Autona siis VW Transporter -09 2.5TDI automaatti ja 3400 kilon kantavuus. Ajettu 185 tkm rankkaa kaupunkiajoa. Iskarit alkuperäiset.
Anteeksi epätarkat ja virheelliset ilmaukseni sillä en ole auton alustan asiantuntija.
Viimeaikoina on ollut tuon Transporterin keulan kanssa aika paljon ongelmia. Ensin se kolisi töyssyissä ja huolto vaihtoi kallistuksen vakaajan runkokiinnityksen "puslat" tai jotain. Kolina jatkui ja katsastusmies löysi kallistuksenvakaajan pystytangoista välykset. Ne kuulemma korjattiin eilisessä huollossa. Muita vikoja ennen eilistä olivat "ratin" jurina kääntäessä paikallaan ja auton ja ratin taipumus paikalta kiihdyttäessä kääntyä selvästi oikealle. "Yläolkalaakerit" vai mitkä nyt ovatkaan ovat ilmeisesti myös vaihdon tarpeessa mutta niistä en tiedä vaihdettiinko eilisessä huollossa. Myös ennen eilistä remonttia ratissa alkoi esiintyä ärsyttävän suurta välystä joka teki 100 vauhdissa ajamisen erittäin ärsyttäväksi. Eilinen remontti vähensi tätä ongelmaa mutta välys on edelleen ja ehkä suurin murhe nyt on erittäin outo ohjaustuntuma. Ratti on yhtä kevyt/raskas käännellä kuin ennenkin mutta auto jää nykyään ERITTÄIN selvästi ja ärsyttävästi ja normaalista poiketen kaartamaan kun rattia kääntää keskiasennosta klo 10 tai klo 2. Sitä enemmän jos kääntää kaikki tuntuu normaalilta mutta tuolla alueella ratti on kuin liimattu. Se edes yritä palauttaa vaikka miten ajaa.
Pörhön autoliike ei tunnu osaavan tai ei vaan halua osata korjata tuota. Olisiko vinkkejä miten tämä keula saadaan toimimaan edes siedettävästi ja mikä voisi olla vikana.
VW T5 alustaongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa