"kilpa-satulat" vakiolevyille & paloille mk3 g
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
"kilpa-satulat" vakiolevyille & paloille mk3 g
Nyt pitäisi vaihtaa ainakin takasatulat uusiin ja samalla vaivalla päivittäisin myös etusatulat kevyempiin.
Autossa on kuitenkin tuoreet Black Diamondin levyt ja palat enkä haluaisi noita heti heittää menemään joten sopiiko jokin satula (wilwood, Brembo, AP-Racing, Alcon) suoraan siten että voisi käyttää vakiokokoisia levyjä&paloja.
Ei tarvitse alkaa selvittää mutta jos jollakin on aikaisempaa kokemusta niin helpottaisi omaa urakkaa. :)
Autossa on kuitenkin tuoreet Black Diamondin levyt ja palat enkä haluaisi noita heti heittää menemään joten sopiiko jokin satula (wilwood, Brembo, AP-Racing, Alcon) suoraan siten että voisi käyttää vakiokokoisia levyjä&paloja.
Ei tarvitse alkaa selvittää mutta jos jollakin on aikaisempaa kokemusta niin helpottaisi omaa urakkaa. :)
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Nykyiset jarrut
Nyt on tosiaan edessä 280mm 22mm levyt ja takana 226mm 10mm levyt, eli 8v gti:n vakiokoon levyt.
Meneekö jarrupalat tohon AUDI TT:n/ G4 satulaan? Pitääkö satulalle tehdä adapteri?
Meneekö jarrupalat tohon AUDI TT:n/ G4 satulaan? Pitääkö satulalle tehdä adapteri?
Onko 8v Gti 4 x 100 vai 5 x 100 jaolla? G4/TT on 5 x 100 jaolla.
Brembolta tietysti löytyy jarrusarjoja. Ja kannattaa myös lukasta Vwvorteksin jarruosio läpi.
Brembolta tietysti löytyy jarrusarjoja. Ja kannattaa myös lukasta Vwvorteksin jarruosio läpi.
Viimeksi muokannut Slantsix, 6.6.2010 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko 8v Gti 4 x 100 vai 5 x 100 jaolla?
Jos puhutaan MK3 golffista niin 5x100...
Löytyisi porschen satulat (brembo), jos kiinnostaa?
G4/TT on 5 x 100 jaolla.
Eihän tuolla autolla ole mitään merkitystä saahan nuo jarrulevyt vaikka ostettua 5x120 ja laittaa bemun vanteet, jos kiinnostaa...
Eihän noitten kannakkeiden teko nyt raketti tiedettä sentään ole...
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 6.6.2010 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
jako
5x100 jaolla. Kiitos vinkistä! Selvittelen asiaa..
Edit: gti 2.0: saattas kiinnostaakin. Vaihdetaan yht. tiedot niin otan yhteyttä tänään tai huomenna.
Edit: gti 2.0: saattas kiinnostaakin. Vaihdetaan yht. tiedot niin otan yhteyttä tänään tai huomenna.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
tarkennus
Tarkennetaan nyt siltä varalta että joku muukin haluaa joskus tehdä samantapaisen operaation.
Auto on mk3 golf gti edition vm -94 ja autossa on edessä 280x22mm ja takana 226x10mm uudet jarrulevyt ja palat jotka haluan säilyttää ja siksi etsin vaihtokelpoisia satuloita vanhojen huonokuntoisten tilalle. Jako on 5x100. Massiivista jarrupäivitystä ei ole tarkoitus tehdä ellei ole pakko.
Kiitos kaikille tähänastisista vastauksista ja tosiaan jos joku on vaihtanut toiset alkuperäistä paremmat satulat vanhojen tilalle niin tänne vaan kommentia että mitkä ja kuinka pelitti ja pitikö tehdä jotain muutoksia.
Edit: ja 8venttiilinen on tämä.
Auto on mk3 golf gti edition vm -94 ja autossa on edessä 280x22mm ja takana 226x10mm uudet jarrulevyt ja palat jotka haluan säilyttää ja siksi etsin vaihtokelpoisia satuloita vanhojen huonokuntoisten tilalle. Jako on 5x100. Massiivista jarrupäivitystä ei ole tarkoitus tehdä ellei ole pakko.
Kiitos kaikille tähänastisista vastauksista ja tosiaan jos joku on vaihtanut toiset alkuperäistä paremmat satulat vanhojen tilalle niin tänne vaan kommentia että mitkä ja kuinka pelitti ja pitikö tehdä jotain muutoksia.
Edit: ja 8venttiilinen on tämä.
Viimeksi muokannut gti_golf_94, 7.6.2010 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Girling 60, eli Audi S2 "dobbelkolben" jarruja on joku vaihtanut paremman toivossa. Itsellä sama projekti käynnissä, mutta nyt pitäisi sovittaa satulat ja 15" vanteet yhteen, kun meinaa olla vähän ahdasta - tai sitten siirrytään tuumaa isompaan vannekokoon. Nämä on muuten aivan bolt-on Lucas-kantaisiin napoihin, mikäli vanne mahtuu jarrun kanssa samaan pakettiin. S2:ssa on ollut 276mm levyt, mutta kuitenkin S2:n kannakkeet satuloineen menee modaamatta 280x22mm levyillä.
Edit: Palat joudut ainakin vaihtamaan noiden satuloiden myötä ;).
Edit: Palat joudut ainakin vaihtamaan noiden satuloiden myötä ;).
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
satulat
Joo siltä vähän näyttäis että palat joutuu ainakin vaihtamaan ja jos näin on taitaa olla halvinta laittaa taakse wilwood billet dynapro 2-mäntäiset ja eteen dynalite 4-mäntäiset. Hintaa näille tulee Lautamäen listahintojen mukaan 540€ + jarrupalat ellei nykyisistä saa leikkaamalla sopivia.
Ahdasta on nykyisilläkin satuloilla ja 15" vanteilla. Uskoisin että noi wilwoodit on ainakin edessä pienempikokoiset kuin vakiosatulat..saattaa mahtua muutkin kuin alkuperäisvanteet sitten alle ilman spacereita. :)
Ahdasta on nykyisilläkin satuloilla ja 15" vanteilla. Uskoisin että noi wilwoodit on ainakin edessä pienempikokoiset kuin vakiosatulat..saattaa mahtua muutkin kuin alkuperäisvanteet sitten alle ilman spacereita. :)
Joo siltä vähän näyttäis että palat joutuu ainakin vaihtamaan ja jos näin on taitaa olla halvinta laittaa taakse wilwood billet dynapro 2-mäntäiset ja eteen dynalite 4-mäntäiset. Hintaa näille tulee Lautamäen listahintojen mukaan 540€ + jarrupalat ellei nykyisistä saa leikkaamalla sopivia.
Mä en oikein ymmärrä, että miks se ratkaisis mitään jos joutuu palat ostamaan. Eihän noi Wilwoodin palat maksa ku muutaman kympin, et ne ei varmaankaan ratkaise tuossa yhtään mitään.
Ihmettelen kanssa että tässä ollaan vaihtamassa "kalliita" satuloita ja tärkeenä tekijänä on että markan jarrupalat sopisivat vanhoista satuloista.
Mutta tosiaan, varamasti etupäässä ei vanteet helpommin sovi, enemmän tilaa ainakin ulospäin nuo wilwoodit vaativat, ehkä myös säteen suuntaisesti.
Muista sitten että mekaaninen käsijarru on pakollinen, mikäli katukäyttöön näitä suunnittelet, Dynapro ei sitä tietääkseni sisällä.
Mutta tosiaan, varamasti etupäässä ei vanteet helpommin sovi, enemmän tilaa ainakin ulospäin nuo wilwoodit vaativat, ehkä myös säteen suuntaisesti.
Muista sitten että mekaaninen käsijarru on pakollinen, mikäli katukäyttöön näitä suunnittelet, Dynapro ei sitä tietääkseni sisällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa