Audi on nyt ollu noin 3 kk alla, ja vitutus käyrä alkaa olla aika tapissaan. Ensimmäisen kuukauden ajan auto toimi moitteetta, viat alkoivat kun käytin autoa fiksaamossa ja tyhjensivät siellä akun kun eivät sammuttaneet sisävaloja ja remppasivat ovia ja luukkuja auki ja kiinni. Fiksaamolla auto buusterilla käyntiin ja kotipihassa laturiin... Taas auto toimi jonkun aikaa kunnes taas kaupan pihasta lähdössä ja akku tyhjä --> kaapeleilla käyntiin ja uuden akun osto takaraivoon... Juhannuksena mökiltä lähdössä ja kappas akku tyhjä, auto laturin perään ja tunnin odottelu ja Audi käyntiin, ja kotipihassa taas laturiin. Tässä vaiheessa oli jo uuden akun osto tosissaan mielessä, seuraava arki päivä oli tarkoitus käydä töiden jälkeen akku kaupassa, no kun tämä kaunis arkipäivä koitti: vihellellen autoon ja kääntö virta avaimesta: KLIK... jaahas... kyydin soitto ja akku kauppaan, ja akun vaihto keskustassa torikadun varressa Ilosaarirockin avaus päivänä: Kyselijöitä riitti..... Audi toimi pari viikkoa moitteetta kunnes tänä aamuna: starttaus ja pari epätoiviosta ja vaivalloista koneen pyörähdystä ja mittariston valot sammui ja ajotietokone nollautu, --> laturiin ja akku täyteen ja uusi yritys: pari vähän reippaampaa pyörähdystä mutta lopputulos sama... Toistin saman toisen kerran mutta teki taas saman?? Jos jollain sattus olemaan kokemuksia samantapaisista tapuksista, jotka ovat jollain tavalla ratkenneet, lukisin mielellään näitä tarinoita...
Kiitoksia taas jo etukäteen!!!
Voiko olla että laturi on nyt jotenki paskana ja jumissa, että ensin tyhjentää akkua kun on paikallaan ja kun yrittää startata niin imasee akun kuiviin lopullisesti, VAI onko startti sökö, kun löin laturiin ei ottanut kuin 3 amppeeria, eli jonkun verran akussa hönkyä mutta ei silti jaksa käynnistyä...? startti kuullostaa startatessa ihan normaalilta, mitä nyt hiipuu kun virta loppuu.
Audi A6 "jännä" sähkövika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
lepovirtaa mittailin: aluks heilu noin 2.5 A paikkeilla noin 20 sekuntia sitten tippu noin amppeeriin ja noin 30-40 s ovien lukkoon lyömisestä näytti noin 500 mA. mutta mittari olis kaliproinnin tarpeessa se näyttää jonkun verran liikaa... Jännitteen mittasin akusta miinus napa irti : 12.6V mutta ei puhettakaan että auto ois käyntiin lähteny ja akku on tosin sen 3 viikkoa vanha... lataus jännite pitää mitata kuhan saan tuon paskan käyntiin...
Tuo kävis järkeen tuo diodien rikkoutuminen, koska viat alko buusterilla käyntiin lyömisen jälkeen. Mutta voisiko tuommonen diodien rikkoutuminen aiheuttaa ko. vikoja?
Tuo kävis järkeen tuo diodien rikkoutuminen, koska viat alko buusterilla käyntiin lyömisen jälkeen. Mutta voisiko tuommonen diodien rikkoutuminen aiheuttaa ko. vikoja?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Diodiin jos tulee katkos niin yksi kolmesta vaiheesta ei lataa ja latausteho putoaa. Jos diodi menee oikosulkuun niin lepovirta menee sen kautta.
Joka tapauksessa tuollainen puolisen ampeeriakin on tosi paljon. Sallittu lepovirta tuntuu olevan lähempänä 10...20 mA luokkaa.
Eihän sulla mitään sähkölaitteita oo jälkiasennettu? Esim. vahvistin joka on väärän kytkennän takia jatkuvasti päällä.
Ei oo autosähköliikkeessä käytetty? Autosähkömies näkee oskilloskoopilla latausjännitteen muodosta diodiviat jo otsallaankin.
Joka tapauksessa tuollainen puolisen ampeeriakin on tosi paljon. Sallittu lepovirta tuntuu olevan lähempänä 10...20 mA luokkaa.
Eihän sulla mitään sähkölaitteita oo jälkiasennettu? Esim. vahvistin joka on väärän kytkennän takia jatkuvasti päällä.
Ei oo autosähköliikkeessä käytetty? Autosähkömies näkee oskilloskoopilla latausjännitteen muodosta diodiviat jo otsallaankin.
ei oo jälki asennettua mitään laittetta. muuten on kyllä alkuperäistä hipettä: aurinkokenno kattoluukku, jonkun näköinen subbari, sähköpenkit, autopuhelin telematikilla, automaattinen hätäpuhelu järjestelmä, navigation + jne. jne.
Tosin tuo 500 mA lepovirta mittaus on ihan tyhjän kanssa kun mittarista ei oo takeita...
Jos vaan jollain pääsen maanantaina töihin niin otan firmasta kunnon mittarin ja mittaan uudelleen....
Eikä oo liikkeessä käytetty tarkastuksessa, koska kaikkea pitää kokeilla ensin itse korjata ja luultavasti tehdä hiukan enemmän vahinkoa ja sitten vasta viedä nöyränä ammattimiehelle... ;D
Tosin tuo 500 mA lepovirta mittaus on ihan tyhjän kanssa kun mittarista ei oo takeita...
Jos vaan jollain pääsen maanantaina töihin niin otan firmasta kunnon mittarin ja mittaan uudelleen....
Eikä oo liikkeessä käytetty tarkastuksessa, koska kaikkea pitää kokeilla ensin itse korjata ja luultavasti tehdä hiukan enemmän vahinkoa ja sitten vasta viedä nöyränä ammattimiehelle... ;D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa