-

3b passatin vanteista

ViestiKirjoittaja sakuseppo » 10.10.2010 18:44

En äkkiä löytänyt vastausta joten kysytäänpä. Eli nyt talvella ois tarkotus ostaa tuohon omaan passattiin kesäks uudet alut ja vahvana ehdokkaana on tuollaiset Keskinin KT2 vanteet. Eteen oon ajatellut 8,5x18" ja taakse 9,5x18". Autoa myös laitetaan enemmän maan kamaraa kohti, mutta se luultavasti sitten vanteiden ehdolla, kuinka alas saa.
Rengastukset luultavasti edessä 215/40/18 ja takana 225/40/18, vai kuinka kannattaisi, vai miten kannattaisi, että jää varaa madaltaa autoa. Itse varsinainen kysymyshän koskee noita vanteita kun noitahan ei saa kun 5x130 jaolla, joten tarvitsen myös ne adapterit noihin. Vanteiden ET taitaa olla 52, joten minkähänpaksuiset noiden adaptereiden täytyy olla, että nuo vanteet saa sopimaan tuohon autoon? Mulla ei varsinaisesti oo ennestään minkäänlaista kokemusta asiasta ja tuo ET:n merkityksen tajuaminenkin on vähän niin ja näin:D

Joten fiksummat valaiskoon minua, onko ajattelemani rengaskoot yms. kohdallaan ja minkälaiset/paksuiset nuo adapterit pitää olla? Ja tietysti joku fiksu voi tietysti heittää miten paljon tuota on sitten vara vielä madaltaa jos tuommoset läkkyrät alle punoo. Autohan siis 3b passat variantti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”