Etsin haulla vastaavia onkelmia, mutta täysin samanlaista tapausta ei löytynyt. Jospa apu löytyisi, ettei tarvitsisi vaihtaa kopallista osia turhaan.
Autoon on vaihdettu ferrita 2,5"- putkisto katilta, BSR- intake (vapaa-virtaussuodatin) ja dahlback racing- bypass. Muutosten jälkeen on ohjelmoitu penkissä.
Havaitut onkelmat:
1) Silloin tällöin tuntuu nykäys kevyesti kiihdytettäessä (esim. paikaltaan lähdettäessä ei tunnu 1. eikä 2. vaiheella vaan 3:lla).
2) Talla pohjassa kolmos tai nelosvaiheella kone tuntuu välillä rötäävän, meno on väkinäistä, silti kiihtyy.
3) Välillä sammuu tyhjäkäynniltä, kaasupoljin käy lattiassa eli yrittää korjata itse.
Omituisuutta ei siis tapahdu jatkuvasti. Boschin testeri oli kiinni autossa sekä paikallaan että ajossa, vikakoodeja ei saatu.
Ilmamäärämittarin puhdistin ensitöikseni jarrupuhdistusaineella, ei apua. Samalla pesin kartiosuodattimen. Itse vihaan suuresti ko suodatinta, mutta kun se siinä oli niin olkoot. Testerillä havaitsimme ajossa, että kun kone rötää niin MAF jämähtää arvoon 400. Kun alkaa taas vetää menee 600 asti.
Tulpat oli reunasta mustat, mutta kärki oli vaalehko. Kannattaako ostaa varmuudeksi uudet? Imu/painevuotoja ei koneesta havaittu. Puolat oli ehjät ainakin ulkokuoreltaan.
Netin selaamisen perusteella muita ongelmakohtia voisivat olla kaasuläppäkotelo ja kierroslukuanturi. Noita ei saatu testattua. MAF voi olla toki viallinen, vaikka ei koodia anna tai välillä toimii. Itsestä tuntuisi, että sanomista on syttypuolella, ehkä tulpissa.
Mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen?
A3 1.8t -98 AGU pätkii
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkoitatko sitä hässäkkää mikä on ilmaputsarikotelon kyljessä? Luin jostain vanhasta topicista, että se tiputtaa hajotessaan usein yhden mukin pois. Tiedä sitten vaikka tekisi rötäämistäkin.
Toisessa aiheessa vikana oli ollut viallinen lambda. Testerin mukaan lampadassa jotain elämää kyllä oli.
Mitenköhän polttoaineen syöttö? Eli olisiko vaikkapa putsari tukkeessa tai bensapaineensäädin tiensä päässä?
Toisessa aiheessa vikana oli ollut viallinen lambda. Testerin mukaan lampadassa jotain elämää kyllä oli.
Mitenköhän polttoaineen syöttö? Eli olisiko vaikkapa putsari tukkeessa tai bensapaineensäädin tiensä päässä?
Havaintoja; monta päivää meni ilman oireita, mutta tänään nykiminen palasi. Auto oli ollut ns. kuivana koko ajan. Tänään suuntasin pissapojan suuttimia ja läträsin pesunesteellä oikeen huolella. Huoltsikan pihasta lähtiessä nykiminen alko ja kesti kotiin asti (100km).
Mihin vesi pääsisi? Voiko ohjainlaitteelle päästä kosteus ja siksi pätkiä?!
Mihin vesi pääsisi? Voiko ohjainlaitteelle päästä kosteus ja siksi pätkiä?!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa