Mitäs asiantuntijat sanoo tälläsestä..
Ostin tuossa 15" VW fire&ice alut ja niissähän on aluperin "sorvi" kiilloitettu etupinta ja puolien välit on maalattu harmaalla jonka jälkeen koko hoito on lakattu..
Nyt meinaan kiilloittaa nuo etupinnat uusiksi, mutta miten käy jos jätän etupinnat lakkaamatta, pääseekö kosteus nyt tuosta maalatun puolan välin ja etupinnan välistä maalin alle ja alkaa kuplimaan sieltä vai pitääkö vaha sen kosteuden poissa/tiivistää sen rajan ettei niin käy. ?
En haluaisi alkaa kiilloittamaan noita puolien välejä kun ne kuuluvat olla harmaat, enkä lakata vanteita koska kiilto kärsii ja kiveniskusta pääsee kosteus lakan alle..
Vanteiden kiilloitus projektia..
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ne aluvanteet kesäkäytössä ala mistään pullistella. Talven suolavesi pullistaa maalit irti hapettumisen takia. Jos nuo on Le Castellet, niin ne puolien välit on vaan kuulapuhallettu ja lakattu, näyttävät äkkiseltään maalatuilta. On kyllä olemassa alumiinipinnalle tarkotettua lakkaakin, mutta kiiltoahan se hiukan hävittää.
Että kiiltäviksi vaan ja sinolia päälle. Tuo sinol sulkee jotenkin alumiinin huokoset ja pinta pysyy pitkään hyvänä. Kuulostaa hullulta mutta näin se vaan on.
Että kiiltäviksi vaan ja sinolia päälle. Tuo sinol sulkee jotenkin alumiinin huokoset ja pinta pysyy pitkään hyvänä. Kuulostaa hullulta mutta näin se vaan on.
Mulla on itsekiillotetut VW Chicagot 18" koossa, eikä ainakaan Autoglymin Metal Polish tai jonkun toisen merkin vastaava käynyt sille metallille sitten alkuunkaan, vaan veti sen tummaksi ja sameaksi. Taitaapi olla ainakin mun vanteissa seostettuna jotain muutakin. Magnesiumia? Sitähän ei meinaan voi kiillottaa..
Takovanteistahan on kyse, mutta kyllä niihinkin jonkinlaisen killon saa. klik
..
Juurikin tuollaiset on nuo munkin vanteet..
Sain yhden vanteen "valmiiksi" mutta tuo kiilto ei oikein ole vielä mieleinen.. Mitäs lisävinkkejä vois olla et sais enenmän peilipintaa..
Eli vanteet on hiottu 240 ,600 ,1200 ja 2500 ja sen jälk koneella ja rättilaikalla eka alkukiillotusvaha ja sit loppukiilloitusvaha mut jotenkin jää vieläkin sameaksi..
Niin ja tein jännän huomion kun poistelin vanteista lakkoja.. Yksi vanteista on maalattu harmaalla ilmeisesti lakan päälle ja jostain syystä tuo nitro mörs ei ala reagoimaan maalin päällä mitenkään, ei kuivu eikä kupli..
mistähän moinen voisi johtua ? helpottaisko jos hioisi pinnan "auki" ja kokeilisi sitten uusiksi..
Sain yhden vanteen "valmiiksi" mutta tuo kiilto ei oikein ole vielä mieleinen.. Mitäs lisävinkkejä vois olla et sais enenmän peilipintaa..
Eli vanteet on hiottu 240 ,600 ,1200 ja 2500 ja sen jälk koneella ja rättilaikalla eka alkukiillotusvaha ja sit loppukiilloitusvaha mut jotenkin jää vieläkin sameaksi..
Niin ja tein jännän huomion kun poistelin vanteista lakkoja.. Yksi vanteista on maalattu harmaalla ilmeisesti lakan päälle ja jostain syystä tuo nitro mörs ei ala reagoimaan maalin päällä mitenkään, ei kuivu eikä kupli..
mistähän moinen voisi johtua ? helpottaisko jos hioisi pinnan "auki" ja kokeilisi sitten uusiksi..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa