EGR tulppaus kuvina (ratkaisu löytyi, voi vaikka poistaa)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

arppa504
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.11.2009 13:22

EGR tulppaus kuvina (ratkaisu löytyi, voi vaikka poistaa)

ViestiKirjoittaja arppa504 » 14.7.2010 22:51

Hei,

Löytyisikö mistään kuvasarjaa egr-venttiiliin tulppauksesta. Tuon käytännössä voi hoitaa ihan ruuvilla vain vai kuinka olette tehneet?

Moottorina 90hv AHU.
Viimeksi muokannut arppa504, 15.7.2010 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 14.7.2010 23:07

Itsekin olen siinä onnistunut, on siis helppo homma, ja onnistuu ilman kuvasarjaakin. Pako- ja imusarjan yhdistävä putki pois ja rälläkällä veistelee molempiin sarjoihin sokeat laipat tulpiksi. Ei kannata kuitenkaan kaljatölkistä leikata tulppaa.

arppa504
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.11.2009 13:22

ViestiKirjoittaja arppa504 » 15.7.2010 11:59

Jees, mutta miten muistan että tuo onnistuisi kotikonstein ilman mitään laippaakin?

Onko noita laippoja ollut muuten ollut jollain myynnissä täällä. Näinkin muistelin.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 15.7.2010 12:32

pellistä vaan teet ja poraat pultin reiät. Pärjää peltisaksilla ja porakoneella.

tietty ainahan niitä voi jossain metallipuljussa käydä teettää jos haluu hifistellä..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.7.2010 12:35

Käyttäjällä Dubsonic ainakin on ollut myynnissä. Minulle teki sekä sokean laipan, että tuollaisen missä lähtö pakolämpö/-painemittarille. Kannattaa kysäistä. Ei ollut hinnankiroissa.
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... 010691.jpg

Mustanaamiopalli
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja Mustanaamiopalli » 15.7.2010 21:05

Lainaan vähän tätä säiettä.

Kertokaas vielä tyhmälle, kumpi noista kahdesta letkusta ohjaa egr venttiiliä? Ja mitä tuo toinen letku tekee?

Kuva

Ja onko siitä hyötyä tukkia sen lisäksi, että laittaa laipat putken molempiin päihin.

Pientä teho-ongelmaa AJM koneessa. Ajoittain väännöt kateissa. Jos sattuu toimimaan niin toimii yleensä siihen asti kunnes sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen.

Jos kokeilisi ensin putsata maffin, tulpata egr ennenkuin lähtee ahdinta vaihtamaan...

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 16.7.2010 15:05

EGR-venttiilin ohjaus on tuo ylempi, kuvassa vasemmalta tuleva letku. Oikea on sammutinläpän letku. Otin itse ainakin senkin irti ja tulppasin, niin ei tarvitse venttiilin turhaan liikkua lainkaan.

N75 toiminta kannattaa katsella myös jos on ahtojen vähyydestä kysymys.

Mustanaamiopalli
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja Mustanaamiopalli » 16.7.2010 20:21

Kokeilin pelkästään tulpata tuon letkun nippusiteellä. Autosta hävisi kaikki vedot. Eikös tuon egr venttiilin pitäisi pysyä kiinni kun tuo letku tukitaan? Vai olenko käsittänyt jotai väärin.

Ahtimen siivet liikkuivat kyllä kaasua painettaessa...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.7.2010 18:41

Miten tuon letkun edes saa tukittua nippusiteellä? Eikös letku ole pyöreä sisältä ja nippuside litteä. Vai taitoitko letkun kaksinkerroin ja sitten nippusiteellä kiinni. Varmin keino on tehä laipalla tuo homma. Letkun jos irrottaa niin sen voi tukkia vaikka jollakin tangon pätkällä. Jos venttiili jää raolleen niin varmasti häviää tehot.

Mustanaamiopalli
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja Mustanaamiopalli » 17.7.2010 20:03

Eli testasin juurikin noin: letku kaksin kerroin ja nippuside siihen. Ja letku oli siis vielä kiinni venttiilissä.

Ja jos venttiili jäi auki niin siinä on silloin varmaan jotain vikaa? Voisiko nuo teho ongelmat johtaa juurensa sitten tuohon egr venttiilin. Pitääpä tehdä ne metallilaipat niin selviää tuokin sitten.

Tehot hävisi tosiaan aika hyvin. Auto sammui kahdesti kun yritti lähteä liikkeelle. Paikallaan ollessa vastasi kaasuun todella laiskasti ja savutti.

Olisi vielä toinenkin kysymys. Jos laittaa kaasun pohjaan kun kierroksia on 1500-1800 niin auto lähtee n. sekunnin viiveellä vetämään. ( jopa ykkösellä tai kakkosella ) Kuuluuko tuossa tosiaan olla noin iso viive vai jotain vikaa? Yli kahden tonnin herää sitten luonnollisesti nopeammin. Lisäksi paikallaan ottaa kierroksia laiskasti. Muuten tehot tuntuisi olevan suurinpiirtein tallella.

Ei kellään sattus olemaan vakio pumpparia 1,9tdi 85kw 285nm Joensuun seudulla. Voisi verrata onko tuo viive ominaisuus vai vika..

MAF antoi jotain 4,2V jännitettä täyskaasulla ja vähemmän tyhjäkäynnillä ( 1,8v? ). En muista tarkalleen paljon, mutta ilmeisesti toimii kuitenkin oikein.

Pitäs melkein siirtää jo omaksi säikeeksi tuonne diesel puolelle tämä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa