Auto on Golf -96 8v GTI. Ensinnäkin ihmetyttää tämä venttiili joka sijaitsee jarrutehostajan ja imusarjan välisessä letkussa. http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0547.jpg
Kuten kuvasta näkee, joku on ainakin toista lähtöä yrittänyt teipata umpeen. http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0546.jpg
Koska konehuoneessa ei ollut ylimääräisiä letkuja roikkumassa niin tulppasin sen näin, ja mielestäni tyhjäkäynti parani aavistuksen, tosin ei käynnissä mitään vikaa ollutkaan. http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0554.jpg
Eli siis mikä tuo on ja kannattaako tuota tulpata?
Toisekseen auton radio ei kuulu kunnolla, esim joensuun keskustassa en saa ylex kuulumaan mutta esim rock ja suomi pop soi moitteetta, maalla kuuluvuus on näissäkin todella heikko.
Autossa on JVC soitin ja kattoantenni. Kurkistin kattoverhoilun sisään jospa sieltä ois jotain antennivahvistinta näkynyt mutta eipä paljoo näkynyt mitään, liekkö vahvistaja antennin alarungossa katon ulkopuolella. Sitten purin soittimen pois ja mielestäni soitin on liitetty oikein, antenninvirransyöttö palikka menee soittimen "antenna +" littimeen. Ja palikan antenni liitos on ratin ala puolella muovien alla. Kovin näytti alkuperäiseltä tuo palikka. Pyörittelin sitä kädessäni ja mielestäni radio kuului välillä paremmin, liekkö jotain häikkää tossa virransyöttäjässä.
Tässä vähän kuvia selventämään, mietityttää myös että mitä nuo punaisella teipillä teipatut johdot on?
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0556.jpg
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0555.jpg
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... va0550.jpg
Kävin jo laakkoselta kysymässä tuota virransyöttäjä palikkaa mutta niillä ei ollut tarjota kuin semmonen 15cm pitkä ja pyöreä malli, ja mulla tuo on joku 50-100cm pitkä johtoineen koska sen liitin on tosiaan siellä ratin alla. Että mitenkähän sais ton radion kuulumaan kunnolla? Huomasin vielä semmoisen että radion virta syttyy ja sammuu vasta sitten kun sytytysvirta sammutetaan tai sytytetään, eli kun esim. puhallin pyörii, eikös soitin pitäisi volkkarissa sammua vasta sitten kun avain otetaan pois virtalukosta?
Golf 3 GTI pari kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tuo venttiili jossa nuoli on takaiskuventtiili. Olis hyvä olla koko tuo "linja" kunnossa koska vaikuttaa jarrutehostimeen ja siten koko jarrujärjestelmään.
Vaikuttaa tyhjäkäyntiin siksi, että jos tuolta menee ilmaa niin seokset menee laihalle.
Veikkaan että tuo venttiili ei paljoa maksa (jos siinä vikaa) ja tarkista samalla siihen liittyvät letkut.
Vaikuttaa tyhjäkäyntiin siksi, että jos tuolta menee ilmaa niin seokset menee laihalle.
Veikkaan että tuo venttiili ei paljoa maksa (jos siinä vikaa) ja tarkista samalla siihen liittyvät letkut.
Minkähän takia tossa letkussa pitää olla tommonen venttiili? Letku on täysin ehjä muuten, jarrut toimiii moitteetta ja samoin moottori, joten taidan jättää sen tolleen tulpatuks, vai onkohan siitä mitään haittaa? Eipähän pääse ilmaa vetämään tosta enää imusarjaan, jos siinä nyt mitään vikaa olikaan.
Soitin on muutenkin menossa vaihtoon joten pitää se laitella ja tutkia sitten lisää jos radio ei ala kuulumaan. Missä avaimen asennossa sitä virtaa pitäs soittimelle tulla? Ja mitä johtoja punaisella teipatut johdot on?
Soitin on muutenkin menossa vaihtoon joten pitää se laitella ja tutkia sitten lisää jos radio ei ala kuulumaan. Missä avaimen asennossa sitä virtaa pitäs soittimelle tulla? Ja mitä johtoja punaisella teipatut johdot on?
Tuo minkä tulppasit niin ainakin 16v golfissa toinen letku menee ECU:lle, tiedä sitten onko 8v:n ECU:ssa ollenkaan samanlaista painemittaria vai mikä onkaan
Radion kuuluvuus johtuu aika varmasti siitä katolla olevasta antennin jalustasta, siellä on jotain elektroniikkaa, se on luultavasti se vahvistin ja se on paskana, sen takia ei kuulu kunnolla.
Siirsin omassa golfissa antennin eteen sinne kuskinpuoleisen sivuvilkun yläpuolelle jossa sille oli paikkakin valmiina, näyttää paljon paremmalta kun muutenkin matala auto.
Radion kuuluvuus johtuu aika varmasti siitä katolla olevasta antennin jalustasta, siellä on jotain elektroniikkaa, se on luultavasti se vahvistin ja se on paskana, sen takia ei kuulu kunnolla.
Siirsin omassa golfissa antennin eteen sinne kuskinpuoleisen sivuvilkun yläpuolelle jossa sille oli paikkakin valmiina, näyttää paljon paremmalta kun muutenkin matala auto.
mietityttää myös että mitä nuo punaisella teipillä teipatut johdot on?
Toinen on virtalukon radioheräte (ruskea-punainen), jonka avulla se soitin pysyy päällä kuten pitääkin. Toinen on antennivahvistimelle tuleva virta (sini-valkoinen), mikä ilmeisesti tuosta hässäkästä päätellen on ehkäpä jopa onnistuneesti nysvätty oikein. Tosin se radion kuuluvuus on aika paljon siitä kiinni, tuleeko sinne antennivahvistimelle sitä virtaa noiden rosvouksien kautta vai ei.
Huomasin vielä semmoisen että radion virta syttyy ja sammuu vasta sitten kun sytytysvirta sammutetaan tai sytytetään, eli kun esim. puhallin pyörii, eikös soitin pitäisi volkkarissa sammua vasta sitten kun avain otetaan pois virtalukosta?
Virtalukon pohjassa on ilmeisesti ollut vikaa ja näin on päädytty tällaiseen ratkaisuun. Testaappa tuleeko siihen ruskea-punaiseen herätevirta, kun avain on ajo-asennossa ja 0-asennossa (kuitenkin niin, että avain on "pohjassa")?
Nyt on taas tutkittu hieman lisää. Tuo rosvoliitin (keltainen johto) on siis takakontille menevään rca johtoon, sillä ei siis ole merkitystä, tosin sen voisi purkaa pois kun ei ole autossa vahvistinta eikä subbaria. Jos tuo irrallaan oleva on tosiaan virtalukolta tuleva heräte niin pitäisikö se liittää nyt tuohon ACC ignition (musta) johtoon vai tuohon power (punainen) johtoon? Pitää nyt kuitenkin mitata tuo johto ensin. Tuo irrallinen sinivalkoinen tuskin on antennivahvistajan johto, virransyöttö palikasta lähtee musta johto joka menee antenna+ liittimeen johon tulee 12v.
Tässäpä vielä kuvia jos jollakin on sama ongelma, niin saa vähän mallia:
Purin sen virransyöttö palikan ja sieltä oli sisältä johto melkeen rispaantunu irti tinauksistaan, joten tinasin johdon takaisin ja vahvistin sen vielä teipillä ettei johdot pääse liikkumaan turhia.
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Sitten tutkin tuon antennin ja sen jalan, siellä siis oli siistissä kunnossa oleva vahvistin, uskon että tässä tuskin on vikaa.
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Autossa on tämmöinen nysä alumiini antenni:
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Kokeilin ruuvata tuohon metrisen piiskan ja kylläpä alkoi radio kuulumaan. Eli suurin vika on ilmeisesti vaan tuossa antenni mastossa. Onkohan tuo alkuperäinen? Harmi vaihtaa tuota toiseen kun sopii katolle niin hyvin, jos jostain löytäis saman tyylisen niin vosi semmosen laittaa, mutta ilmeisesti alumiinista tehtyä ei kannata hommata?
Tässäpä vielä kuvia jos jollakin on sama ongelma, niin saa vähän mallia:
Purin sen virransyöttö palikan ja sieltä oli sisältä johto melkeen rispaantunu irti tinauksistaan, joten tinasin johdon takaisin ja vahvistin sen vielä teipillä ettei johdot pääse liikkumaan turhia.
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Sitten tutkin tuon antennin ja sen jalan, siellä siis oli siistissä kunnossa oleva vahvistin, uskon että tässä tuskin on vikaa.
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Autossa on tämmöinen nysä alumiini antenni:
http://s853.photobucket.com/albums/ab97 ... g&newest=1
Kokeilin ruuvata tuohon metrisen piiskan ja kylläpä alkoi radio kuulumaan. Eli suurin vika on ilmeisesti vaan tuossa antenni mastossa. Onkohan tuo alkuperäinen? Harmi vaihtaa tuota toiseen kun sopii katolle niin hyvin, jos jostain löytäis saman tyylisen niin vosi semmosen laittaa, mutta ilmeisesti alumiinista tehtyä ei kannata hommata?
Niin ja kokeilin autoon pioneerin soitinta ja vielä toista jvc:tä eikä mitään eroa, joten soittimessa ei vikaa. Sitten tuosta alipaine/takaisin iskuventtiilistä, joka menee imusarjalta jarrutehostajalle: eli jos ton letkun ottaa pois niin tuosta imusarjan puoleisesta lähdöstä käy kauhea imu ja käynti alkaa rumputtaa, eli saattaa olla tuo venttiili entinen tai sitte tosta olevinaan pitäs letkun mennä jonnnekin, ei ainakaan eculle näyttänyt mitää letkuja olevan. Annan olla sen noin tukittunu kun auto pelittää silleen hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa