Olen asentamassa Slamitista hankkimaani vakionopeuden säädintä neloskoppaseen Golf Variantiin (vm. 2005), mutta törmäsin ongelmaan johtojen kytkemisessä moottorin ohjainyksikölle. Ohjeet menevät siis seuraavasti:
sivulla 11
- Remove the plug contacts using a suitable ejector tool from the Wiring Harness Repair Set -1978- in accordance with the listing on page 12.
sivulla 12
- Connect the wires to the free pins on the connector for the remaining engine wiring harness in accordance with the listing below.
... (kyseiselle mottorille)
- Engine code letters: ARZ, ATN, AUM, AUQ, AUS, AZD, AZH, AZJ, BCB
T121/75 blue/grey
T121/57 red/yellow
T121/38 black/white
T121/76 white
Ongelma on siis se, että en saanut selville mitkä ovat nuo T121/75,57,38,76 pinnit tuossa 121 pinnisessä liittimessä. Mitään numerointia en ainakaan liittimistä löytänyt. Myöskään löytämistäni korjausoppaista ei ollut apua. Tietäisikö joku mistä nuo kytkennät oikeasti saa selville?
Golf IV vakionopeudensäätimen asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Ne numerot pitää osata laskea siellä liittimessä. Liittimen päissä on reunimmaisia pinnejä vastaavat numerot. Niistä lasket sitten nuo sopivat paikat. Olikohan omassani valkoiset ne muoviset "liitinkiskot" ja valkoisella melko pienellä ne numerot siellä päissä, mutta ovat kuitenkin. Tihrustamista vaatii siis.
Oletan siis että olet purkanut sen johtosarjan liittimen boksin kyljestä ohjeiden mukaan, ja vetänyt isomman liittimen "johdinkiskon" esille tiivisteineen sieltä liittimestä. Myös se tiiviste kannattaa hinata ylemmäs johtoihin kun rupeat piuhoja tökkimään paikalleen.
Itse juuri reilu viikko sitten asensin AZD koneiseen laitteeseen vakkarin, ja juurikin piti laskea tuosta 121-pinnisestä liittimestä oikeat paikat. Laskennassa kannattaa sitten olla tarkkana että tulee kerralla oikein, nuo kun on astetta v-mäisempiä irrottaa kerran asennettuaan.
Sulakerasian päähän suosittelen metsästämään jostain "oikean" työkalun sen pinnin irroittamiseksi sulakkeen takaa.
Oletan siis että olet purkanut sen johtosarjan liittimen boksin kyljestä ohjeiden mukaan, ja vetänyt isomman liittimen "johdinkiskon" esille tiivisteineen sieltä liittimestä. Myös se tiiviste kannattaa hinata ylemmäs johtoihin kun rupeat piuhoja tökkimään paikalleen.
Itse juuri reilu viikko sitten asensin AZD koneiseen laitteeseen vakkarin, ja juurikin piti laskea tuosta 121-pinnisestä liittimestä oikeat paikat. Laskennassa kannattaa sitten olla tarkkana että tulee kerralla oikein, nuo kun on astetta v-mäisempiä irrottaa kerran asennettuaan.
Sulakerasian päähän suosittelen metsästämään jostain "oikean" työkalun sen pinnin irroittamiseksi sulakkeen takaa.
haulla löytyy useampikin vakkarin asennusta käsittelevä topicci....
mut laitetaan nyt tähän vaikka vähän asiaa helpottaan pajalle.comin sivuston linkki vakkarin asennuksesta.
Pajalle.com kliks hiirellä
mut laitetaan nyt tähän vaikka vähän asiaa helpottaan pajalle.comin sivuston linkki vakkarin asennuksesta.
Pajalle.com kliks hiirellä
Tuossa pajalle.comin ohjeessa tuo johtojen vetäminen ECUlle on skipattu kokonaan: "TDI:ssä vakionopeussäätimen vaatimat johdot tulevat moottorinohjainlaitteelta tänne koteloon asti... ei tarvitse kuin kytkeä cruisen johtosarjan johdot tänne koteloon (auton sisäpuolelle)." Eipä ollut siis tuosta apua.
Kiitos kuitenkin ohjeista. Ne numerot tosiaan luki liittimen päissä, mutta varsinkin valkoisesta liittimestä numeroita joutui tihrustamaan huolella.
Kiitos kuitenkin ohjeista. Ne numerot tosiaan luki liittimen päissä, mutta varsinkin valkoisesta liittimestä numeroita joutui tihrustamaan huolella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa