G2/G3 takajarrusatuloiden erot, huolto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

G2/G3 takajarrusatuloiden erot, huolto

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2010 19:08

Meneekös -96 kolmosgolfin takajarrusatulan purku ja kasaus samalla lailla kun -90 kakkosgolfin vastaavassa?

Jotain eroja on kuten mäntä ja oletettavasti runko (eri osanumerolla), vaikka männän tiivisteet on samat. Kokonaiset huolto-/tiivistesarjat on erilaiset.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 1.6.2010 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.6.2010 19:15

Vanhempaa satulaa ei kuulemma saa elvytettyä samoin kun tuota uudempaa.
Biltemasta uudet kolmosen satulat 70e/kpl.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2010 19:26

Missä menee vanhan ja uuden raja? -90 satulat molemmat menestyksellä huollettu joitain vuosia sitten...

Bilteman osat ei ole tässä tapauksessa vaihtoehto.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.6.2010 21:05

Purkautuuko tuo kolmosen satula samalla lailla kun kakkosgolfin satula?

Ja pitäisikö se käsijarrun palautusjousi olla näkyvillä vai jotenkin sisäänrakennettu?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.6.2010 12:16

Kolmosessa palautinjousi on sen jarruklivun alla näkyvillä mutta kun tuon klivun akseli alkaa jumittamaan niin hoitokeino on purkaa koko satula, hioa akseli ja tehdä sille rasvanippa.
Tuolla jotain kuvaa: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.6.2010 15:38

Nää jarrut on uudempaa mallia kun noi tekstin satulat. Ilmeisesti nelosessa on samantapaiset.

Palautinmekanismi on jossain tuolla uumenissa. Tuon näköiset ovat...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.6.2010 16:37

Näyttää kolmosen satuloilta ja jokin jousi on tuon vipuhässäkän alla ja toinen sisällä männän alla, vaatii erikoiset sokkapihdit joilla saa purettua.
Mä illan noita ihmettelin ja lopuksi paloi käämit ja hain uuden koko satulan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2010 1:55

Nyt on purettu ja kasattu uusilla tiivisteillä.

Purkautuakseen tarvii irrottaa se paksusta pellistä tehty käsijarrun vipu akselista. Siinä on boorit ja on kohtuullisen tiukassa. Ulosvetäjällä lähtee.

Laitan kuvia kunhan saan kuvat purettua kamerasta.

E: Niin ja -90 Golfin jarrusatulan mäntä on kyllä ihan samannäköinen kun tässä uudemmassakin. Halkaisija ja korkeuskin täsmää. Jos jollain on mäntä huonona niin ei kun motonetistä kakkosgolfin mäntää sovittelemaan kun ei muka kolmoseen myydä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa