golf 3 variant löysä alusta
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 variant löysä alusta
terve
eli n200tkm ajettu 3 korinen farkku. Alusta on jotenkin kuluneen oloinen (yllätys), ei vetele tai kolise. Eli mistä tuossa kannattaisi aloittaa, puslat, jouset, iskari?
Kaikkea en pysty kerralla. eikä tule madallussarjaa. Puslista, tekisi mieli kokeilla uretaaneja mutta nyt jo rengasmeteli repii hermoa passatin jälkeen.
eli n200tkm ajettu 3 korinen farkku. Alusta on jotenkin kuluneen oloinen (yllätys), ei vetele tai kolise. Eli mistä tuossa kannattaisi aloittaa, puslat, jouset, iskari?
Kaikkea en pysty kerralla. eikä tule madallussarjaa. Puslista, tekisi mieli kokeilla uretaaneja mutta nyt jo rengasmeteli repii hermoa passatin jälkeen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yleensä löysäksi ajomäärän takia päässyt alusta koliseekin joten kuulostaisi että sulla se on ominaisuus. Kannattaa katsoa vuotaako iskarit niin tietää onko ne ihan loppu. Vuotaneetkin iskarit vaimentaa osalla alueesta vielä kohtuullisesti kunhan sitä öljyä niissä vielä on.
Uretaanipuslat alatukivarteen eikä muualle niin tuntuma paranee eikä rengasmeteli muutu korvin havaittavasti.
Uretaanipuslat alatukivarteen eikä muualle niin tuntuma paranee eikä rengasmeteli muutu korvin havaittavasti.
aha, tuo alatukivarsi olikin hyvä tärppi. iskari testissä oli tullut leimalla 75% kauttaaltaan, tosin en tiedä onko sillä mitään arvoa kun alipaineisella rengailla sitä pystyy huijaamaan. Hommasin tuon vasta ja vertaan ehkä liikaa 97 passattiin johon hommasin uudet iskarit aikanaan. ei tosiaan vetele, mutta hieman pehmeän oloinen. vetelät jousetko tekee että kallistuu kurviin enemmän? ei kuitenkaan keinu edestakaisin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu, ja tietysti kallistuksen vakaaja(t).vetelät jousetko tekee että kallistuu kurviin enemmän?
Itselle hankin Eibachin vakaajat eteen ja taakse. Hauskempaa varustetta ei ole vielä löytänyt :) Renkaat antaa enemmän periksi kun vakaajat jos katon reunasta keikuttaa. Silti suoraan ajettaessa ei mainittavaa mukavuuden negatiivista muutosta.
Jotenkin vaan en itse laittaisi muuten vakiokuntoiseen autoon...
...eikä tule madallussarjaa.
Tuo kyllä vaikeuttaa asioita hieman. Kunnolliset säädettävät tolpat ja puslat kuntoon - tällä en välttämättä tarkoita uretaanipuslia, vaan vaikkapa ihan ooeeämmää. Jos et korkeutta millään halua muuttaa, niin iskarit ensiksi vaihtoon, sitten etualatukivarsien ja taka-akselin puslat.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos korkeuden muutos on pois laskuista niin sitten en tekisi mitään, vaan kestäisin niinkuin viikinki.
Mikäli joku hillitty 15 mm lasku sallitaan niin sitten voisi jo löytyä osiakin.
Mahdollisesti jostain toisesta mallista menisi alkuperäiset jäykemmät kamat heittämällä, mutta se vaatisi jo parempaa tietoa.
Mikäli joku hillitty 15 mm lasku sallitaan niin sitten voisi jo löytyä osiakin.
Mahdollisesti jostain toisesta mallista menisi alkuperäiset jäykemmät kamat heittämällä, mutta se vaatisi jo parempaa tietoa.
Eipä tuo oma farkku mielestäni kovin löysällä alustalla ole, vaikka vakio onkin. Tosin asiaan saattaapi vaikuttaa se, että ajelin ilman etuiskareita 2kk. Tuntupa erijämäkältä vaihdon jälkeen.
Voithan tieten kokeilla joillakin vähän paremman laatuisilla iskunvaimentimilla jos alustan puslat on kunnossa. Mutta kyllä suosittelen edes -40mm jousten asennusta. Koska näilläkin pääsee vielä mökille, ja pois. Ja ajomukavuus on aivan eri luokkaa hyvien iskareiden kanssa, kuin sielä vakiokorkeudella kiikuttaessa.
Voithan tieten kokeilla joillakin vähän paremman laatuisilla iskunvaimentimilla jos alustan puslat on kunnossa. Mutta kyllä suosittelen edes -40mm jousten asennusta. Koska näilläkin pääsee vielä mökille, ja pois. Ja ajomukavuus on aivan eri luokkaa hyvien iskareiden kanssa, kuin sielä vakiokorkeudella kiikuttaessa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laita td:n jouset siihen.. esim eteen nämä : Etujousi GolfVento 2,0/D 95-
* 2,0/1,9D/TD Eteen 95-> [1995-1998] 44,50 motonetissa kipale
Ja taakse nämä : Takajousi Golf-Variant VAHV
* Taakse Variant VAHV [1992-1998] 38,90 motonetissa kipale
Ja jos sun farkku on alle 95 : Etujousi VentoGolf 1,8/1,9D
* 2,0/1,9D/TD Eteen ->94 [1992-1994] 34,90 motonetissa kipale.
Kyllähän se uusilla jousilla jämäköityy ja tuohon autoon vaihtokin on helppoa.
* 2,0/1,9D/TD Eteen 95-> [1995-1998] 44,50 motonetissa kipale
Ja taakse nämä : Takajousi Golf-Variant VAHV
* Taakse Variant VAHV [1992-1998] 38,90 motonetissa kipale
Ja jos sun farkku on alle 95 : Etujousi VentoGolf 1,8/1,9D
* 2,0/1,9D/TD Eteen ->94 [1992-1994] 34,90 motonetissa kipale.
Kyllähän se uusilla jousilla jämäköityy ja tuohon autoon vaihtokin on helppoa.
Mulla farmarissa oli sama ongelma. Tosi vetelä ja kuorman kantokyky olematon.
Niin vaihdoin siihen JOMin säädettävä ja on säädetty oikein ylös . Edessä kierteillä säätö ja takana sokalla. Kuorman kantokykyä tuli taakse paljon lisää.
jämäkkä tai kova toi on nyt alustaltaan. Korkeana ollut koko ajan ja vielä iskarit ehjät n. 2v/ 60tkm rullattu.Ulosjousto iskareissa edessä on vähän vähän jos ajaa töyssyyn lujaa niin etupyörät ilmassa . Tämä sarja maksoi sen reilu 250 € , kunnon iskareita taakse pelkästään katoin niin 70 € /kpl.
Niin vaihdoin siihen JOMin säädettävä ja on säädetty oikein ylös . Edessä kierteillä säätö ja takana sokalla. Kuorman kantokykyä tuli taakse paljon lisää.
jämäkkä tai kova toi on nyt alustaltaan. Korkeana ollut koko ajan ja vielä iskarit ehjät n. 2v/ 60tkm rullattu.Ulosjousto iskareissa edessä on vähän vähän jos ajaa töyssyyn lujaa niin etupyörät ilmassa . Tämä sarja maksoi sen reilu 250 € , kunnon iskareita taakse pelkästään katoin niin 70 € /kpl.
tästähän kehkeytyi asiallinen keskustelu, pelkäsin että tuo madallussarja ehto tyrehdyttäisi kommentit.
Taitaa tosiaan takapään puslat olla ensimmäisenä listalla, ja mahd eteen. Samalla hypistellä iskareista käsissä onko niissä eloa, jos on nuoi jouset seuraavana. Eilen juurikin mietin noita vahvennettuja.
jotenkin ei luonto anna periksi madallussarjalle 66kW tehoilla olevaan kulkineeseen orkkis peltivanteineen =D
Muuten hieman eläneen näköiseen koppaan kun lakka hilseilee joka puolelta..
Taitaa tosiaan takapään puslat olla ensimmäisenä listalla, ja mahd eteen. Samalla hypistellä iskareista käsissä onko niissä eloa, jos on nuoi jouset seuraavana. Eilen juurikin mietin noita vahvennettuja.
jotenkin ei luonto anna periksi madallussarjalle 66kW tehoilla olevaan kulkineeseen orkkis peltivanteineen =D
Muuten hieman eläneen näköiseen koppaan kun lakka hilseilee joka puolelta..
Taka-akselin puslat ensimmäisenä vaihtoon.
Sit etualatukivarret. Jos ei halua uretaanipuslia, niin muistaakseni taaempiin käy Audi TT:n vahvistetut kumipuslat.
Sit joku oem/gti/vr6 korkeuksinen Konin yms alustasarja.
Kannattaa tarkistaa myös kallistuksenvakaajien puslat.
Jos moottorin/laatikontukikumit on ihan riekaleina, niin sekin aiheuttaa kuulema omituisia vetelyitä.
Itsellä aiheutti omituista vetelyä, kun oli apurungon yksi kiinnityspultti ruostunut poikki. :/
Sit etualatukivarret. Jos ei halua uretaanipuslia, niin muistaakseni taaempiin käy Audi TT:n vahvistetut kumipuslat.
Sit joku oem/gti/vr6 korkeuksinen Konin yms alustasarja.
Kannattaa tarkistaa myös kallistuksenvakaajien puslat.
Jos moottorin/laatikontukikumit on ihan riekaleina, niin sekin aiheuttaa kuulema omituisia vetelyitä.
Itsellä aiheutti omituista vetelyä, kun oli apurungon yksi kiinnityspultti ruostunut poikki. :/
Eikait se mielestäni teho määrää sitä, milloin saa asentaa autoon alustasarjan. :) Jos oikein hypistelemään aloitetaan, niin yli 500€ alustasarjoihin saa jo iskunvaimentimienkin ulos- ja sisäänvaimennuksen säädöt. Sillä luulen että saisit mieleisen ajettavan autosta. Eriasia tosin on se että kuinka moni tuommoisen investoinnin mieltää järkeväksi pelkkään "käyttöautoon".
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa