Elikkästä seuraavanlaista olen hieman miettinyt, levikepalat Golf IV 4motioniin, eli on haldexi peli ja tuohan tunnetusti vetää takaa kun etupään ja takapään välillä on pyörintäeroa.
Niin onko minkäänlaista merkitystä (nelivedon tai ESP:n kannalta) jos VAIN taka-akselilla on levikepalat, 20mm per puoli. Koska tuolloinhan taka-akseli levenee ja esim. kaartaessa jyrkästi vasemmalle/oikealle etu- ja taka-akseleiden välille tulee pyörintäeroa (takapää kytkeytyy mukaan) ja levikepaloilla esim. sisempi takapyörä "kulkee entistä hitaammin" kuin ilman levikepalaa, vai kompensoiko ulompi takapyörä tilannetta, kun sehän vaihtoehtoisesti ulompana levikepalalla ja "kulkee hitaammin", mutkatilanteissa siis.
Saikohan tuosta nyt kukaan selvää mitä yritin selittää.. :D
Levikepalat nelivedossa (haldex)
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa