Venton sisäpuhallin polttaa sulakkeen 4-nopeudella
Valvoja: ffp jäsenet
Venton sisäpuhallin polttaa sulakkeen 4-nopeudella
Eli mikäs nyt taas vaivaa ventuskaa?
Sisäpuhallin polttaa sulakkeen kun lämppäriä pitää hetken 4-nopeudella.
Joka nopeus toimii, 1 on kyllä aika tehoton.
Vastus on mitattu ja toimii, lämppärin moottori on alkuperäinen ja toimii ok.
Onko tuolle lämppärin vastukselle rele jossakin joka jumittais tms?
Sisäpuhallin polttaa sulakkeen kun lämppäriä pitää hetken 4-nopeudella.
Joka nopeus toimii, 1 on kyllä aika tehoton.
Vastus on mitattu ja toimii, lämppärin moottori on alkuperäinen ja toimii ok.
Onko tuolle lämppärin vastukselle rele jossakin joka jumittais tms?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Puhallin oli kädessä tuossa keväällä kun laakeri huuti hoosiannaa, rasvasin ja meteli lakkas ja on toiminut tähän asti moitteetta.
Nyt puhallin oli kädessä tuossa viikolla kun ekan kerran otti ja simahti, suoraan akusta virtaa ja pyörii ok eikä möykkää.
Nyt puhallin oli kädessä tuossa viikolla kun ekan kerran otti ja simahti, suoraan akusta virtaa ja pyörii ok eikä möykkää.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhallin päätti alkaa laulu-uralle mutta ääni oli niin karmee että vaihtoon meni.
Lopuksi toimi vaan 2-3 nopeudet ja kylmänä ulina aivan uskomaton.
Motonetista 70e uusi merkitön tarvike, mutta jännä homma että tuossa tarvikemallissa on sokka alapäässä eli tuon saa purettua ja tarvittaessa vaihtaa hiilet/laakerit.
Lopuksi toimi vaan 2-3 nopeudet ja kylmänä ulina aivan uskomaton.
Motonetista 70e uusi merkitön tarvike, mutta jännä homma että tuossa tarvikemallissa on sokka alapäässä eli tuon saa purettua ja tarvittaessa vaihtaa hiilet/laakerit.
Joh, enemmän tai vähemmän omissa edellisissä vekottimissa (volvo v40 -02 / gti golf -98 ja pug 306 -96) vaihdettu juuri samalla ohjelmalla lämppärin flektit, ensin kitinää -> putsaus ja rasvaus -> vähemmän tai ei ollenkaan kitinää -> jonkun ajan päästä alkanut etuvastukset paukkumaan tai flekti lopettanut toimintansa osin tai kokonaan. Tästä sitten uutta tuuletinta tilalle.
@Mikhauta: Eipä se näe se flekti miten paljon autolla on ajettu ei, mutta hittoako siitä täytyy ruveta ikävään sävyyn mutisemaan, vaikka onkin -jarkko- topicin aloittajana. Voisihan se olla vaikka niinkin, että -jarkko- tietäisi tarkalleen auton historian, missä ja miten on ajettu ja kuinka monta kaljakoria on ollut kyydissä jne.
Kyllä itsekin ihmettelisin, jos "tavanomaisesti ajetussa" ja "normaalikäytössä olleessa" autossa kuukahtaisi tuuletin noilla metreillä, jos autolla on ikää 3-10v. Toistakymmentä vuotta vanhassa autossa ei enää oikeasti ole mikään ihme.
@Mikhauta: Eipä se näe se flekti miten paljon autolla on ajettu ei, mutta hittoako siitä täytyy ruveta ikävään sävyyn mutisemaan, vaikka onkin -jarkko- topicin aloittajana. Voisihan se olla vaikka niinkin, että -jarkko- tietäisi tarkalleen auton historian, missä ja miten on ajettu ja kuinka monta kaljakoria on ollut kyydissä jne.
Kyllä itsekin ihmettelisin, jos "tavanomaisesti ajetussa" ja "normaalikäytössä olleessa" autossa kuukahtaisi tuuletin noilla metreillä, jos autolla on ikää 3-10v. Toistakymmentä vuotta vanhassa autossa ei enää oikeasti ole mikään ihme.
Puhaltimen kestoikään vaikuttaa mm. se onko raittari ennen vai jälkeen puhaltimen. Esim omassani raittari on föönin jälkeen jolloin laakerin paskaantuminen aikanaan on selviö. Vikinän alettua puhallin irti, puhdistus paineilmalla ja rasvaa laakeriin. Taas on hiljainen peli. Niin ja kilsoja n. 130 tkm takana.
Ventossa alkoi puhaltimen säätönuppi kuumentua siihen malliin, että oli tulla sormeen palovamma. Kerkesi olla 3-asenossa parisen tuntia ennen kuin huomasin kuumentumisen. Säätönuppi oli myös sulanut hieman toisesta laidasta.
Irrottelin säätöyksikön kojetaulusta ja olihan siellä kuumana käynyt myös sähköliitin yms. Löytyi purkaamolta uusi säätöyksikkö, mutta kuumeneminen jatkui. Vaihdoin tuon jälkeen raikasilmasuodattimen, jonka jälkeen kytkin kuumenee huomattavasti vähemmän, ts. enää nelosasennossa kuumenee hälyttävästi.
Taitaa olla kohta tuulettimen moottorin vaihto edessä?
Irrottelin säätöyksikön kojetaulusta ja olihan siellä kuumana käynyt myös sähköliitin yms. Löytyi purkaamolta uusi säätöyksikkö, mutta kuumeneminen jatkui. Vaihdoin tuon jälkeen raikasilmasuodattimen, jonka jälkeen kytkin kuumenee huomattavasti vähemmän, ts. enää nelosasennossa kuumenee hälyttävästi.
Taitaa olla kohta tuulettimen moottorin vaihto edessä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa