Master uusionastarenkaat?
Valvoja: ffp jäsenet
Master uusionastarenkaat?
Onko tämän foorumin lukijoilla kokemuksia Master uusionasarenkaista? jos niin mistä mallista? Muilla foorumeilla jotkut ovat jopa erehtyneet kehumaan.
Käykö arkiajoon? Saako etua Slamit.net:n talviajo riehaan? :P
Käykö arkiajoon? Saako etua Slamit.net:n talviajo riehaan? :P
Pito on kaukana merkkirenkaista. Vaikka sitä kumia mainostetaan aika suoran epäsuorasti esim "Hakkapelita 4" kuviolla, on todellisuudessa kuvio täysin eri. Pääasiallisesti kunnon lamellit puuttuu, koska ne ovat kalliita valmistaa. Lisäksi renkaan ominaisuuksiin vaikuttaa todella paljon runko, pinnatussa renkaassa se runko on aina mitä satuu. Parhaimpia tapauksia on aikoinaan ollut kun 60sarjan renkaasta oli tehty 65sarjalainen lisäämällä kumia kulutuspinnan ja rungon väliin.
Uusista renkaista on todella harvinaista että runko pettää laakista ja rengas tosiaan räjähtää alle. Pari tuttua ei enää käytä pinnattuja, kummallakin jysähtänyt pinnattu rengas +-100km/h vauhdista, ei mitään harvinaista pinnatuilla.
Uusista renkaista on todella harvinaista että runko pettää laakista ja rengas tosiaan räjähtää alle. Pari tuttua ei enää käytä pinnattuja, kummallakin jysähtänyt pinnattu rengas +-100km/h vauhdista, ei mitään harvinaista pinnatuilla.
Eikä toi vielä, vaan se et neljässä renkaassa voi olla neljä eri runkoa, joiden ominaisuudet eroavat jonkin verran... Sitten se kudoksen ja kumin erkaneminen mitä näkee ku on hirveet kumisoirot motarilla kuorma-auton renkaasta...
Pistää muuten ajattelemaan, että karseesti yritetään kokoajan lisätä autojen turvallisuutta laki, yms muutoksilla, mut silti auton alle saa pultata renkaat, minkä ajo-ominaisuudet ja kestävyydet on kaikilta osin paskoja.
Pistää muuten ajattelemaan, että karseesti yritetään kokoajan lisätä autojen turvallisuutta laki, yms muutoksilla, mut silti auton alle saa pultata renkaat, minkä ajo-ominaisuudet ja kestävyydet on kaikilta osin paskoja.
Master on Virolainen rengasvalmistaja ja jostain luin että jotkin mallit tehtäisinn jopa Ruotsissa. Rungot sun muut on kai yleisesti tiedossa uusiorenkaiden osalta. Kokemukset kyseisestä rengasmerkistä kiinnostaisi enemmän kuin luulot, mutu tuntuma ja epäilyt.
Kaveri on erehtynyt kehumaan omiaan siksi topicin aloitin. Hänellä jonkun Gislaved:n kopio. Hänellä ajotyyli tosin rauhallinen.
Kaveri on erehtynyt kehumaan omiaan siksi topicin aloitin. Hänellä jonkun Gislaved:n kopio. Hänellä ajotyyli tosin rauhallinen.
Ei mulla ole pahaa sanottavaa pinnatuista renkaista. Mitä noita autoja on ollut viimeisen 15 vuoden aikana mitä kortti on ollut niin yhteenkään autoon en ole ostanut ns. oikeita renkaita. Aina on alla pyörinyt uusiorenkaat. Kilometrejä tulee vuodessa se pertti perusautoilijan 20 000km. Juuri ostin taas sarjan näitä 195/60/15 Master uusiorenkaita hintaan 250e vanteille laitettuna. Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa joku halpis kiinalaismerkki hieman alle 300e hintaan, mutta luotan enemmän noihin pinnattuihin.Itse en näe järkeä ostaa 600e rengassarjaa tuollaiseen n.2000e arvoiseen autoon.
Onhan niissä varmasti eroa Nokiaan verrattuna mutta kun ei mene ajamaan niillä hyvillä renkailla niin et tiedä edes mistä jäät paitsi. Ihan samanlailla kun eroa on Ladan ja Mersun ajo-ominaisuuksissa.
Kesärenkaat pinnatuissa olleet sellaiset että vesiliirtoon lähtee jo alle 80km/h nopeudessa mutta pakkoko sitä on ajaa siinä samassa vedentäyttämässä urassa missä kaikki muut.
Ajaa siten että tiedostaa nuo heikommat ajo-ominaisuudet niin kyllä pinnatuilla pärjää ympäri vuoden.
Onhan niissä varmasti eroa Nokiaan verrattuna mutta kun ei mene ajamaan niillä hyvillä renkailla niin et tiedä edes mistä jäät paitsi. Ihan samanlailla kun eroa on Ladan ja Mersun ajo-ominaisuuksissa.
Kesärenkaat pinnatuissa olleet sellaiset että vesiliirtoon lähtee jo alle 80km/h nopeudessa mutta pakkoko sitä on ajaa siinä samassa vedentäyttämässä urassa missä kaikki muut.
Ajaa siten että tiedostaa nuo heikommat ajo-ominaisuudet niin kyllä pinnatuilla pärjää ympäri vuoden.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mun mielestähän asia toimii just päin vastoin, eli siihen paskakoslaan kannattaa juurikin ostaa ne paremmat kumit, koska niistä yleensä puuttuu kaikki ABS:t ja ajonvakautusjärjestelmät ja sit siihen parempaan autoon voi ostaakki ne marangonit tai ässät koska auton turvalaitteet auttaa aika paljon yllättävässä tilanteessa. Eihän ne renkaat kauppaan ja kotiin ajossa tarttekaan paljoo suorituskykyä, mutta sitten ku se yllättävä tilanne tuleekin eteen ni sit ollaan auton kanssa tolpan ympärillä, kun se rengas ei toiminutkaan ja kuski ei osannutkaan. :|
Niin, vaikka meneekin taas offtopic:in puolelle niin tästä asiastahan voi jeesustella vaikka miten pitkään.
Miksi ei sitten kaikki aja uusilla autoilla koska ne on turvallisempia ? Tai eihän sekään ole turvallinen jos vertaa ajoturvallisuutta panssarivaunun ja uuden auton välillä niin onhan se panssarivaunu turvallisempi ajaa.Miksi ei ihmiset sitten aja panssarivaunuilla kun ne on turvallisempia ?
Tästä päästäänkin sitten siihen että voikin jättää auton kotia jos ei uskalla liikenteessä ajaa.
Ihan yhtä suurella todennäköisyydellä joku tulee kolmion takaa sun kylkeen tai ajaa punaisia päin sun kylkeen tai ajat hirvikolarin kuin että joutuisit siihen yhteen väistötilanteeseen missä oikeasti on ero sillä ajatko pinnatuilla vai original renkailla.Vai tietääkö joku tapauksen jossa kuolonkolarista olisi selvitty sillä jos autossa olisi ollut pinnattujen renkaiden sijaan originaalit renkaat ?Kummatkin renkaat käsittääkseni kuluu ja vaihtotarve tulee molemmilla vastaan kun niillä on riittävästi ajettu.
No joo, mutta pointti oli se jos alkaa perustelemaan itselleen rengasvalintoja turvallisuusnäkökohdilla niin siinä ei sitten tule euromääräistä ylärajaa vastaan miten paljon lopulta turvallisuuteen voi panostaa. Uudempi auto on turvallisempi, isompi auto on turvallisempi, kalliimpi auto on turvallisempi jne. jne.
Raha näyttelee kuitenkin isoa roolia, yhtään kolaria en ole ajanut 15 vuoden aikana enkä ole kertaakaan joutunut tilanteeseen jossa olisin kokenut että se originaalirengas olisi ollut tarpeen pinnatun sijaan. Nythän se tietysti tapahtuu kun sen ääneen sanoo :-)
Miksi ei sitten kaikki aja uusilla autoilla koska ne on turvallisempia ? Tai eihän sekään ole turvallinen jos vertaa ajoturvallisuutta panssarivaunun ja uuden auton välillä niin onhan se panssarivaunu turvallisempi ajaa.Miksi ei ihmiset sitten aja panssarivaunuilla kun ne on turvallisempia ?
Tästä päästäänkin sitten siihen että voikin jättää auton kotia jos ei uskalla liikenteessä ajaa.
Ihan yhtä suurella todennäköisyydellä joku tulee kolmion takaa sun kylkeen tai ajaa punaisia päin sun kylkeen tai ajat hirvikolarin kuin että joutuisit siihen yhteen väistötilanteeseen missä oikeasti on ero sillä ajatko pinnatuilla vai original renkailla.Vai tietääkö joku tapauksen jossa kuolonkolarista olisi selvitty sillä jos autossa olisi ollut pinnattujen renkaiden sijaan originaalit renkaat ?Kummatkin renkaat käsittääkseni kuluu ja vaihtotarve tulee molemmilla vastaan kun niillä on riittävästi ajettu.
No joo, mutta pointti oli se jos alkaa perustelemaan itselleen rengasvalintoja turvallisuusnäkökohdilla niin siinä ei sitten tule euromääräistä ylärajaa vastaan miten paljon lopulta turvallisuuteen voi panostaa. Uudempi auto on turvallisempi, isompi auto on turvallisempi, kalliimpi auto on turvallisempi jne. jne.
Raha näyttelee kuitenkin isoa roolia, yhtään kolaria en ole ajanut 15 vuoden aikana enkä ole kertaakaan joutunut tilanteeseen jossa olisin kokenut että se originaalirengas olisi ollut tarpeen pinnatun sijaan. Nythän se tietysti tapahtuu kun sen ääneen sanoo :-)
Nykyään markkinoilla on nastarenkaistakin ns halpasarjaa ja sitten on nämä pinnatut.
Agi Däck taitaa olla viimeinen pinnattu merkki joka vuosia on samalla merkillä kumeja tehnyt, kuulemma ihan asiallisia.
Sitten on näitä hinnat alkaen merkkejä joista ei ota pirukaan selvää että minkä valmistajan, eli on dayton, barum, kleber ym ym ja näiden hinta ei paljoa pinnatusta heilahda, esim kleber kumit saa venton 14" kokoisena alle 300e hintaan ja en itse moiti, 3 talvea on ajettu kleber kapnor vitosilla, tottahan pito on aivan eri luokkaa kun muijan muutaman vuoden vanhemmissa misukoissa, misukat pitää todella hyvin.
Mutta järkihän tässäkin pitää olla, mitä järkeä ostaa tonnin katiskaan 500e kumit jos sillä ajetaan se 2-5km työmatka?
Agi Däck taitaa olla viimeinen pinnattu merkki joka vuosia on samalla merkillä kumeja tehnyt, kuulemma ihan asiallisia.
Sitten on näitä hinnat alkaen merkkejä joista ei ota pirukaan selvää että minkä valmistajan, eli on dayton, barum, kleber ym ym ja näiden hinta ei paljoa pinnatusta heilahda, esim kleber kumit saa venton 14" kokoisena alle 300e hintaan ja en itse moiti, 3 talvea on ajettu kleber kapnor vitosilla, tottahan pito on aivan eri luokkaa kun muijan muutaman vuoden vanhemmissa misukoissa, misukat pitää todella hyvin.
Mutta järkihän tässäkin pitää olla, mitä järkeä ostaa tonnin katiskaan 500e kumit jos sillä ajetaan se 2-5km työmatka?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Renkaissakin on se juttu kun viitsii vähän kysellä hintoja niin voi löytää laaturengasta kohtuuhintaan.
Itse ostin Oululaisesta rengasfirmasta Firestone SZ90: 225/45-17 kokoisena vanteille laitettuna 408€/kierros. Talvirenkaat samaa kokoa Bridgestonet Haaparannalta yli 200€ halvemmalla (verollinen hinta) kuin mitä halvin hinta oli suomessa. Tosin kruunun kurssi oli ihan eri tasolla kuin nyt niin hintaeroa taitaa tänä sesonkina olla aika olematon.
Halpisrenkaista Marangoni Verso on yllättänyt positiivisesti Sciroccon alla. Hyvä pito, hyvä ajaa ja hinnalla millä ostin miltei uudenveroisen sarjan kulumiskestävyydellä ei ole mitään väliä vaan eipä nuo 5tkm matkalla paljoa ole kuluneet.
Ensi kesän vanteille ostan kyllä kunnon renkaat 195/45-15 koossa. Esim Uniroyal rainsport 2 camskillistä nykyisellä punnan kurssilla ~256€. Jos Nankangit maksaa ~175€ niin mielellään tuon 80€ laitan lisää että saa oikeat renkaat. Falken ZE912 voisi olla myös kokeilemisen arvoinen vaihtoehto ~215€ hinnalla.
Itse ostin Oululaisesta rengasfirmasta Firestone SZ90: 225/45-17 kokoisena vanteille laitettuna 408€/kierros. Talvirenkaat samaa kokoa Bridgestonet Haaparannalta yli 200€ halvemmalla (verollinen hinta) kuin mitä halvin hinta oli suomessa. Tosin kruunun kurssi oli ihan eri tasolla kuin nyt niin hintaeroa taitaa tänä sesonkina olla aika olematon.
Halpisrenkaista Marangoni Verso on yllättänyt positiivisesti Sciroccon alla. Hyvä pito, hyvä ajaa ja hinnalla millä ostin miltei uudenveroisen sarjan kulumiskestävyydellä ei ole mitään väliä vaan eipä nuo 5tkm matkalla paljoa ole kuluneet.
Ensi kesän vanteille ostan kyllä kunnon renkaat 195/45-15 koossa. Esim Uniroyal rainsport 2 camskillistä nykyisellä punnan kurssilla ~256€. Jos Nankangit maksaa ~175€ niin mielellään tuon 80€ laitan lisää että saa oikeat renkaat. Falken ZE912 voisi olla myös kokeilemisen arvoinen vaihtoehto ~215€ hinnalla.
AIkoinaan aloitin autoilun noilla pinnatuilla paskoilla, kolmannen kerran kun meni rengas puhki oli jouluaatto ja sato lunta vaakaan. Siinä keskellä sipoonkorpea kun vaihdoin kolmatta sinä vuonna puhjennutta rengasta, lupasin itselleni että näitä hengenvaarallisia paskoja ei tule enää ikinä mun autoon. Enkä suosittele niitä kenellekkään kun pitää turvallisesta autoilusta.
Mitä tulee camskilssin hintoihin niin jos joku väittää että täältä saa samat renkaat samaan rahaan niin, voi vaikka privalla sanoa mistä saa bridgestonen 070:at samaan rahaan niin ostan heti.
Mitä tulee camskilssin hintoihin niin jos joku väittää että täältä saa samat renkaat samaan rahaan niin, voi vaikka privalla sanoa mistä saa bridgestonen 070:at samaan rahaan niin ostan heti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa