Golf III ajoneston sirun tunnistus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

Golf III ajoneston sirun tunnistus

ViestiKirjoittaja Boah » 17.9.2010 0:00

Tervehdys,

tuli käyttikseksi hommattua tuollainen Golf 3 koppainen farkku niin pitihän tänne rekisteröityä. Hommasin sitten tuohon keskuslukkoon kaukosäädön eli MTT-Tradingin myymän Inca Pro V50-mallin.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=58

No asensin kaukosäädön, jyrsitytin avaimen ja siirsin sirun. Muuten ei mitään ongelmaa, mutta ajonestolla on vaikeuksia tunnistaa sirua kun siirsin sen tuohon kaukosäätöavaimeen ja sillä koittaa käynnistää. Joutuu siis orkkisavainta tarjoamaa startin ajaksi hollille, jotta saa myllyn käyntiin. Onko jollain tähän jotain ratkaisua, kiitokset etukäteen.
Viimeksi muokannut Boah, 17.9.2010 2:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 17.9.2010 0:08

Siirrä se siru lähemmäs sitä avaimen juurta.. Siel avaimen sisällä pitäis olla tilaa sopivasti sille pienelle sirulle ja laitat sen kiinni vaikka sinitarralla sinne.. omassa oli samaa vikaa ja tolleen sen sai kuntoon..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.9.2010 5:58

Sama juttu, pikaliimalla laitoin oman sirun kiinni siihen avaimen juuressa olevaan paikkaan. Muuten se pyörii irrallaan liian kaukana avaimen sisällä.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 20.9.2010 2:06

Kiitokset vinkeistä, pitääpä kokeilla asetella sinitarran kanssa sitä sirua lähelle avaimen 'terää'.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.9.2010 19:52

Ei välttämättä auta ongelmaan, mutta Golf III:n sirun ei pitäisi olla kovin herkkä etäisyydelle lukupuolasta, sen sijaan myöhemmissä vaihtuvakoodisissa sirumalleissa etäisyys on todella kriittinen.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 20.9.2010 21:40

Kaverin laguunaan olis maksanu 400e uus avain. Teetätettiin kopio ilman sirua ja liimattiin se siru sinne virtalukon anturin kylkeen ja hyvin pelaa nämä molemmat anturit nyt.

Rellussa oli melko tarkka se missä asennossa siru oli anturiin nähden.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 21.9.2010 0:25

Tuntui äske lähtevän avaimen molemmissa asennossa auto käyntiin. Hieman vain mietityttää, ei viitsisi toista avainta aina kantaa mukana , varmuuden vuoksi.

Onko tuolla sirulla jotain optimiasentoa tunnistuksen kannalta?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.9.2010 13:39

Ainakin oma siru kun oli irti avaimen sisällä, niin se piti ravistella avaimen etuosaan et lähti käyntiin ja pysy käynnissä. Oli kiva sompailla Treen ruuhkissa kun siru lähti irti Hämeenkadun mukulakiviosuudella. :)

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 24.9.2010 19:58

Nyt toimii hyvin kun pistin sinitarralla sirun kiinni. Ennen liimaamistakin käynnityi kyllä aina, mutta tunnistus vei hetken aikaa. Ei lähtenyt, jos heti sytytysvirroista käänsi suoraan startille. Kiitokset kaikille avusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa