Bora nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Bora nykii
Bora 1,4 16 v -99 tasakaasulla 60-80 nopeudella nykii, uusittu tulpat, ilmanputsari, kierrosluvun säädin, bensasuodatin, mitä vielä voisi kokeilla? Johtojen liittimiä olen käyttänyt irti ja suihkuttanut sähkölaitteille tarkoitettua suoja-ainetta.
Aiheesta liipaten tsekkaas tästä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... hlight=azd
Omassa 16v koneessa oli samankaltaisia ongelmia, jotka lopuntehden hävisivät EGR:n vaihdolla uuteen kun puhdistelu ei auttanut. Herjaako auto mitään vikavalon avulla, vai onko nykiminen ainoa oire? Onko vikakoodeja lueskeltu mahdollisesti?
Nykimisiä 16v koneista kun haeskelee niin löytyy mitä ihmeellisempiä syyllisiä MAP-anturista, lämpötila-anturista ja lambdasta lähtien. Hivenen tarkempi vian kuvailu ja mahdollinen vikakoodinluku/logittelu auttanee varmaan hieman eteenpäin.
Onko autolla ajettu 95 vai 98 bensalla?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... hlight=azd
Omassa 16v koneessa oli samankaltaisia ongelmia, jotka lopuntehden hävisivät EGR:n vaihdolla uuteen kun puhdistelu ei auttanut. Herjaako auto mitään vikavalon avulla, vai onko nykiminen ainoa oire? Onko vikakoodeja lueskeltu mahdollisesti?
Nykimisiä 16v koneista kun haeskelee niin löytyy mitä ihmeellisempiä syyllisiä MAP-anturista, lämpötila-anturista ja lambdasta lähtien. Hivenen tarkempi vian kuvailu ja mahdollinen vikakoodinluku/logittelu auttanee varmaan hieman eteenpäin.
Onko autolla ajettu 95 vai 98 bensalla?
Bora nykii
Koodi on luettu, nopeusanturi ja kaasuläpän potentiometri oli mainittu, olisiko kaasuläppä likainen mahdollisesti, mittaajan mukaan ei heti tarvitse uusia, 98 okt on ajettu. Onko kaasuläpän purkamisesta ja putsaamisesta missään ohjetta?
Likainen kaasuläppä saattaa aiheuttaa kyseisenkaltaisia oireita, mutta voipi vika silti muuallakin olla. Tässä on hieman samaa vikaa käsitelty. Puutteellinen nopeustieto koneelle voisi myös hyvin olla syypää, mutta ongelma ei vissiin anturin vaihdolla ole poistunut?
Kaasuläpässä ei muuta puhdistettavaa varsinaisesti ole kuin itse kääntyilevä läppä ja pätkä sitä putkea missä läppä on. Itse kaasuläppäyksikkö irtoaa kun irroittaa neljä pulttia nurkista, ja EGR:ltä tulevan putken sivusta sekä tottakai sähköt.
Varoitus kuitenkin että tuo läppä tarvinnee sopeuttaa irroituksen jälkeen joten kannattaa jollain varautua siihen että auto ei heti käy oikein huonostikkaan.
Kaasuläpässä ei muuta puhdistettavaa varsinaisesti ole kuin itse kääntyilevä läppä ja pätkä sitä putkea missä läppä on. Itse kaasuläppäyksikkö irtoaa kun irroittaa neljä pulttia nurkista, ja EGR:ltä tulevan putken sivusta sekä tottakai sähköt.
Varoitus kuitenkin että tuo läppä tarvinnee sopeuttaa irroituksen jälkeen joten kannattaa jollain varautua siihen että auto ei heti käy oikein huonostikkaan.
Kurkistin kaasuläpän taakse ja karstaa näytti olevan jonkun verran. En uskaltanut alkaa purkamaan, jos se ei kasaamisen jälkeen lähdekään käyntiin ilman sopeuttamista, jota ei voine tehdä muualla kuin merkkiliikkeessä tai vag-comilla, mikähän se on? Onko näin, että ennen sopeutusta ei käy kunnolla vai ei ollenkaan, pystyykö ajamaan korjaamolle?
Pörhöllä muuten väittivät, että kaasu toimii sähköllä ilman vaijeria, tässä on kyllä vaijeri!
Pörhöllä muuten väittivät, että kaasu toimii sähköllä ilman vaijeria, tässä on kyllä vaijeri!
Kyllä sillä autolla voi ajaa jotenkuten jos kaasuläppä on sopeuttamatta, mutta ei se herkkua varmasti ole. Oma sähköisellä kaasulla varustettu oli aika mielenkiintoinen, mutta vaijerivehje ei välttämättä niin hullu ole ajaa. Vaatii tosiaan korjaamokäynnin tai VAG-COM-käynnin yleensä tuo sopeuttaminen. Parin minuutin homma, joten kannattaa miettiä maksaako siitä 140e (kuten minä tein) vai etsiikö apua vaikka täältä.
1.4 koneita on tosiaan vaijerilla ja ilman joten pörhön kavereille voi hyvällä omallatunnolla haistattaa pitkät aiheesta. Missäpäin muuten vaikutat kun pörhöllä asioit?
1.4 koneita on tosiaan vaijerilla ja ilman joten pörhön kavereille voi hyvällä omallatunnolla haistattaa pitkät aiheesta. Missäpäin muuten vaikutat kun pörhöllä asioit?
Vielä tasakaasulla joskus nykii, olen kokeillut painaa kytkimen pohjaan ja kaasun tyhjäkäynnille, niin kierrokset heittää 200-300 kierrosta, n. 700-1000 välillä. Kaasuläppä on puhdistettu ja kierrosanturi mm. vaihdettu. Tämä aiheuttaa aaltoliikettä ajaessa ja tuntuu nykimisenä. Voiko viallinen lamda aiheuttaa tälläisia oireita, ei vikakoodia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa