Katsastusmies pisti sitten vanteet vaihtoon, keinot vähissä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

Katsastusmies pisti sitten vanteet vaihtoon, keinot vähissä

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 27.5.2010 13:16

Tapahtui sitten seuraavaa, että menin Corroa leimaamaan kolmen vuoden jälkeen. Alla oli uudehkot Syronit ja samat vanhat vanteet, jotka olleet ennenkin. Ukko huomasi, että rengas ottaa sivusta hiukan kiinni, joten merkintä tuli papereihin. No nyt sitten hyviä ideoita, koska vaihtoehdoista ukko torppasi seuraavat:

- etupään palkkia et saa moukuttaa lyttyyn, kantavaa rakennetta
- Spacerit ei käy (paitsi jos VW tai vannevalmistaja Tekno[jota ei enää ole ilmeisesti olemassa] tee niitä)

Hassua on sikäli, että aikaisemmat pyörät eivät olleet ottaneet kiinni, kulmat on samat, mutta Syron on niin kulmikas, että ottaa hiukan kiinni. Renkaassa ei näy mitään jälkiä, edes ne "valukarvat" kumista ei ole kuluneet. Aikaisemmilla pyörillä oli sorvattu 50 tkm ja ilman ongelmia. Ottaa hiukan aivoon, koska tuo ei oikeasti koskaan, ei KOSKAAN, aiheuta mitään ongelmia, jos täysillä kääntäessä hitusen rengas hipoo kiinni.

No mitä tehdä, nähdäkseni vaihtoehdot ovat vain kapeampi rengaspari eteen, tai toiset vanteet, spacereita ei noihin löydä. Nykyäänkään ei hyväksytä TÜV lappuja, koska suomalainen lainsäädäntö torppaa koko ajatuksen. Käsittääkseni raadossakaan ei ole mitään rajoittimia, joilla kääntyvyyttä voi mulkata? Teoriassa jos kulmat olisi pielessä, niin iskarin alapäätä voisi kääntää ulos, jolloin ei ota kiinni.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.5.2010 13:28

Olen kuullut että jotkut kamalan epärehelliset ihmiset menee katsastamaan autonsa talvirenkailla.

Tai sitten ostaa sopivat renkaat, mikä olisi tietysti se fiksumpi vaihtoehto...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 27.5.2010 14:24

Millikin riittää eli toisesta autosta vaan rengassatsi lainaan katsastuksen ajaksi.

Omassa Sciroccossa III-koppasen BBS:t tarvii spacerit jotta mahtuu alle ison ET:n takia joten leimalle mennään G60:n pelleillä :)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 27.5.2010 14:32

Tuo taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto, pitää vaan löytää kelvolliset 15"-16" kumit alle siksi, että saa katsastettua. Tuo on oikeasti aivan mielivaltaisen typerää hommaa, koska äsken kaivaessani kumit keulalta, niissä ei näy mitään kosketukseen viittaavaa, mutta ovat siis repineet massat pois. Kumien pitäisi mahtua orggis 195/50R15 +1" +20 mm haarukkaan.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 27.5.2010 16:29

Ihmettelikö se katsastusmies niitä etuakseli ylhäällä vai pyörät maassa. Sillähän ei ole todellisten ajotilanteiden kanssa mitään tekemistä jos se täydessä ulosjoustossa vähän ottaa johonkin.

mpeltonen
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.12.2008 6:19

ViestiKirjoittaja mpeltonen » 27.5.2010 16:41

Talvinakit alle ja niillä leimalle,pieni vaiva ja rahaa ei kulu senttiikää.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 27.5.2010 18:45

Juu, talvinakit ei taida kelvata kesällä, eiköhän se auto jää konttorille väärän rengastuksen takia. Toiset pyörät menee alle, kun spacerit kerran on laittomat Suomessa edelleen. Saakohan ne Trafissa ikinä asiaa korjattua, saas nähä. Totuus on se, että noissa vanteissa on ET n. 10 mm pielessä tuohon autoon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.5.2010 19:05

Saiskos sitä kumia hierottua siitä renkaan pinnasta pikkusen pois? Pyöristäis siis olkapäitä ihan omatoimisesti.

Sit se kai pitäis saada kiiltämään ettei näytä entistä pahemmalta että olis ottanu johonkin kiinni...

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 27.5.2010 20:03

HelaKammo: Just toissapäivänä käytin kaverin emännän situkan katastuksessa nastarenkailla.. Ja meni läpi.. Kesäaikaan voi käyttää nastoilla ja talvella kesäkumeilla..

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 27.5.2010 20:04

Eivätpä ne voi siellä konttorilla puuttua vaikka menisitkin talvirenkailla näyttämään. Nastarenkaat jos on alla niin niistä kyllä sitten arvostellaan nastaero jota saa olla 25% mutta ei ne millään voi mitään tiettyä sarjaa siihen alle määrätä.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 27.5.2010 22:36

Itse katastin Corradon ja Golffin kesällä nastarattailla, itse katastusmies tuota ehotti kun sanoin että eioo muita kesävanteita.

Raid72
-
Viestit: 208
Liittynyt: 10.12.2008 8:05

ViestiKirjoittaja Raid72 » 28.5.2010 6:52

Oliko kyse eturenkaista? Rajoita renkaiden kääntymistä!

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.5.2010 7:26

Mistä tuolla voi rajoittaa kääntymistä? En keksi miten, kun mielestäni raidetanko tuntuisi olevan se, joka torppaa liikemäärän.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 28.5.2010 8:12

Tai vaihtaa konttorin semmoseen joka ei välitä spacereistä... nimimerkillä 2 kertaa eri konttorilla jo katsastettu jaonmuuttavilla


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa