Vaihdoin Jettaan Passatin 02A -vaihteiston, ja vaihdon jälkeen on myt paukkunut kaksi vasemman puolen sisempää vetoniveltä.
Läksyt on kuitenkin tehty eli tyhmiä virheitä ei pitäisi olla:
Varmistin ennen vaihtoa, että vaihteiston vetolaipat ovat samanlaiset kuin Jetan omassa laatikossa, ja samoin mittasin laippojen ulkoneman. 100% samat mitat kuin okkislaatikossa.
02A -laatikkohan ei ole vetopyörästöstään yhtään leveämpi kuin 020, vaan ero tulee yksistään vetolaipoista. Siis, jos on 90 mm laipat, niin perä on kapeampi kuin 100 mm laipoilla (tämä on fakta). Siksi esim GTI:ssä itse vetarin tanko-osa on lyhyempi kuin muissa malleissa.
Autoa on madallettu ehkä 50 mm keulasta.
Mikä voisi selittää tällaisen ongelman? Vetonivelen 1000 km käyttöikä ei oikein vakuuta...
Jetta II vetonivelongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla on ainakin sellainen käsitys, että 02A laatikon perä on hiukan eri levyinen kuin 020, siis juurikin se itse perä eikä ne laipat. Toiseksi muistelisin että se perä ei ole sivuttaissuunnassa samalla kohtaa kuin 020. Voi olla, että minulla on väärää tietoa.
Täytyy mitata omista laatikoista miten tuo on niin tulee ainakin itelle sopivat vetarit aikanaan. (Löytyy 02A molemmilla laipoilla ja 020 90mm laipolla.)
Täytyy mitata omista laatikoista miten tuo on niin tulee ainakin itelle sopivat vetarit aikanaan. (Löytyy 02A molemmilla laipoilla ja 020 90mm laipolla.)
Onks sulla ihan orkkis nelipulttiset olka-akselit+navat vai onko sinne vaihdettu jotain muuta?
Tossa omassa hajoitti myös joskus sisempiä niveliä, kun tässä oli 5-pulttisen olka-akseli+navat, mut oli nelipulttisen tukivarret+vetarit. Tolla yhdistelmällä vetari tuli väärään asentoon.
Se kylläkin kesti silloin 1000km sijasta 1000m.
Tossa omassa hajoitti myös joskus sisempiä niveliä, kun tässä oli 5-pulttisen olka-akseli+navat, mut oli nelipulttisen tukivarret+vetarit. Tolla yhdistelmällä vetari tuli väärään asentoon.
Se kylläkin kesti silloin 1000km sijasta 1000m.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”