VW T5 manuaalin alavääntö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pjarvenpaa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.4.2009 21:36

VW T5 manuaalin alavääntö

ViestiKirjoittaja pjarvenpaa » 26.4.2010 15:35

Otsikon mukainen auto yhtenä vaihtoehtona perheen tila-autoksi, mieluitne Multivan. Automaatti himottais, mutta kovasti tälläkin foorumilla moititaan sen kestävyyttä, ja itsellä kun tulee asuntovaunun vetoa, niin manuaalia kait tässä on harkittava. Volkkarin dieseleistä on sen verran kokemusta, että ainakin 1,9 ja 2- litraisissa alavääntö on olematonta. Kuinka siis on laita 2,5- litraisessa T5:ssa? Yhtään en ole päässyt koeajamaan, siksi kyselen

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 26.4.2010 22:37

Tyypillisiä nyky-dieseleitä sikäli, että ihan tyhjäkäynnillä ei ole vääntöä. Jalan pitää olla koko ajan kaasulla kärryä veivatessa ja silleen. Mutta muuten mielestäni alavääntöä kyllä on. Ja nämä kommentit koskevat vain pienempitehoista 2,5-litraista (oliko se nyt sitten 135 hv). En tiedä sitten miten paljon laatikot kestävät vedättämistä.

Automaatti on muuten mielestäni ehjänä varsin pätevän oloinen. Toimii paremmin (vaihdot nopeita ja silti pehmeitä) kuin monissa henkilöautoissa.

tex102
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.1.2009 14:31

ViestiKirjoittaja tex102 » 27.4.2010 7:26

Eihän tuo alavääntö tosiaan ihan murhaavaa ole, mutta hyvin tuolla on pärjännyt. Kakkosella on turha yrittää liikkeelle ja kuutonen on sopiva 80 km/h nopeuden jälkeen, sopiva toiminta-alue alkaa omasta mielestä tuossa 1500 rpm paikkeilla. Niin ja lastullahan tuohon voi vaikuttaa, laatikon keston rajoissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa