Mikä alusta ja mitkä vanteet Golf GTi IV??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tenemi
-
Viestit: 29
Liittynyt: 21.12.2009 8:28

Mikä alusta ja mitkä vanteet Golf GTi IV??

ViestiKirjoittaja Tenemi » 12.1.2010 8:35

Nyt tarvis viisaampien/kokeneempien apua. Hommasin tuossa taannoin GTi Golffin IV ja nyt olis tarkoituksena laittaa auto maihin ja alle uudet vanteet.

Ongelmanani on etten tiedä mikä alustasarja kyseiseen autoon parhaiten sopii ja minkä kokoset vanteet ja millä ET:llä? Tuollaisia vanteita olen ajatellut
http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-13327.html

Laittakaahan mielipiteitä, omia kokemuksia ja hyviä ehdotuksia... :D

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 12.1.2010 8:49

Tuossa on meikäläisen vanha Golf KW Variant 2 korkeussäädettävällä alustalla ja 18" (leveys muistaakseni 8,5") RS6 Replica vanteilla:

KuvaKuva

Kai tuo alusta oli ihan ok. Takapään vaimennussäädöllä nyt ei tee juuri mitään kun iskarin joutuu ruuvata irti jos sitä haluaa säätää. Jos auton meinaa laittaa kunnolla tonttiin niin eteen joutuu vaihtaa myös kallistuksenvakaajan "koiranluut" ettei se ota vetoakseliin kiinni. Tuossa kuvissa näkyvällä madalluksella aina silloin tällöin hieman raapaisi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.1.2010 10:56

Jos ei halua korkeussäädettävää, niin omasta mielestä ainakin tolla KW:n kiinteällä -50mm setillä asettui ihan nätisti. Kliks
Vanteet 8,5x18 ET 37 edessä & 27 takana, renkaat 225/40R18.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.1.2010 16:10

H&R:n cup kit kuulemma hyvä ja jotku sopivat 17" vanteet 40profiilin kumilla, esim. Audin/VW:n orkkis vanteet tai sitte jotku porschen vanteet/replicat niin toimii.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 12.1.2010 17:21

Mä hommasin KW Var 1 inoxline, KW etuvakaajan, Powerflexin puslat eteen ja S3 poikkituen (ylä). Hyvä ja tarkka ajaa. Alusta on liian kova vain sellasessa talvikelissä missä lumi on jäätynyt sellaiseksi kovaksi epätasaiseksi perunapelloksi ja ei noi mukulakivet pidemmän päälle hyvää tee. Onneksi ei tarvitse paljon ajella. Miinuksena se, että mittaristo on alkanut hieman pärisemään. Pitää ottaa mittaristo irti ja laittaa lakunauhaa tms. sinne. Ajelin autolla reilun vuoden Eibachin jousilla ja vakioiskareilla. Se oli aivan hirveä. Seuraava alusta on ehkä hitusen laadukkaampi vaikka H&R, mutta olen kyllä tykännyt KW:stakin. Alustaan ei voi mielestäni satsata liikaa.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 12.1.2010 20:41

Barzettan vanteista ei niin kokemuksia, mutta hinta ei ainakaan päätä huimaa. Livenä itse tarkistaisin vielä valujäljet ja kunnon muutenkin ennen ostopäätöstä.

Itsellä tarkoituksena laittaa alustaksi ensi keväänä joko Weitecin hicon gt tai FK:n highsport. Mielessä käynyt myös D2 sarja. Löytyykö kokemuksia? Mielipiteet kiinnostaa.

Tenemi
-
Viestit: 29
Liittynyt: 21.12.2009 8:28

ViestiKirjoittaja Tenemi » 12.1.2010 21:27

Itelläkin on noi D2 coilit käyny yhtenä vaihtoehtona mielessä...nyt olis hyvässä tarjouksessakin tuolla Race:lla...
http://www.race.fi/fi/catalog/cat-suspe ... _0_10.html
Kaveri oli tuollaset Lexukseen IS200:seen hommanut ja kehuu kyllä maasta taivaisiin mutta en sitten tiedä miten esimerkiksi omassa pelittäisi...
Onko kellään muuten tiedossa jotain hyvää paikkaa mistä voisi tilata/ostaa eri ET:illä olevat vanteet... ettei tarvisi noiden spacereiden kanssa ruveta kikkaileen...

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 12.1.2010 22:44

03 gti:ssä supersportin coiloverit ollu alla vajaan vuoden verran. 50mm laskettu, edestä ei enempää saa ilman jousilautasen vaihtoa. Mutta ulkonäollisesti ok ja sopivan jämäkkä ajaa. Hintalaatusuhde kohillaan. Maksoin alle 500 ekee. Vanteina kiiltovaunusta tilatut 18/8,5 tuumaset mesh inox 2 vanteet, jotka sopii mustaan golfiin hyvin.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 14.1.2010 12:10

Mulla alla Weitecin GT Hiconit, 225/40-18 pallot eikä ole kyllä alustasta ainakaan mitään valittamista, golf IV Variant autona.
Ihan aluksiehkä tuntui hieman jäykältä mutta kk sisällä tasoittui sen verran että on mukava ajella.
Näillä kokemuksilla voin tuota alustaa ainakin suositella.

Tenemi
-
Viestit: 29
Liittynyt: 21.12.2009 8:28

ViestiKirjoittaja Tenemi » 14.1.2010 16:08

Mistä hessu76 tilasit Supesportin coilit?

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 15.1.2010 21:01

mulla on ollu fk königsportit alla jotka on noilla konin iskareilla ja on kyllä hyvän oloiset ku toimi vielä 32 pakkasellakin. suosittelen kyllä hinta noin 600-700.ja auto ei oo kivireki

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 15.1.2010 22:49

supersportit tuli http://www.rennsport-technik.fi/portal/fi/, ei tietoo mitä nyt maksaa, sillon oli joku tarjous...

Tomppa92
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2010 20:14

ViestiKirjoittaja Tomppa92 » 16.1.2010 14:37

Miten istuu 17"x7,5" Replica VW RS6 vanteet ja ET 35? Pitääkö tämmöiset vanteet muutoskatsastaa? Samalla laittasin muutakin kuten linssiumpiot+xenon hid sarjan ja takalasit tummennetaan.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 16.1.2010 19:45

Miten istuu 17"x7,5" Replica VW RS6 vanteet ja ET 35? Pitääkö tämmöiset vanteet muutoskatsastaa? Samalla laittasin muutakin kuten linssiumpiot+xenon hid sarjan ja takalasit tummennetaan.

Jos otteessa on vaihtoehtoisena rengaskokona 16" niin ei tarvitse muutoskatsastaa. Noi vanteet sopii ihan kivasti kun laittaa oikean kokoiset kumit (=ei liian isoja).
Xenonien kanssa saattaa katsastuksessa tulla ongelmia, riippuu toki auton iästä ja umpioista. Noista onkin enemmän juttua xenon-topicissa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2010 20:14

Eihän vaihtoehtoisesta rengaskoosta saanut enää muuttaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.1.2010 20:15

Saa,muutoskatsastetusta ei saa.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 17.1.2010 11:24

Asiaan liittyen mutta siitä vähän poiketen
Että minkä alustan tohon boraan nyt sitten laittas, vaihtoehtoja ois varmaa
Eibach Pro-Kit -30mm vakio iskareille TAI
vogtland -40mm puottava kiinteesti madaltava alustasarja

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 17.1.2010 15:00

Itse laitoin Eibachin jouset vakioiskareille, kun olivat jo iäkkäät ja alkuperäiset. Nyt sitten alkaa tuntua siltä että saa vaihtaa ihan madallusvieterille tehdyt jämyt iskarit. Ainakin takaset on antautuneet.
Olihan se jo tiedossa, että eivät mahdottomia kestä madallusjousien kanssa, eli en voi suositella.

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 17.1.2010 19:20

Multa vapautuis keväämmällä KW -40mm madaltava alustasarja, kun vaihdan säädettävään. Ei olis kallis, ja ajettukin on noin 10000km.. ;)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 17.1.2010 19:38

Noita varmaan on jo kolmetoista tusinassa, mutta OZin Ultraleggerat 18x8" oli omassa edellisessä kulkineessa ja kevyempi jousittamaton massa paransi polttoainetalouttakin :) Tokihan noita kevyempiä vaihtoehtoja löytyy muitakin, mutta satuin ite mieltymään noihin siistin, mutta ei liian räikeän ulkonäön ja keveyden puolesta.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 18.1.2010 12:16

Mitkäs muut olis kevyitä vanteita kuin OZit?
OZ hinta huimaa päätä joten löytyykö edullisempia suht kevyitä vanteita?

Kesäksi pitäisi Golfiin saada uudet tassut alle, viime kesästä lähtien katsellut mutta päättäminen mahdotonta.

Mistä saa halvimmalla Inter Actionin vanteita? Kotimaiset on tiedossa mutta mites tuolta sumujen saarelta?

E: Tiedän ettei IA:t ole kevyitä mutta muutama omaan makuun sopiva malli...
Viimeksi muokannut SR2001, 19.1.2010 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 18.1.2010 14:11

Interit ei ainakaan ole niitä keveimpiä vaihtoehtoja.

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 19.1.2010 19:07

Mites muuten...Itellä lukee eibach pro-damper iskareissa, eli onko mulla sit -30mm kun otteessa lukee niin....mutta jos haluan vielä madaltaa niin käykö siihen toiset jouset....iskareissa varmaan riittää vara, jos laittaa -50mm....esim weitec? eibach?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 19.1.2010 19:16

Mitkäs muut olis kevyitä vanteita kuin OZit?


ENKEI ja sieltä tuning/racing ja RPF1-vanteet.

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 25.1.2010 17:47

eikö kukaan tiedä käykö muun merkkiset jouset tohon mun prodamper settiin??? :)
Ja joutuukohan laittaa miten paljon spacerii väliin jos vanteiksi kaavailin 19x8,5 et38?

Tomppa92
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2010 20:14

vanteet

ViestiKirjoittaja Tomppa92 » 30.1.2010 0:33

Tiukan harkinnan ja pohdinnan jälkeen päädyin Alutecin Dynamite 17" vanteisiin. Onko kellään kokemusta ajosta onko minkälaiset vanteet? Myyjä ainakin noita suositteli. Samalla noille vanteille tulee joko Nokian tai jonkun muun laatumerkin renkaat. Alutecit ainakin mitä itse niitä pääsin livenä näkemään niin oli hienot ja laadunkin pitäisi olla kunnossa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.1.2010 0:41

No kyllähän se on karu tosiasia, että Alutecit yms vastaavat "veijoesson alessiot" on halpoja ja painavia valuvanteita... Laatu on mitä on, todettu työautoissakin monesti. Myyjähän myy kaiken parhaana mitä rahalla saa, jos ostaja ei ole tietoinen tuotteesta mitä on ostamassa. ;) Karua mutta totta. Renkaista sen verran, että ajoltaan hyviä renkaita saa kyllä halvemmallakin, kuin Nokian valikoimasta. Kannattaa tsekata esim Toyon, Falkenin, Nexenin ja Kumhon valikoimaa. Löytyy monia hinta/laatu/ominaisuus-suhteeltaan hyviäkin renkaita.

Tomppa92
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2010 20:14

ViestiKirjoittaja Tomppa92 » 30.1.2010 13:07

Itse ainakin mitä noita Alutecin vanteita katsoin ei ihan halvimmasta päästä kuitenkaan niin laatu näytti hyvältä, aika painavahan tuo vanne toki on mutta ei budjettikaan kovin hirveä ollut. Mitä muilta foorumeilta katsonut niin hinta laatusuhde pitäisi olla kohdallaan. Renkaiksi aattelin jotain Kumhoja ja eikös Nokialta tippunu tän vuoden alusta tai tipu renkaitte hinnat -20-25%.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.1.2010 13:35

Itse ainakin mitä noita Alutecin vanteita katsoin ei ihan halvimmasta päästä kuitenkaan niin laatu näytti hyvältä


Joo, no a) Silmällä katsottuna et voi tietää valun laatua. Noi menee kieroksi todella helposti (tai ainakin kaikki Alutec/Autec/CMS yms halpisvalut on mennyt tähän mennessä) ja b) Alutec-merkkisiä vanteita saa 17" koossa alk. 400e/kierros, 18" alkaen 540e/kierros. Että jos nuo ei ole halpoja, niin mitkä sitten on? ;)
Noilla Alutec Dynamiteilla on vain helppo rahastaa, kun ovat tuollaiset musta/kiiltävät "trendivanteet" Suomessa. Saksasta näyttää saavan 17" koossa 120e/kpl ja 18" koossa 149e/kpl...

Noh, se siitä. :)

Tomppa92
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2010 20:14

ViestiKirjoittaja Tomppa92 » 30.1.2010 15:05

Noilla Alutec Dynamiteilla on vain helppo rahastaa, kun ovat tuollaiset musta/kiiltävät "trendivanteet" Suomessa. Saksasta näyttää saavan 17" koossa 120e/kpl ja 18" koossa 149e/kpl...

No saahan noita Alutecin vanteita kallillakin mutta itse maksoin noista mitkä nyt tilauksessa niin 17"x8 170e/kpl, eli noin 50e enemmän kuin Saksassa. Toisekseen toisena vaihtoehtona ois ollu replican halvat kopio vanteet n.130e/kpl ja koin Alutecit paremmaksi vaihto ehdoksi. Sittenkun saan tuon rengas vanne paketin voin tulla kertomaan kokemuksia :)
Samoin sain noihin Alutecceihin takuun kun ostin samalla renkaat.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.1.2010 15:38

Maksoinhan mäkin tuossa pari vuotta sitten Inter Actioneista itteni kipeäksi, mut ei ne sen paremmat kyllä laadultaan olleet, kuin jotkut replicat. :D Noh, olipahan sentään rosteripeltiä lippi. ;D

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 30.1.2010 15:58

Toi nelosgolffi on muutenki ihan törkeen matala auto pohjastaan. Vakiojousilla joku 10cm maasta on etupään matalimmasta kohtaa. En edes uskalla kuvitella mitä se on kun lähdetään asentelemaan madallussarjoja. Tosin saattaa vaikuttaa sekin että noilla iskareilla ja jousilla on ajettu 200tonnii jotka mulla on...

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 30.1.2010 19:02

Osta multa 80tkm ajetut tilalle. Koko setti edullisesti :)

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 12.2.2010 21:13

Kysyn tässä topicissa, kun ei uutta viitsi tehdä.

Eli ostin vähän aikaa sitten 210tkm rullatun Golf iv tdi:n, alustana on gts-korkeussäädettävä.
Ongelmana on että kun pysähtyy esim valoihin niin auton kori jää heijaamaan edestakaisin ikävästi.
Missään ei kolise eikä muutakaan, olen veikkaillut moottorin tukikumia, puslia...??
Ideoita missä vika?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.2.2010 21:48

Veikkaisin iskunvaimentimia, jos jää tuolla tavalla heijaamaan.

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 13.2.2010 1:09

Siis että olis ominaisuus, vai että kaikki rikki, vai edestä/takaa?
Setti on alle 2vuotta vanha kuitenkin, eikä muuten löysä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2010 1:52

Eihän ne iskunvaimentajat siihen setin jäykkyyteen oikeastaan vaikutakaan, jos siellä on jäykät jouset. Nimenomaan tuota heilahdustahan ne vaimentaa ja jos vaimennus ei toimi, niin auto jää "keinumaan".

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 13.2.2010 2:30

Eli taitaa vaan olla vähän huono setti tuo GTS? Vai pitäisikö tuonne laittaa uudet tolpat?

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 13.2.2010 2:35

Barzettan vanteista ei niin kokemuksia, mutta hinta ei ainakaan päätä huimaa. Livenä itse tarkistaisin vielä valujäljet ja kunnon muutenkin ennen ostopäätöstä.

Itselläni ollu kahdessa autossa Barzettan vanteet ja kolmanteen ei enään tuu. Enkä kyl suosittele kenellekkään muullekaan. Molemmista aiemmista lähti lakka kuoriutumaan isoina levyinä vanteen huulesta jo ensimmäisenä kesänä. Ja uutena ostin molemmat sarjat. Elikkäs halvalla ei saa hyvää!!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2010 3:31

Elikkäs halvalla ei saa hyvää!!


Aika jännä ;)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 13.2.2010 9:58

Elikkäs halvalla ei saa hyvää!!


Päinvastoin, yleisolettamana tuo ei ole mikään totuus, mutta vanteissa pitää kyllä harmittavan usein paikkansa, mikä ei ole kovin yllättävää.

Täytyy laittaa tähän ensimmäisen kesän kokemukset noista Barzettoista, on ainakin yksi sarja vielä ihan täydessä tikissä, eli ei voi täysin yleistää noiden olevan aivan täyttä tuubaa.

Reaper
-
Viestit: 581
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 14.2.2010 23:13

Miten jos laittaa golf iv:n Konin Sport Kit-sarjan (iskarit/jouset) joka madaltaa 40mm niin joko silloin joutuu vaihtamaan etuvakaajan ettei ota kiinni?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2010 23:24

Ei tarttee noin pienillä madalluksilla. Itsellä oli -50mm KW setti ja ei ollut vielä silläkään tuota ongelmaa.

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 17.2.2010 21:13

Milläköhän ois hyvä tarkastaa onko nuo omat iskarit lopussa kun tosiaan tekee tuota heijausliikettä pysähtyessä?
Ja mitkä iskarit on loppu edestä vai takaa? Iskaritesti...?

Ja jos nyt vaihdan uuden alustan tuohon, niin mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa?
Yläpään laakerit, koiranluut, puslia?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 17.2.2010 23:52

Itse tein tuossa pari tuhatta kilsaa sitten alustarempan. Iskarit oli aivan loppu, joten se sai homman aluilleen. Vaihdoin iskareiksi Koni STR.T oranssit ja jousina toimii eibach -30mm. Samalla vaihdoin kaikki puslat ja kallistuksenvakaajan koiranluut sekä alapallonivelet. Ihan vähän muuttu paremmaks.
Autolla on ajettu 235tkm, alapallot oli ok, mutta samalla kulmansäädöllä menivät.

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 25.2.2010 20:22

Paljon on golf iv:n vakio korkeus lokarista vanteen keskelle?

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 5.3.2010 19:49

Miten käyttäytyy 18x10 ET20 takana....? onko kellään käryä? :)

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 5.3.2010 22:13

aika ahdasta voi olla ilman kaarien muokkausta. hyvin venytetty kumi tarvitaan ainakin, esim. 225/40. tossa yks foto Borassa samoilla spekseillä eli 10x18 et20 225/40 kumilla. Eli aika tiukkaa on, Golffissahan kaaret suht samankokoiset.

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 5.3.2010 23:03

nooh...no fat chicks.... :) eli mahtuu....hyvä hyvä

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 15.3.2010 5:57

kysäsen täällä tämmöstä juttua kun ei viiti uutta juttua aloittaa,eli suunnitteilla 18 tuuman vanteet golfiin,eteen 8 tuumaa leveä et35,mikä olis passeli et taakse kun suunnittelin 9 tuumaa leveenä,eteen aattelin 225/40 profiilin rengasta?

LongJohn
-
Viestit: 59
Liittynyt: 29.5.2006 10:48

ViestiKirjoittaja LongJohn » 15.3.2010 10:33

Vähän samantyyppistä asiaa eli ajatus olisi TDI HB G4 pistää 16" leveät vanteet. Onko 9" leveyksillä 20-25 luokkaa oleva ET passeli?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 15.3.2010 10:47

teekoo, riippuu vähän alustasta mutta ET 25-30 on hyvä taakse, jos oikein matala niin hiukan vielä pienempi et, niin näyttää paremmalta. sama edessä, jos on laskettu reilusti, niin ET 30 ja 215/40 kumi.

edit. Jos kerran coilit alla, niin vaikka etee 8x18 215/40 et30 ja taakse 9x18 225/40 et25, niin näyttää suht hyvältä ja ei pitäisi olla ongelmia et raapisi kaariin..
Viimeksi muokannut topi, 15.3.2010 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 15.3.2010 10:55

juu eli kw1 on alustana,minkä profiilin rengasta kannattais käyttää takana?jos eteen laittais sitten tuon et30 ja rengas 215/40,oiskohan taakse sit et20 hyvä?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 15.3.2010 11:02

kyl et20 viel pitäs toimia, itellä 9,5x18 225/40 et25 ja sais muutaman millin tulla vielä ulospäin.. :)

vielä toosi vanha kuva omasta, mutta speksit täsmää eli kuvassa takana 225/40 kumi ja vanne 9x18, mutta et tais olla 27, mutta saishan tuo hiukan ulompana vielä olla. Kuva

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 15.3.2010 15:20

suht hyvältä näyttää kuvassa ainakin mun silmään =) kiitän vinkeistä,nyt täytyy sit kysellä yhtä vannemallia saisko niistä tuommosen setin kasaan

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 15.3.2010 16:16

mitäs viisaimmat mieltä rialin vanteista,painavia vissiin ainakin ovat?mitkä olis järkeviä merkkejä kun vanteita kattelen missä pitäis vähän huulta löytyä ja painokin suht kohdillaan

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 15.3.2010 19:23

Keskineissä olis reunaa, mut en sit keveydestä tiedä. satuin omat keskinin kt4:set punnitsee tossa kun kumit otettiin niistä veks, niin 8,5x18 painoi 11,5kg ja 9,5x18 12,5kg. Eli ne nyt taida olla kevyimmästä päästä. eiks noi lm-replicat ole aika keveitä, jos ei ihan aitoihin bbs:siin halu laittaa rahojaan..

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 15.3.2010 19:45

onkohan laadultaan ok mitä esim. slamit myy

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 18.3.2010 16:14

millä et:llä 8,5 ja 9,5 leveä olis paras laittaa? ja oisko sit rengastus 215/40 eteen ja 225/40 taakse,ja kysymys siis 18 tuuman vanteista

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 18.3.2010 19:40

Mulla siis just tuo setti. Mulla et 30 edes ja et 25 takana.. Ne on aika sopivat et:t.

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 18.3.2010 21:18

juu,tuolla koolla täytyy sit alkaa suunnittelemaan kesäkiekkoja,paljonkos sulla kustansi Keskinit?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 18.3.2010 21:29

en muista iha tarkkaa ja tainnu hiukan niitten hinnakki tulla alas mitä ne oli sillon pari vuotta sitten.. Mdcomprexilta kyselet nii saat varmaan halvimmalla..

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 18.3.2010 21:58

jep,pistin mailia sinnepäin

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 23.3.2010 15:50

Onko Golffin alle RS4 7,5 X 17 ET 42 millainen vanteena? Kuinka istuu ja miltä näyttää?
Renkaiksi tulossa 225/45/17 kumit.

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 25.3.2010 20:23

^^^

Voisin veikkaa, että jää aika kaaren sisään...kauneus on katsojan silmässä...

Mut jos asiaan mennään niin kummat pitäs hankkii (pelkät jouset) weitec -50mm tai H&R vastaava setti...jos kiinteetä satsii ny tartteis.....taakke tulos 9,5/10 vanne 18" koos....

Tenemi
-
Viestit: 29
Liittynyt: 21.12.2009 8:28

ViestiKirjoittaja Tenemi » 28.3.2010 17:58

Niin ja tarviiko jotain muutakin sitten vaihtaa jos tiputtaa kiinteellä jousi/jousi+iskari setillä ton -50mm??

Reaper
-
Viestit: 581
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 14.4.2010 16:48

Olen laittamassa Koni Street iskareita ja Konin -40mm jousia Golfiin. Samalla laitan eteen uudet ylälaakerit ja ympäriinsä suojakumit ja pohjaanlyöntikumit.

Pitääkö noita pohjaanlyöntikumeja lyhentää kun laittaa madalluksen?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 14.4.2010 17:51

Ei tarvii lyhentää, pohjaa apurunko maahan ennen kuin kumit iskariin.

Reaper
-
Viestit: 581
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 14.4.2010 20:46

^ Ok. Pitää vielä myöhemmin laittaa pohjapanssari suojaamaan öljypohjaa iskuilta. Taitaa tulla kohtuu alas madalluksella.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 14.4.2010 23:35

Jos laitat sen peltipanssarin, niin se vasta maavaraa tiputtaakin.
Vakioalustallakin saa ottamaan kiinni helposti. Mielummin ilman ja kattelee mistä ajelee.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 15.4.2010 2:19

Tuolla GTI:n vakioalustallakin tuntuu pohjaavan tämän talven routakuoppiin välillä sen verran ilkeästi, ettei uskaltaisi alkaa madaltelemaan ollenkaan.

Ja meikäläinenhän nauretaan pihalle kun käytössä on edelleen alkuperäiset mk4 GTI-vanteet ja 205/55-16 rengaskoko. Pirelli p7 toimii. :)

Ne on vaan hyvät ajaa.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 15.4.2010 19:05

Mulla olis se VAG teräksinen pohjapanssari noudettavana. Kauhukseni sain tietää, että se madaltaa autoa pohjasta lisää. Autoa on tiputettu KW Var 1 alustalla kohtuu alas. Vanha muovinen pohjapanssari on talven aikana hävinnyt pitkin teitä.

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 16.4.2010 21:49

kaveri tuossa meinas että 8,5 leveetä vannetta 215/40 renkaalla ei saa katsastuksesta läpi,siis muutoskatsastuksessa,kannattaako sit edes käyttää ku edessä tuommonen satsi? =)

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 16.4.2010 23:16

mulla oli ex golfissa 225/40 18 tuumaset ja 8,5 leveet ja et tais olla 42? hyvin sai muutoskatsastettua, ei mitään ongelmaa...

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 17.4.2010 10:58

Kyllä meikä sai läpi 8,5x18 215/40 kumilla ja 9,5x18 225/40 kumilla, ei ne mitään vanteen leveyksiä täällä ainakaan kattele..

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 17.4.2010 14:39

ok,täytyy ens viikolla pyörähtää konttorilla

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 17.4.2010 15:20

^Ainakin vannetukun litanian mukaan on soppeli rengas...

http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... n-leveydet


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa