Olin aikeissa hakea motonetistä Pinelineä mutta nehän ovatkin lopettaneet tuotteen myynnin kanistereissa. Litraisia saa, mutta helpompi tuo kanisteri olis...
Siispä katsoin muuta tarjontaa samaisesta puljusta. Vaihtoehtona olisi Solmaster AS 40. Vaan onko tuo yhtä hyvää kuin aiemmin käytetty Pineline?
Jättääkö kumpikaan vahaa paremmin jäljelle samalla pesutuloksella?
Mielipiteitä? Kokemuksia?
Solmaster AS 40 vs. Pineline Tehopesu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Tuota as 40 oon ite aina käyttäny.. ja ainaki lika irtoo.
Ja yleensä semmosen pesun jälkeen kun tuota oon käyttäny, niin oon sitten vahannu sen jälkeen. aika hyvin vahat lähtee pois.
Ja tuota as40 suositellaan vissiin jollain 5% liuoksella käytettäväks, mutta ite oon joskus ihan raakana käyttäny esim moottorin pesussa.
Ja yleensä semmosen pesun jälkeen kun tuota oon käyttäny, niin oon sitten vahannu sen jälkeen. aika hyvin vahat lähtee pois.
Ja tuota as40 suositellaan vissiin jollain 5% liuoksella käytettäväks, mutta ite oon joskus ihan raakana käyttäny esim moottorin pesussa.
-
- -
- Viesti:
Haiskahtas vähä siltä että kummatkin ovat suhteellisen samanlaisia aineita koostumukseltaan, kun kerran ovat biohajoavia.
Pineline nyt ainakin on mäntyöljypohjaista, Solmasterikin varmaan hyvin pitkälti myös valmistettu mäntyöljystä. Mäntysoopaa sanos ;)
Mm. Agrimarketista saa vaikka 10l kanisterin Pinelineä, ja boonukset kaupan päälle.
Pineline nyt ainakin on mäntyöljypohjaista, Solmasterikin varmaan hyvin pitkälti myös valmistettu mäntyöljystä. Mäntysoopaa sanos ;)
Mm. Agrimarketista saa vaikka 10l kanisterin Pinelineä, ja boonukset kaupan päälle.
Toissapäivänä tuli sitten Solmasteria kokeiltua kun oli sopivasti raksa-pickup pestävänä. Puhdistusteho oli ihan hyvä, mutta mielummin käytän pinelineä ainakin maalipinnan pesuun. Laitoin ämpäriin 15ml Hyper washia ja reilun lorauksen solmasteria. Parissa minuutissa kaikki vaahto hävisi eikä liuos ollut kovinkaan liukkaan tuntuista. Alustan osiin ym. varmaan toimii paremmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”