Mikä alusta ja mitkä vanteet Golf GTi IV??
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä alusta ja mitkä vanteet Golf GTi IV??
Nyt tarvis viisaampien/kokeneempien apua. Hommasin tuossa taannoin GTi Golffin IV ja nyt olis tarkoituksena laittaa auto maihin ja alle uudet vanteet.
Ongelmanani on etten tiedä mikä alustasarja kyseiseen autoon parhaiten sopii ja minkä kokoset vanteet ja millä ET:llä? Tuollaisia vanteita olen ajatellut
http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-13327.html
Laittakaahan mielipiteitä, omia kokemuksia ja hyviä ehdotuksia... :D
Ongelmanani on etten tiedä mikä alustasarja kyseiseen autoon parhaiten sopii ja minkä kokoset vanteet ja millä ET:llä? Tuollaisia vanteita olen ajatellut
http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-13327.html
Laittakaahan mielipiteitä, omia kokemuksia ja hyviä ehdotuksia... :D
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Tuossa on meikäläisen vanha Golf KW Variant 2 korkeussäädettävällä alustalla ja 18" (leveys muistaakseni 8,5") RS6 Replica vanteilla:

Kai tuo alusta oli ihan ok. Takapään vaimennussäädöllä nyt ei tee juuri mitään kun iskarin joutuu ruuvata irti jos sitä haluaa säätää. Jos auton meinaa laittaa kunnolla tonttiin niin eteen joutuu vaihtaa myös kallistuksenvakaajan "koiranluut" ettei se ota vetoakseliin kiinni. Tuossa kuvissa näkyvällä madalluksella aina silloin tällöin hieman raapaisi.


Kai tuo alusta oli ihan ok. Takapään vaimennussäädöllä nyt ei tee juuri mitään kun iskarin joutuu ruuvata irti jos sitä haluaa säätää. Jos auton meinaa laittaa kunnolla tonttiin niin eteen joutuu vaihtaa myös kallistuksenvakaajan "koiranluut" ettei se ota vetoakseliin kiinni. Tuossa kuvissa näkyvällä madalluksella aina silloin tällöin hieman raapaisi.
Mä hommasin KW Var 1 inoxline, KW etuvakaajan, Powerflexin puslat eteen ja S3 poikkituen (ylä). Hyvä ja tarkka ajaa. Alusta on liian kova vain sellasessa talvikelissä missä lumi on jäätynyt sellaiseksi kovaksi epätasaiseksi perunapelloksi ja ei noi mukulakivet pidemmän päälle hyvää tee. Onneksi ei tarvitse paljon ajella. Miinuksena se, että mittaristo on alkanut hieman pärisemään. Pitää ottaa mittaristo irti ja laittaa lakunauhaa tms. sinne. Ajelin autolla reilun vuoden Eibachin jousilla ja vakioiskareilla. Se oli aivan hirveä. Seuraava alusta on ehkä hitusen laadukkaampi vaikka H&R, mutta olen kyllä tykännyt KW:stakin. Alustaan ei voi mielestäni satsata liikaa.
Barzettan vanteista ei niin kokemuksia, mutta hinta ei ainakaan päätä huimaa. Livenä itse tarkistaisin vielä valujäljet ja kunnon muutenkin ennen ostopäätöstä.
Itsellä tarkoituksena laittaa alustaksi ensi keväänä joko Weitecin hicon gt tai FK:n highsport. Mielessä käynyt myös D2 sarja. Löytyykö kokemuksia? Mielipiteet kiinnostaa.
Itsellä tarkoituksena laittaa alustaksi ensi keväänä joko Weitecin hicon gt tai FK:n highsport. Mielessä käynyt myös D2 sarja. Löytyykö kokemuksia? Mielipiteet kiinnostaa.
Itelläkin on noi D2 coilit käyny yhtenä vaihtoehtona mielessä...nyt olis hyvässä tarjouksessakin tuolla Race:lla...
http://www.race.fi/fi/catalog/cat-suspe ... _0_10.html
Kaveri oli tuollaset Lexukseen IS200:seen hommanut ja kehuu kyllä maasta taivaisiin mutta en sitten tiedä miten esimerkiksi omassa pelittäisi...
Onko kellään muuten tiedossa jotain hyvää paikkaa mistä voisi tilata/ostaa eri ET:illä olevat vanteet... ettei tarvisi noiden spacereiden kanssa ruveta kikkaileen...
http://www.race.fi/fi/catalog/cat-suspe ... _0_10.html
Kaveri oli tuollaset Lexukseen IS200:seen hommanut ja kehuu kyllä maasta taivaisiin mutta en sitten tiedä miten esimerkiksi omassa pelittäisi...
Onko kellään muuten tiedossa jotain hyvää paikkaa mistä voisi tilata/ostaa eri ET:illä olevat vanteet... ettei tarvisi noiden spacereiden kanssa ruveta kikkaileen...
03 gti:ssä supersportin coiloverit ollu alla vajaan vuoden verran. 50mm laskettu, edestä ei enempää saa ilman jousilautasen vaihtoa. Mutta ulkonäollisesti ok ja sopivan jämäkkä ajaa. Hintalaatusuhde kohillaan. Maksoin alle 500 ekee. Vanteina kiiltovaunusta tilatut 18/8,5 tuumaset mesh inox 2 vanteet, jotka sopii mustaan golfiin hyvin.
-
- -
- Viestit: 62
- Liittynyt: 2.9.2007 11:50
supersportit tuli http://www.rennsport-technik.fi/portal/fi/, ei tietoo mitä nyt maksaa, sillon oli joku tarjous...
Miten istuu 17"x7,5" Replica VW RS6 vanteet ja ET 35? Pitääkö tämmöiset vanteet muutoskatsastaa? Samalla laittasin muutakin kuten linssiumpiot+xenon hid sarjan ja takalasit tummennetaan.
Jos otteessa on vaihtoehtoisena rengaskokona 16" niin ei tarvitse muutoskatsastaa. Noi vanteet sopii ihan kivasti kun laittaa oikean kokoiset kumit (=ei liian isoja).
Xenonien kanssa saattaa katsastuksessa tulla ongelmia, riippuu toki auton iästä ja umpioista. Noista onkin enemmän juttua xenon-topicissa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse laitoin Eibachin jouset vakioiskareille, kun olivat jo iäkkäät ja alkuperäiset. Nyt sitten alkaa tuntua siltä että saa vaihtaa ihan madallusvieterille tehdyt jämyt iskarit. Ainakin takaset on antautuneet.
Olihan se jo tiedossa, että eivät mahdottomia kestä madallusjousien kanssa, eli en voi suositella.
Olihan se jo tiedossa, että eivät mahdottomia kestä madallusjousien kanssa, eli en voi suositella.
Noita varmaan on jo kolmetoista tusinassa, mutta OZin Ultraleggerat 18x8" oli omassa edellisessä kulkineessa ja kevyempi jousittamaton massa paransi polttoainetalouttakin :) Tokihan noita kevyempiä vaihtoehtoja löytyy muitakin, mutta satuin ite mieltymään noihin siistin, mutta ei liian räikeän ulkonäön ja keveyden puolesta.
Mitkäs muut olis kevyitä vanteita kuin OZit?
OZ hinta huimaa päätä joten löytyykö edullisempia suht kevyitä vanteita?
Kesäksi pitäisi Golfiin saada uudet tassut alle, viime kesästä lähtien katsellut mutta päättäminen mahdotonta.
Mistä saa halvimmalla Inter Actionin vanteita? Kotimaiset on tiedossa mutta mites tuolta sumujen saarelta?
E: Tiedän ettei IA:t ole kevyitä mutta muutama omaan makuun sopiva malli...
OZ hinta huimaa päätä joten löytyykö edullisempia suht kevyitä vanteita?
Kesäksi pitäisi Golfiin saada uudet tassut alle, viime kesästä lähtien katsellut mutta päättäminen mahdotonta.
Mistä saa halvimmalla Inter Actionin vanteita? Kotimaiset on tiedossa mutta mites tuolta sumujen saarelta?
E: Tiedän ettei IA:t ole kevyitä mutta muutama omaan makuun sopiva malli...
Viimeksi muokannut SR2001, 19.1.2010 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
vanteet
Tiukan harkinnan ja pohdinnan jälkeen päädyin Alutecin Dynamite 17" vanteisiin. Onko kellään kokemusta ajosta onko minkälaiset vanteet? Myyjä ainakin noita suositteli. Samalla noille vanteille tulee joko Nokian tai jonkun muun laatumerkin renkaat. Alutecit ainakin mitä itse niitä pääsin livenä näkemään niin oli hienot ja laadunkin pitäisi olla kunnossa.
No kyllähän se on karu tosiasia, että Alutecit yms vastaavat "veijoesson alessiot" on halpoja ja painavia valuvanteita... Laatu on mitä on, todettu työautoissakin monesti. Myyjähän myy kaiken parhaana mitä rahalla saa, jos ostaja ei ole tietoinen tuotteesta mitä on ostamassa. ;) Karua mutta totta. Renkaista sen verran, että ajoltaan hyviä renkaita saa kyllä halvemmallakin, kuin Nokian valikoimasta. Kannattaa tsekata esim Toyon, Falkenin, Nexenin ja Kumhon valikoimaa. Löytyy monia hinta/laatu/ominaisuus-suhteeltaan hyviäkin renkaita.
Itse ainakin mitä noita Alutecin vanteita katsoin ei ihan halvimmasta päästä kuitenkaan niin laatu näytti hyvältä, aika painavahan tuo vanne toki on mutta ei budjettikaan kovin hirveä ollut. Mitä muilta foorumeilta katsonut niin hinta laatusuhde pitäisi olla kohdallaan. Renkaiksi aattelin jotain Kumhoja ja eikös Nokialta tippunu tän vuoden alusta tai tipu renkaitte hinnat -20-25%.
Itse ainakin mitä noita Alutecin vanteita katsoin ei ihan halvimmasta päästä kuitenkaan niin laatu näytti hyvältä
Joo, no a) Silmällä katsottuna et voi tietää valun laatua. Noi menee kieroksi todella helposti (tai ainakin kaikki Alutec/Autec/CMS yms halpisvalut on mennyt tähän mennessä) ja b) Alutec-merkkisiä vanteita saa 17" koossa alk. 400e/kierros, 18" alkaen 540e/kierros. Että jos nuo ei ole halpoja, niin mitkä sitten on? ;)
Noilla Alutec Dynamiteilla on vain helppo rahastaa, kun ovat tuollaiset musta/kiiltävät "trendivanteet" Suomessa. Saksasta näyttää saavan 17" koossa 120e/kpl ja 18" koossa 149e/kpl...
Noh, se siitä. :)
Noilla Alutec Dynamiteilla on vain helppo rahastaa, kun ovat tuollaiset musta/kiiltävät "trendivanteet" Suomessa. Saksasta näyttää saavan 17" koossa 120e/kpl ja 18" koossa 149e/kpl...
No saahan noita Alutecin vanteita kallillakin mutta itse maksoin noista mitkä nyt tilauksessa niin 17"x8 170e/kpl, eli noin 50e enemmän kuin Saksassa. Toisekseen toisena vaihtoehtona ois ollu replican halvat kopio vanteet n.130e/kpl ja koin Alutecit paremmaksi vaihto ehdoksi. Sittenkun saan tuon rengas vanne paketin voin tulla kertomaan kokemuksia :)
Samoin sain noihin Alutecceihin takuun kun ostin samalla renkaat.
Toi nelosgolffi on muutenki ihan törkeen matala auto pohjastaan. Vakiojousilla joku 10cm maasta on etupään matalimmasta kohtaa. En edes uskalla kuvitella mitä se on kun lähdetään asentelemaan madallussarjoja. Tosin saattaa vaikuttaa sekin että noilla iskareilla ja jousilla on ajettu 200tonnii jotka mulla on...
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Kysyn tässä topicissa, kun ei uutta viitsi tehdä.
Eli ostin vähän aikaa sitten 210tkm rullatun Golf iv tdi:n, alustana on gts-korkeussäädettävä.
Ongelmana on että kun pysähtyy esim valoihin niin auton kori jää heijaamaan edestakaisin ikävästi.
Missään ei kolise eikä muutakaan, olen veikkaillut moottorin tukikumia, puslia...??
Ideoita missä vika?
Eli ostin vähän aikaa sitten 210tkm rullatun Golf iv tdi:n, alustana on gts-korkeussäädettävä.
Ongelmana on että kun pysähtyy esim valoihin niin auton kori jää heijaamaan edestakaisin ikävästi.
Missään ei kolise eikä muutakaan, olen veikkaillut moottorin tukikumia, puslia...??
Ideoita missä vika?
Barzettan vanteista ei niin kokemuksia, mutta hinta ei ainakaan päätä huimaa. Livenä itse tarkistaisin vielä valujäljet ja kunnon muutenkin ennen ostopäätöstä.
Itselläni ollu kahdessa autossa Barzettan vanteet ja kolmanteen ei enään tuu. Enkä kyl suosittele kenellekkään muullekaan. Molemmista aiemmista lähti lakka kuoriutumaan isoina levyinä vanteen huulesta jo ensimmäisenä kesänä. Ja uutena ostin molemmat sarjat. Elikkäs halvalla ei saa hyvää!!
Elikkäs halvalla ei saa hyvää!!
Päinvastoin, yleisolettamana tuo ei ole mikään totuus, mutta vanteissa pitää kyllä harmittavan usein paikkansa, mikä ei ole kovin yllättävää.
Täytyy laittaa tähän ensimmäisen kesän kokemukset noista Barzettoista, on ainakin yksi sarja vielä ihan täydessä tikissä, eli ei voi täysin yleistää noiden olevan aivan täyttä tuubaa.
Itse tein tuossa pari tuhatta kilsaa sitten alustarempan. Iskarit oli aivan loppu, joten se sai homman aluilleen. Vaihdoin iskareiksi Koni STR.T oranssit ja jousina toimii eibach -30mm. Samalla vaihdoin kaikki puslat ja kallistuksenvakaajan koiranluut sekä alapallonivelet. Ihan vähän muuttu paremmaks.
Autolla on ajettu 235tkm, alapallot oli ok, mutta samalla kulmansäädöllä menivät.
Autolla on ajettu 235tkm, alapallot oli ok, mutta samalla kulmansäädöllä menivät.
teekoo, riippuu vähän alustasta mutta ET 25-30 on hyvä taakse, jos oikein matala niin hiukan vielä pienempi et, niin näyttää paremmalta. sama edessä, jos on laskettu reilusti, niin ET 30 ja 215/40 kumi.
edit. Jos kerran coilit alla, niin vaikka etee 8x18 215/40 et30 ja taakse 9x18 225/40 et25, niin näyttää suht hyvältä ja ei pitäisi olla ongelmia et raapisi kaariin..
edit. Jos kerran coilit alla, niin vaikka etee 8x18 215/40 et30 ja taakse 9x18 225/40 et25, niin näyttää suht hyvältä ja ei pitäisi olla ongelmia et raapisi kaariin..
Viimeksi muokannut topi, 15.3.2010 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyl et20 viel pitäs toimia, itellä 9,5x18 225/40 et25 ja sais muutaman millin tulla vielä ulospäin.. :)
vielä toosi vanha kuva omasta, mutta speksit täsmää eli kuvassa takana 225/40 kumi ja vanne 9x18, mutta et tais olla 27, mutta saishan tuo hiukan ulompana vielä olla. Kuva
vielä toosi vanha kuva omasta, mutta speksit täsmää eli kuvassa takana 225/40 kumi ja vanne 9x18, mutta et tais olla 27, mutta saishan tuo hiukan ulompana vielä olla. Kuva
Keskineissä olis reunaa, mut en sit keveydestä tiedä. satuin omat keskinin kt4:set punnitsee tossa kun kumit otettiin niistä veks, niin 8,5x18 painoi 11,5kg ja 9,5x18 12,5kg. Eli ne nyt taida olla kevyimmästä päästä. eiks noi lm-replicat ole aika keveitä, jos ei ihan aitoihin bbs:siin halu laittaa rahojaan..
Tuolla GTI:n vakioalustallakin tuntuu pohjaavan tämän talven routakuoppiin välillä sen verran ilkeästi, ettei uskaltaisi alkaa madaltelemaan ollenkaan.
Ja meikäläinenhän nauretaan pihalle kun käytössä on edelleen alkuperäiset mk4 GTI-vanteet ja 205/55-16 rengaskoko. Pirelli p7 toimii. :)
Ne on vaan hyvät ajaa.
Ja meikäläinenhän nauretaan pihalle kun käytössä on edelleen alkuperäiset mk4 GTI-vanteet ja 205/55-16 rengaskoko. Pirelli p7 toimii. :)
Ne on vaan hyvät ajaa.
^Ainakin vannetukun litanian mukaan on soppeli rengas...
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... n-leveydet
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... n-leveydet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa