Vesipumppu / lohko vaurio ja niiden vakavuus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

P_Valtonen
-
Viestit: 238
Liittynyt: 24.7.2003 10:28

Vesipumppu / lohko vaurio ja niiden vakavuus

ViestiKirjoittaja P_Valtonen » 6.10.2010 1:42

Jos vesipumppu pääsee hajoomaan ja se tekee lohkoon rattaallaan kulumaa, nii mikä on hylkyraja? Eli millon lohkokosta pitää alkaa oikasee materiaalia pois pumpun rattraan kohdalta täsä tapauksessa?

Öljypumpula välys saa olla max 0,1mm pituus suunnassa, mutta mikä o vesipumpulla ko. arvo?

Kyseesä on WasserBoxer jossa on em arvo 2,1mm. Valitettavasti alkupränen korjauskäsikirja ei anna mitään arvoa. Onko rivikoneissa mitään ilmotettua hylkyrajaa tälle jutulle?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.10.2010 1:53

Eihän jäähdytys ole yhtään niin kriittinen kuin öljynkierto. Kunhan vesi liikkuu niin yleensä se riittää.

Eri asia on tietysti jotkut virimoottorit ja vakionopeusmoottorit, mutta jos normi auton moottoria mietit niin ei se ole niin älyttömän tarkkaa. Termostaatti sitten ohjaa kierron määrää.

Ajattele sitä termodynamiikan kannalta niin huomaat nämä aspektit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa