Hei,
Löytyisikö mistään kuvasarjaa egr-venttiiliin tulppauksesta. Tuon käytännössä voi hoitaa ihan ruuvilla vain vai kuinka olette tehneet?
Moottorina 90hv AHU.
EGR tulppaus kuvina (ratkaisu löytyi, voi vaikka poistaa)
Valvoja: ffp jäsenet
EGR tulppaus kuvina (ratkaisu löytyi, voi vaikka poistaa)
Viimeksi muokannut arppa504, 15.7.2010 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Käyttäjällä Dubsonic ainakin on ollut myynnissä. Minulle teki sekä sokean laipan, että tuollaisen missä lähtö pakolämpö/-painemittarille. Kannattaa kysäistä. Ei ollut hinnankiroissa.
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010691.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010691.jpg
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.7.2009 22:10
Lainaan vähän tätä säiettä.
Kertokaas vielä tyhmälle, kumpi noista kahdesta letkusta ohjaa egr venttiiliä? Ja mitä tuo toinen letku tekee?
Ja onko siitä hyötyä tukkia sen lisäksi, että laittaa laipat putken molempiin päihin.
Pientä teho-ongelmaa AJM koneessa. Ajoittain väännöt kateissa. Jos sattuu toimimaan niin toimii yleensä siihen asti kunnes sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen.
Jos kokeilisi ensin putsata maffin, tulpata egr ennenkuin lähtee ahdinta vaihtamaan...
Kertokaas vielä tyhmälle, kumpi noista kahdesta letkusta ohjaa egr venttiiliä? Ja mitä tuo toinen letku tekee?

Ja onko siitä hyötyä tukkia sen lisäksi, että laittaa laipat putken molempiin päihin.
Pientä teho-ongelmaa AJM koneessa. Ajoittain väännöt kateissa. Jos sattuu toimimaan niin toimii yleensä siihen asti kunnes sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen.
Jos kokeilisi ensin putsata maffin, tulpata egr ennenkuin lähtee ahdinta vaihtamaan...
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.7.2009 22:10
Miten tuon letkun edes saa tukittua nippusiteellä? Eikös letku ole pyöreä sisältä ja nippuside litteä. Vai taitoitko letkun kaksinkerroin ja sitten nippusiteellä kiinni. Varmin keino on tehä laipalla tuo homma. Letkun jos irrottaa niin sen voi tukkia vaikka jollakin tangon pätkällä. Jos venttiili jää raolleen niin varmasti häviää tehot.
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.7.2009 22:10
Eli testasin juurikin noin: letku kaksin kerroin ja nippuside siihen. Ja letku oli siis vielä kiinni venttiilissä.
Ja jos venttiili jäi auki niin siinä on silloin varmaan jotain vikaa? Voisiko nuo teho ongelmat johtaa juurensa sitten tuohon egr venttiilin. Pitääpä tehdä ne metallilaipat niin selviää tuokin sitten.
Tehot hävisi tosiaan aika hyvin. Auto sammui kahdesti kun yritti lähteä liikkeelle. Paikallaan ollessa vastasi kaasuun todella laiskasti ja savutti.
Olisi vielä toinenkin kysymys. Jos laittaa kaasun pohjaan kun kierroksia on 1500-1800 niin auto lähtee n. sekunnin viiveellä vetämään. ( jopa ykkösellä tai kakkosella ) Kuuluuko tuossa tosiaan olla noin iso viive vai jotain vikaa? Yli kahden tonnin herää sitten luonnollisesti nopeammin. Lisäksi paikallaan ottaa kierroksia laiskasti. Muuten tehot tuntuisi olevan suurinpiirtein tallella.
Ei kellään sattus olemaan vakio pumpparia 1,9tdi 85kw 285nm Joensuun seudulla. Voisi verrata onko tuo viive ominaisuus vai vika..
MAF antoi jotain 4,2V jännitettä täyskaasulla ja vähemmän tyhjäkäynnillä ( 1,8v? ). En muista tarkalleen paljon, mutta ilmeisesti toimii kuitenkin oikein.
Pitäs melkein siirtää jo omaksi säikeeksi tuonne diesel puolelle tämä...
Ja jos venttiili jäi auki niin siinä on silloin varmaan jotain vikaa? Voisiko nuo teho ongelmat johtaa juurensa sitten tuohon egr venttiilin. Pitääpä tehdä ne metallilaipat niin selviää tuokin sitten.
Tehot hävisi tosiaan aika hyvin. Auto sammui kahdesti kun yritti lähteä liikkeelle. Paikallaan ollessa vastasi kaasuun todella laiskasti ja savutti.
Olisi vielä toinenkin kysymys. Jos laittaa kaasun pohjaan kun kierroksia on 1500-1800 niin auto lähtee n. sekunnin viiveellä vetämään. ( jopa ykkösellä tai kakkosella ) Kuuluuko tuossa tosiaan olla noin iso viive vai jotain vikaa? Yli kahden tonnin herää sitten luonnollisesti nopeammin. Lisäksi paikallaan ottaa kierroksia laiskasti. Muuten tehot tuntuisi olevan suurinpiirtein tallella.
Ei kellään sattus olemaan vakio pumpparia 1,9tdi 85kw 285nm Joensuun seudulla. Voisi verrata onko tuo viive ominaisuus vai vika..
MAF antoi jotain 4,2V jännitettä täyskaasulla ja vähemmän tyhjäkäynnillä ( 1,8v? ). En muista tarkalleen paljon, mutta ilmeisesti toimii kuitenkin oikein.
Pitäs melkein siirtää jo omaksi säikeeksi tuonne diesel puolelle tämä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa