Ovien listojen reikien hitsaus/tasoitus...?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

Ovien listojen reikien hitsaus/tasoitus...?

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 6.5.2010 13:55

Tarkoituksena olisi hitsailla ja tasoittaa kakkoskoppaisen Golffin ovien kylkilistojen reijät...Mitenkä olette menetelleet...?Pellin palanen takapuolelle ja pintapuolelta muutamalla täpillä kiinni-->tinaus/kittaus...?Vai onko joku hitsannut pellin palasen samaan tasoon pintapellin kanssa (ei lienet järkeä?)...?Eräs tuttu maalari neuvoi, että ensimmäisenä listojen reijät pitäisi moukaroida hieman lommolle ja sitten hitsata takapuolelle pellit...näin kuulemma tina/kitti pysyisi paremmin, sillä pintapellin ja kittin rajapinnasta tulisi lommon myötä loivempi...?Hieman kuitenkin arveluttaa alkaa suoraa peltiä moukaroimaan lommolle, onko tuossa mitään järkeä...?Kertokaahan ihmiset, miten saan ovet tasoitettua silleen, että pohjat eivät vuoden päästä paista läpi...?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.5.2010 14:32

Hitsaat ne reijät umpeen, ihan tasalle vain suosiolla. Jos tuolla lappu taakse ja hepeillä kiinni menetelmällä tekee ja kittaa kolon umpeen, niin herkästi lohkeilee reunoista auki.

Itse en mitään muuta järkevää vaihtoehtoa tosiaan näe kuin reikien täyttäminen hitsaamalla (isommissa reijissä luonnollisesti peltiä täytteeksi) ja tasaiseksi hiominen.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 6.5.2010 19:35

Taitaa kakkiksen ovien listan reijätkin olla vaan sen verta suuria, että järkevin hitsailla peltiä täytteenä käyttäen...?Vähimmällä kittauksellahan sitä selviää tosiaan jos pintapellin tasalle hitsaa tavaraa...Ja muutenkin yhdet listanreijät hitsanneena tiedän kuinka helposti ovipelti alkaa "veteleen" lämmön vaikutuksesta, joten liika varovaisuus ei ole pahasta...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.5.2010 21:47

Omasta kakkosesta hitsasin reiät umpeen.
Kupari taakse ja keskeltä täyttämään, että vasta lopuksi lämpee pelti.
Hionnat ja kitit niskaan jne jne..
Ei se mitään rakettitiedettä ole. Tärkeintä olisi saada tiiviiksi se reikä, ettei kitti pääse imemään kosteutta toiselta puolelta.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.5.2010 2:41

Siksi se koritina siihen, sulkee pienet huokoset joita saattaa jäädä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa