kaverin puolesta kyselen:
alkuperäinen 3-korinen, 4-vetonen farkku golffi, vr-6 tekniikalla, vuosmalli jotakin -97 luokkaa ehkä, en muista..
kaveri koittanut tilata varaosaliikkeistä taakse uusia jarrupaloja ja laikkoja, monet kerrat joutunut vaihtamaan, kun väärät saanut..no nyt ois kuulemma oikean kokoiset löydetty, mutta mäntä ei suostu satulassa liikkumaan.. jumissa, voi olla myöskin, tai pitikö tuossa mäntää samalla pyörittää, kun sitä painoi sisään?
kysymys VR-6 (mk-3) jarruista?
Valvoja: ffp jäsenet
Motonetista tai Biltemasta VW takajarrutyökalu. Eli mäntää pitää kääntää että menee sisään, työkalun kanssa helppo homma. Itse kokeilin kaikki putkipihti yms viritelmä, ei toiminu.
Snowman81 laitto tonne Vr6 Faq palstalle.
Snowman81 laitto tonne Vr6 Faq palstalle.
Laitetaan tänne tiedoksi jarrulevyjen tyyppi mikä käy suoraan vr6 Syncro Varianttiin.
Itse etsin kyseisiä levyjä varaosaliikkeistä ja Jyväskylästä AD osasi toimittaa oikeat.
Löytyi Bosch:n luettelosta ja suoraan tehtaalta :) Hintaa levyille tuli noin 20 €/ kpl.
Ohessa kuvat jarrulevyn ja palojen paketista jossa osanumerot.
Jarrulevyn tyyppi : BOSCH 0 986 478 894 - ONR BD 793
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010112.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010113.jpg
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja työkalu kyseessähän on siis tuo tai tuo. Taitaa olla kartelli :D
Vaikkei tarvitse mäntä pyörittääkään, niin tuo on silti ihan ehdoton. Tuntuisi kestävän myös voimaakin kun muutamia aika jumittuneita mäntiä saatu liikkeelle (ja siten pois uuden tilalta) tolla.
Vieläkin on melkein hymy huulilla kun tuota käyttää. Hymy hyytyy kun muistelee että tuo olisi pitänyt ostaa heti kun ensimmäinen jarrupalan vaihto tuli tehtyä mihin autoon tahansa. Ennen tuli ähellettyä kaikenmaailman pihtien ja liimauspuristimien kanssa, mutta siihen ei ole paluuta. Sen verran jämyä tekoakin tuo on että ei oikein keksi mistä se edes hajoaisi sitten kun joku teräsmies tulee sitä väkisin vääntämään.
Jos jotain negatiivista pitää keksiä niin sitten se on se että tuossa työkalussa on eri nousu kierteessä kun kakkos- ja kolmosgolfin jarrusatulan sisällä. Muuten sitä voisi käyttää yhdellä kädellä, mutta nyt tarvitsee kaksi :)
Vaikkei tarvitse mäntä pyörittääkään, niin tuo on silti ihan ehdoton. Tuntuisi kestävän myös voimaakin kun muutamia aika jumittuneita mäntiä saatu liikkeelle (ja siten pois uuden tilalta) tolla.
Vieläkin on melkein hymy huulilla kun tuota käyttää. Hymy hyytyy kun muistelee että tuo olisi pitänyt ostaa heti kun ensimmäinen jarrupalan vaihto tuli tehtyä mihin autoon tahansa. Ennen tuli ähellettyä kaikenmaailman pihtien ja liimauspuristimien kanssa, mutta siihen ei ole paluuta. Sen verran jämyä tekoakin tuo on että ei oikein keksi mistä se edes hajoaisi sitten kun joku teräsmies tulee sitä väkisin vääntämään.
Jos jotain negatiivista pitää keksiä niin sitten se on se että tuossa työkalussa on eri nousu kierteessä kun kakkos- ja kolmosgolfin jarrusatulan sisällä. Muuten sitä voisi käyttää yhdellä kädellä, mutta nyt tarvitsee kaksi :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa