Polon sisäilman kierrätys ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Polski
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.3.2010 15:38

Polon sisäilman kierrätys ei toimi

ViestiKirjoittaja Polski » 13.3.2010 16:05

Polon (1,4 vm 2001, 6N) sisäilmankierrätys nappula ei tee mitään. Pitääköhän nappulan jäädä pohjaan tai edes jotenkin naksahtaa kun sitä painaa? Nyt se siis vaan painuu pohjaan ja palautuu takaisin tekemättä mitään. Siitä on sen verran kauan kun olen sitä viimeksi painellut etten muista miten se silloin käyttäyty. Merkkivalo siihen ainakin syttyi. Nyt ei syty edes sekään. Voisiko joku kiva immeinen vilkaista omasta Polostaan miten tämän napin kuuluu toimia? Toivoisin vaan, että vika on itse napissa eikä venttiilissä.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 13.3.2010 16:24

Äkkinäinen muistikuva olisi että sisäilmankierrätys ei toimi jos puhallus on ohjattu pelkästään tuulilasille....pitää melekee tarkistaa kun kohta lähtee liikenteeseen. Autona tosin -01 golf, mutta sama logiikka noissa taitaa olla.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 13.3.2010 16:50

Nappi ei jää pohjaan, siihen syttyy vaan valo kun sisäilmankierto on päällä. Tämä siksi, että jos kääntää puhalluksen tuulilasille, sisäilmankierto kytkeytyy pois päältä. Nelosgolfissa tuo on toteutettu mekaanisesti, eli nappi pomppaa ylös kun kääntää puhalluksen tuulilasille, ja se on hankalampi (kalliimpi) toteuttaa.

Veikkaan että sisäilmankirtoläpän säätömoottori on rikki, melko yleinen vika poloissa. Moottori on melko helppo vaihtaa, mutta itse osa on kallis.

Polski
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.3.2010 15:38

ViestiKirjoittaja Polski » 13.3.2010 17:49

Tässä tapauksessa vika oli käyttäjässä. Olin vaihtamassa säädinnuppien taustavalon poltinta ja kun olin saanut sen vaihdettua testasin myös tuota sisäilman kierrätys nappia, että pelaako. Enhän edes ajatellut, että se ei toimi jos tuulilasin puhallus on päällä ja koska säätönupikat olivat kaiken lisäksi irti poltinvaihtoa varten ei tullut niitäkään väänneltyä.

Melkein oli jo tuo kyseinen venttiilimoottori irti kun tulin sisälle kahville ja luin makevw:n vastauksen. Kahvit kurkusta alas ja äkkiä testaamaan. Ilmanvaihdon säätönuppi paikalleen ja pois tuulilasi-asennosta; tadaa alko pelittämään.

Tulipahan tehtyä pari tuntia ihan turhaa työtä mutta eipä se oikeestaan normaalista lauantaiehtoosta mitenkään eroa ;) Kiitoksia vaan makevw:lle, että tajusin lopettaa korjaamisen kun ei ollut vikaakaan :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa