Tälläinen ongelma tullut pakkasten myötä, eli avausnappia painettaessa suraus kuuluu luukun tienoilta mutta ei aukene.
Onko joku "varajärjestelmä" jolla luukun saa auki, vai onko otettava järeämmät keinot käyttöön? Aina ei ole mahdollisuutta saada autoa lämpimään ennen tankkausta, ja kohta pitäisi tankille mennä.
Auto on -99 mallia jos sillä on merkitystä?
Beetlen tankin luukku jumissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos mekanismi on yhtään samanlainen mitä Leonissa, niin tuon ilmeisesti kuuluukin olla aina jäässä. :) Itse olen saanu luukun auki painelemalla sitä "kielen" kohtaa, samalla rämpyttää avausnappia. Olettaen, että avausmekanismi muuten on ehjä. Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan hiustenkuivaimeen, varovasti kun lämmittää niin jossain vaiheessa jää antaa periksi.
Sitten kun luukun saa auki, niin seuraava ongelma on saada se kiinni. Tappi jumiutuu pohjaan, lähtee liikkeelle sulattamalla ja/tai painelemalla. Joku lukkosulan tyyppinen aine voisi auttaa, itsellä rasvaaminen lähinnä pahensi tilannetta.
Sitten kun luukun saa auki, niin seuraava ongelma on saada se kiinni. Tappi jumiutuu pohjaan, lähtee liikkeelle sulattamalla ja/tai painelemalla. Joku lukkosulan tyyppinen aine voisi auttaa, itsellä rasvaaminen lähinnä pahensi tilannetta.
From the manual:
* Open the rear lid.
* Open the cover on the backside of the luggage compartment. To open the cover, turn
the two "quick-releases" and fold the cover down.
* Reach through the opening by the fuel filler flap. Grab the cable with th plastic covering
and pull down. The filler flap will open by itself.
* Open the rear lid.
* Open the cover on the backside of the luggage compartment. To open the cover, turn
the two "quick-releases" and fold the cover down.
* Reach through the opening by the fuel filler flap. Grab the cable with th plastic covering
and pull down. The filler flap will open by itself.
Mulla oli tuo vaijeri juminut sen verran pahasti, jotta sen joutui vaihtamaan. Tossa ohjeet siihen http://newbeetle.org/forums/technical-h ... cable.html
Kontissa on siellä tankin puolella sellainen pyöreä peitelevy, ota se pois. Sen takana on vaijeri, sitä nykäisemällä saat tankin luukun auki jos mekanismi ei toimi.
Kontissa on siellä tankin puolella sellainen pyöreä peitelevy, ota se pois. Sen takana on vaijeri, sitä nykäisemällä saat tankin luukun auki jos mekanismi ei toimi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”