Boran alustassa vikaa
Valvoja: ffp jäsenet
Boran alustassa vikaa
Moi! tollanen v6 4motion bora löytyy ja on tässä viime viikoilla tullut hieman ongelmia alustan suhteen. Kaikki alkoi siitä ku iskettii löysän vakion paskan paikalle fk highsport. tämän jälkeen jarruttaessa koko etukelkka tuntui sirtyvän n.5cm eteenpäin - tukivarsien puslat löysällä. toinen ongelma et kaartaessa oikealle (ei tarvitse kovinkaan paljoa) rupee vasen etupyörä täristämään aivan törkeenä, mikä voisi olla vikana ja mikä ratkaisu? tosiaan tänään vaihdettiin ne etupuslat, aattelin et vika ois voinu olla siinä mut ei auttanut. auttakaa viisaammat!
Mitä tarkoitat "löysälla vakio paska alustalla"?
Oliko alustan osta kuolentuneet ja kuluneet, vai pidätkö auton alkuperäistä alustaa paskana?
Itsellä kokemusta, sanosinko melkolailla eri alustoilla ajamisesta. Bora vm. 2001 1.9TDI PD 85kW Comfortline oli tehtaalta lähtiessä myös 205/55/16 kuten sinun auto. Alusta toimi hienosti. Oli onnistunut kompromissi.
Makeasti imi tietä eikä voinut puhua löysästä alustasta. Tosin renkaat piti olla "oikeat". Alustaan ei sovi löysärunkoiset nakit kuten esim Good Year oli. Esim. Pirelli oli ajajan rengas.
Jos ajat kierrosaikoja, niin sitten minun turinat voit unohtaa.
Oliko alustan osta kuolentuneet ja kuluneet, vai pidätkö auton alkuperäistä alustaa paskana?
Itsellä kokemusta, sanosinko melkolailla eri alustoilla ajamisesta. Bora vm. 2001 1.9TDI PD 85kW Comfortline oli tehtaalta lähtiessä myös 205/55/16 kuten sinun auto. Alusta toimi hienosti. Oli onnistunut kompromissi.
Makeasti imi tietä eikä voinut puhua löysästä alustasta. Tosin renkaat piti olla "oikeat". Alustaan ei sovi löysärunkoiset nakit kuten esim Good Year oli. Esim. Pirelli oli ajajan rengas.
Jos ajat kierrosaikoja, niin sitten minun turinat voit unohtaa.
Ei tässä ihmettely auta, teidän täytyy vaan tutkia että mitä ootte rikkonut tai jättäneet löysään.. Itselläni on tuo sama alustasetti ja eipä juuri ole moitittavaa kun ottaa hinnan huomioon..
Onkos iskarin yläpäät kasattu uusilla osilla ja varmasti oikein?
Toinen juttu mikä kannattaa tehdä ihan eturenkaiden säästämiseksi, on vaihtaa etutukivarren takapuslaksi TT:n umpinainen malli.
Onkos iskarin yläpäät kasattu uusilla osilla ja varmasti oikein?
Toinen juttu mikä kannattaa tehdä ihan eturenkaiden säästämiseksi, on vaihtaa etutukivarren takapuslaksi TT:n umpinainen malli.
No siis ei mitään pultteja "löysästä paskasta alutsasta" tottunut vaan ajamaan hieman kovimmilla, lue. edellinen auto, joten sen jälkeen kyseinen tuntui löysältä. Mutta siis, on kasattu oikein, kun tarkistettiin muutamaan otteeseen, tarkistan vielä kertaalleen että yläpää on kunnolla kiinni, ei tässä varmaan auta kun lähtee taas montulle katsomaan alhaaltapäin ettei oo mikään kohta väljänä, sen tosiaan huomasin, että puslien vaihdon jälkeen tuntuu kyseinen tärinä vaan pahemmalta, ei anna puslat ilmeisesti niin paljon periksi kun edelliset.
Kulmien säätöjen kohdalla oli sellanen tilanne et ku vaihdettiin alustaa niin heti seuraavana päivänä oli kulmien säätö, siinä vaiheessa kato aattelin et se on spaceri mikä täristää mut ei se sit ollutkaan se, pitää tutkia asiaa nyt tarkemmin kunhan joutaa ja pääsee montulle. toki jos jollekkin tulee mieleen mikä muu voisi olla vikana kun aiemmissa viesteissä mainitut seikat niin pistäkää viestii!
Itsellä kans toi seatti puistanu alustan vaihdosta asti oikealle kääntyessä. Ilmeisesti vänkärin sisempi vetonivel aiheuttaa tuon. Kuskin puolen sisempi vetonivel menee myös niin huonoon kulmaan reilusti madallettuna ettei pysy viikkoa kauempaa nipussa. Tälle kesälle mennyt 3 kuskinpuolen sisempää niveltä, en vaan oikeen tiedä miksi toi mun auto niitä hajottaa, ku on niitä neloskorisia enemmän laskettunakin liikenteessä ilman ongelmia. Camber-säätö voi auttaa vähän, muttei ainakaan mun tapauksessa poista ongelmaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa