Elikkäs uusi käyttäjä ajatteli löytää lohtua täältä :/ Auto siis Audi A6 2,5Tdi aut, viitoskoneella. Pari päivää sitten alko satunnaiseti jarrujen varoitusvalo sekä absien valo palaa, ei läheskään joka kerta jarruja painaes vaan silloin tällöin, välillä piippailee kaiken aikaa ja välillä pääsee pitkäänkin ettei valo pala, ja tuolloin kun valo ilmestyy niin ei toimi nuo absitkaan :( Maajohto on putsattu hapettumista ja samalla tuo boksin yhteydes oleva liitinosa on putsattu.. Missä siis vika, mikä ei yhdistä?
Toinen vika sit ilmaantunu, ajasta en tiedä koska kun nyt nää kelit on ollu tällaisia ettei pahemmin oo lämpöjä koppiin tarvinu laittaa,puhallin kun ei enää puhalla kuin kylmää, säätöä kyllä saa pienemmälle ja suuremmalle ja konehuonees kaikki putket on normaalilämpöset, onko siis säädin (digitaalinen) hajalla vaiko kenties lämmittimen moottorit vai kenties venttiili jumissa lämmönsäädöstä?
En millään viitsis viedä autoa ihmeteltäväks paikalliselle kun tietää että pyörittelevät päätään siellä eikä hommasta tuu mitään muuta ku iso lasku lopputulokseks ja itse ongelma pysyy..
Ilmastointi ei liion pelaa, ikäänkuin lähtee päälle mutta sammuu samantien,olettaisin vian olevan komurassa..
Kyllä niin tottavie riipii, josko siis joku viisaampi osais vähä avitella asiassa..
Sattuisko kellään olla ylimäärästä käyttöopasta tuommoseen diudiin? Vuosmalli on -97, auton mukana ei koskaan sellaista tullu ja sille kyllä tarvetta olis aika lailla...
Audi A6 2,5Tdi ja hampaiden kiristelyä..
Valvoja: ffp jäsenet
Toinen vika sit ilmaantunu, ajasta en tiedä koska kun nyt nää kelit on ollu tällaisia ettei pahemmin oo lämpöjä koppiin tarvinu laittaa,puhallin kun ei enää puhalla kuin kylmää, säätöä kyllä saa pienemmälle ja suuremmalle ja konehuonees kaikki putket on normaalilämpöset, onko siis säädin (digitaalinen) hajalla vaiko kenties lämmittimen moottorit vai kenties venttiili jumissa lämmönsäädöstä?
Jos sun Audis on sitä vanhempaa korimallia mitä tehtiin vuoteen 97 asti niin siilloin allaoleva pätee...
Se lämpöisen/kylmän ilman läppämoottori löytyy kun otat vesikaukalon pois konehuoneen puolelta, irroitat tuulilasinpyyhkijän moottorin ja pyyhkijät. Löytyy siitä tuulilasinpyyhkijän moottorin vierestä muovikotelon alta. Ruuveja ei saa suojakannesta pois jos ei ota pyyhkijänmoottoria irti. Sen toiminnan voi tarkistaa mittaamalla tuleeko sinne moottorille jännite kun säädinpaneelista säätää. Muistaakseni sinne tulee neljä johtoa...Mulla oli samaa vikaa eli välillä puhalsi lämmintä ja välillä ei.
Säädinpaneelia ei löytynyt oikein käytettynäkään ja uusi taisi olla n.700e, säädinmoottorit vissiin jotain 150-200e/kpl. Pelastuksena oli Audi 100:en manuaali-ilmastoinnin säädinpaneeli ja heivasin sekä säätömoottorit että sen keskusyksikön mäkeen. Ei se 100:en paneeli käy suoraan, mutta pienien muutosten jälkeen kyllä sen saa käymään siten että ei eroa originaalista muuten kuin että säätimet ovat manuaalisia.Puhaltimelle joutuu lisäämään sen esivastushässäkän....
Testasin sitä omaa moottoria suoraan 6v jännitteellä ja kyl se pelasi eli ilmeisesti vika oli säätimessä tai johtosarjoissa. En alkanut sit ostamaan sikahintaista säädinpaneelia.
Tosiaan, mulla on noita moottoreita ylimääräisenä myytävänä, pistä privaviestiä jos tarviit.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
No tää on rekisteröity 7/1997 eli onko sit edelleen sama malli kysees?
Olishan tuo manuaalinen säädin huomattavasti helpompi kuin tuo digitaalinen..
Noita digitaalisäätimiä näyttäis olevan purkaamoilla viiteenkymppiin, mutta jotenkaan ei tosiaan tunnu siltä että vika olis siinä kun näytti ainakin ehjältä,piirit ei ollu millään lailla viottuneen näkösiä tms..vaikka mistäpä noistakaan koko totuutta tietää :) Puhaltaa kyllä mutta kun kaikki mitä tulee on kylmää, lämpimästä ei siis ole tietoakaan vaikka kuinka olis hi-asennos tai vähemmälläkään, mitään eroja ulostuloilmassa ei ole..
Olishan tuo manuaalinen säädin huomattavasti helpompi kuin tuo digitaalinen..
Noita digitaalisäätimiä näyttäis olevan purkaamoilla viiteenkymppiin, mutta jotenkaan ei tosiaan tunnu siltä että vika olis siinä kun näytti ainakin ehjältä,piirit ei ollu millään lailla viottuneen näkösiä tms..vaikka mistäpä noistakaan koko totuutta tietää :) Puhaltaa kyllä mutta kun kaikki mitä tulee on kylmää, lämpimästä ei siis ole tietoakaan vaikka kuinka olis hi-asennos tai vähemmälläkään, mitään eroja ulostuloilmassa ei ole..
Onko se sellainen oranssilla taustavalolla oleva versio, korkeus n. radion luokkaa. Uudemmassa korimallissa on paljon isompi se säädinyksikkö.
Ei siinä ole säädinpaneelin ja moottorin välillä mitään muuta kuin johtoa ja pari liitintä eli pitäisi olla helppo mitata tuleeko jännite.
Nuo myytävät säädinyksiköt ovat kuitenkin samanikäisestä autosta joten kestoikä....?
Mitä noita purkaamoita soittelin niin olin yhdessä paikassa kolmas sinä päivänä joka kysyi samaa paneelia :-) Vissiin hajoavaa sorttia.
Tuolla varaosahaku.fi näyttäisi olevan 1kpl ja 1kpl avattu ? kolmas on jo uudemmasta vuosimallista kun soitin sinne n.1kk takaperin.
Noin se vika ilmeni mullakin sillä erotuksella että puhalti koko ajan kuumaa....
Ei siinä ole säädinpaneelin ja moottorin välillä mitään muuta kuin johtoa ja pari liitintä eli pitäisi olla helppo mitata tuleeko jännite.
Nuo myytävät säädinyksiköt ovat kuitenkin samanikäisestä autosta joten kestoikä....?
Mitä noita purkaamoita soittelin niin olin yhdessä paikassa kolmas sinä päivänä joka kysyi samaa paneelia :-) Vissiin hajoavaa sorttia.
Tuolla varaosahaku.fi näyttäisi olevan 1kpl ja 1kpl avattu ? kolmas on jo uudemmasta vuosimallista kun soitin sinne n.1kk takaperin.
Puhaltaa kyllä mutta kun kaikki mitä tulee on kylmää, lämpimästä ei siis ole tietoakaan vaikka kuinka olis hi-asennos tai vähemmälläkään, mitään eroja ulostuloilmassa ei ole..
Noin se vika ilmeni mullakin sillä erotuksella että puhalti koko ajan kuumaa....
Tuon C4- korimallin automaagi-ilmastoinnin läppien sielunelämää on aika kattavasti vatvottu tässä läpi; http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
No tuo on juuri sellainen puna-oransseilla taustavaloilla oleva radion korkuinen malli, huh :) eli voi olla toivoa saada toi 100sen manuaalimalli siihen. Sehän noissa käytetyis riskinä että jos hajoaakin samalla lailla seuraavalla viikolla niin menee rahat kankkulan kaivoon.
Niin ja cool blue: laittelen privaviestiä jos ilmenee et on moottoreis vikaa ja niitä tarvitsen, menee varmaan vaan viikonloppuun ennenkuin ehtii edes tutkia tarkemmin asiaa, onneksi on näitä helteitä niin kylmyys ei haittaa :D
Niin ja cool blue: laittelen privaviestiä jos ilmenee et on moottoreis vikaa ja niitä tarvitsen, menee varmaan vaan viikonloppuun ennenkuin ehtii edes tutkia tarkemmin asiaa, onneksi on näitä helteitä niin kylmyys ei haittaa :D
Ostopaikkaa haravoidessa kannatta katsastaa myös ulkomaan tarjonta.Tuolla varaosahaku.fi näyttäisi olevan 1kpl ja 1kpl avattu ? kolmas on jo uudemmasta vuosimallista kun soitin sinne n.1kk takaperin.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 1.6.2010 21:15
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa