Passat sanoo UU...UUU ...UUU. Tehostin vai laakeri?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ulise kun pyörittää paikallaan. Vain kun rengas pyörii.
Jarrulevyt ja -palat on aika uudet ja se ujellus on minusta sen verran kova että ei se pelkästään jarrulevyistä kuulu. ...tai mistä sen tietää. Kokeilin vaihtaakkin jarrulevyjen asentoa ja tarkistin pultit oikeisiin kireyksiin mutta ei vaikuttanu mitenkään.
...ja nyt kun mietin, muistaakseni ensimmäiset äänet alkoi jo ennen kuin vaihoin uudet levyt ja palat. Vanhat oli kierot ku korkkiruuvit
Jarrulevyt ja -palat on aika uudet ja se ujellus on minusta sen verran kova että ei se pelkästään jarrulevyistä kuulu. ...tai mistä sen tietää. Kokeilin vaihtaakkin jarrulevyjen asentoa ja tarkistin pultit oikeisiin kireyksiin mutta ei vaikuttanu mitenkään.
...ja nyt kun mietin, muistaakseni ensimmäiset äänet alkoi jo ennen kuin vaihoin uudet levyt ja palat. Vanhat oli kierot ku korkkiruuvit
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Levyt ja palat on Bosch. Eli ei huonot?
Kitinäpellit? Erillisiä kitinäjuttuja näihin paloihin ei käsittääkseni asenneta. Näin mulle kerrottiin :)
Palat ottaa kyllä minusta normaalisti kiinni levyihin kun pyörittää rengas ilmassa. Silleen vähän "hinkkaamalla". Tosin jos tarkkoja ollaan niin joissakin kohdissa levyä ihan hieman hinkkaa enemmän mutta sitä se teki uudesta alkaen ja en vaivannu päätä sen enenpää sillä
Kitinäpellit? Erillisiä kitinäjuttuja näihin paloihin ei käsittääkseni asenneta. Näin mulle kerrottiin :)
Palat ottaa kyllä minusta normaalisti kiinni levyihin kun pyörittää rengas ilmassa. Silleen vähän "hinkkaamalla". Tosin jos tarkkoja ollaan niin joissakin kohdissa levyä ihan hieman hinkkaa enemmän mutta sitä se teki uudesta alkaen ja en vaivannu päätä sen enenpää sillä
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
juu no jos boschin hilut niin ei sitten siitä sen enempää, vaan tuli mieleen et noilla motonetin osilla on saanu jos jonkinlaista vikaa aikaseksi :)
ja jos kitinäpeltejä ei kuulu noihin laittaa niin sekin vika pois laskuista.. siis näillä puheilla vois olettaa että jarruista se ei ainakaan tule....
ei sinne paljo jää kun pyöränlaakeri tai onko tos toisen puolen vetarille kannatinlaakeria? ikinä en oo kyl kuullu et se ois menny mut ideat loppuu ;)
ja jos kitinäpeltejä ei kuulu noihin laittaa niin sekin vika pois laskuista.. siis näillä puheilla vois olettaa että jarruista se ei ainakaan tule....
ei sinne paljo jää kun pyöränlaakeri tai onko tos toisen puolen vetarille kannatinlaakeria? ikinä en oo kyl kuullu et se ois menny mut ideat loppuu ;)
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Nyt on jarrut herkistelty ja tarkasteltu. Ääni jatkuu mutta pehmeämpänä. ...ja pehmeämpi ääni taitaa johtua vain sateisesta kelistä. Rengasta pyöritellessä huomasin että onhan siinä oikeassa eturenkaassa väljää.
Rengas lonksuu vaakasuuntaa, ei pystysuunnassa (ainakaan käsivoimin) Eli se vaikuttaa pikkusen auraukseen. Väljyys löytyi etummaisen ylätukivarren ulommasta päästä, kolisee ku biljardipallot taskussa mutta se ei taida kuitenkaan tehdä tuota UU ääntä :) Menee siis laakereiden lisäksi myös ainaki yks tukivarsi uusiksi
Voiko vajaatoiminen laakeri tärisyttää tukivartta rikki? Tai rikkinäinen tukivarsi laakereita?
Rengas lonksuu vaakasuuntaa, ei pystysuunnassa (ainakaan käsivoimin) Eli se vaikuttaa pikkusen auraukseen. Väljyys löytyi etummaisen ylätukivarren ulommasta päästä, kolisee ku biljardipallot taskussa mutta se ei taida kuitenkaan tehdä tuota UU ääntä :) Menee siis laakereiden lisäksi myös ainaki yks tukivarsi uusiksi
Voiko vajaatoiminen laakeri tärisyttää tukivartta rikki? Tai rikkinäinen tukivarsi laakereita?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
tukivarsien vaihdon jälkeen huomasin että renkaat heiluu vieläkin vaakatasossa, mutta nyt molemmilta puolilta! Ja välys vaikuttaa löytyvän raidetangosta. Molemmilla puolilla tuntuu olevan sama välys.
laakerit on menossa molemmilta puolilta vaihtoon mutta ei ihan vielä, katsotaan ensin muut korjaukset loppuun. Ulina ei ole ainakaan pahentunut.
Miten hammastangossa voi olla molemmilla puolilla välystä? Voiko sitä korjata helposti esim kiristämällä (ilmeisesti alakautta löytyvällä) kiristysmutterista?
laakerit on menossa molemmilta puolilta vaihtoon mutta ei ihan vielä, katsotaan ensin muut korjaukset loppuun. Ulina ei ole ainakaan pahentunut.
Miten hammastangossa voi olla molemmilla puolilla välystä? Voiko sitä korjata helposti esim kiristämällä (ilmeisesti alakautta löytyvällä) kiristysmutterista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa