Juu elikkä tuollainen Audi A6 (c5) ? 1998
Ja aloitti sähkövikansa vilkuttelemalla vähän aikaa nestekuvaa tietokoneessa ja piippaa 3. kertaa.
Sen jälkeen alkoi keskenajon kaikenlaista muuta ilmeentymään.
Esim.
Öljynpinta + piippaus
Kirroslukumittari tippuu 0:laan.
ABS-valo syttyy
(!) - alkaa vilkkumaan yms.
Löysin 2 tälläistä tuoretta threädiä vag:sta, joissa ei ole ollut kuitenkaan mittaristossa vikaa, vaan jossain muualla.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128244
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128251
Onko 1998 - 2003 vuosimallin A6:ssa ollut tälläistä vikaa muilla ja onko joutunut vaihtamaan mittariston vai onko mahdollista, että olisi esim. tuo jännitteensäädin vikana?
Audi A6 sähkövikaa... Kommentteja?
Valvoja: ffp jäsenet
Ennen kun arvotaan, niin aloitellaan sillä että käyt lukemassa / luetuttamassa vikakoodit ja postaat tänne. Voi tietysti olla, että ko. vika ei anna koodia, mutta muiden mahdollisuuksien poissulkemiseksi on hyvä toi tehdä.
Ihan vinkkinä, on turhaa lähteä pohtimaan syytä vaikkapa epätasaiselle koneen käynnille foorumilla, ennen kuin vikakoodit on katsottu. Tänään kävin kaverin autosta lukemassa koodit ja sen jälkeen tarkistettiin puolat, ja kas, puolavikahan se siellä niinkuin vikakoodista saattoi jo arvella.
Lähdetään siitä sitten eteenpäin, helpottaa kummasti sekä autettavaa että auttajia. Kiitti.
Ihan vinkkinä, on turhaa lähteä pohtimaan syytä vaikkapa epätasaiselle koneen käynnille foorumilla, ennen kuin vikakoodit on katsottu. Tänään kävin kaverin autosta lukemassa koodit ja sen jälkeen tarkistettiin puolat, ja kas, puolavikahan se siellä niinkuin vikakoodista saattoi jo arvella.
Lähdetään siitä sitten eteenpäin, helpottaa kummasti sekä autettavaa että auttajia. Kiitti.
Vikakoodit.
ASR-katkaisin.
Ainoa mistä herjaa vikakoodia on koelaudan ASR-katkaisin siis.
Ne on kyllä luettu =)
Unohtui kokonaan ensimmäisestä.
Ainoa mistä herjaa vikakoodia on koelaudan ASR-katkaisin siis.
Ne on kyllä luettu =)
Unohtui kokonaan ensimmäisestä.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Voiskohan se olla se "multivika-anturi" eli 4 -napainen anturi joka haistelee jäähdytysnestettä?
Ei maksa hirveitä, ja itsellä vaikutti mm. kiihtyvyyteen ihan älyttömän paljon.
Oikeasti! En tiedä mitä tuo A4:n moottorin takaosassa sijaitseva anturi tarkalleen mittaa, mutta loppui mm. juurikin tuo öljyvalon sytyttäminen/piippaus samalla.
Tuo anturi vaan oli ollut yli vuoden tuhkakupissa, kun tuli aikoinaan "huvikseen" ostettua kun marmoritiskin Osmo sanoi että "ota tämä samalla, sitä kuitenkin haet seuraavaksi".
Edelleenkään en käsitä miten se vaikuttaa öljyvaloon, mutta huhu kertoo sen olevan eräs tärkeimmistä antureista ECU:n kannalta (?).
Ei maksa hirveitä, ja itsellä vaikutti mm. kiihtyvyyteen ihan älyttömän paljon.
Oikeasti! En tiedä mitä tuo A4:n moottorin takaosassa sijaitseva anturi tarkalleen mittaa, mutta loppui mm. juurikin tuo öljyvalon sytyttäminen/piippaus samalla.
Tuo anturi vaan oli ollut yli vuoden tuhkakupissa, kun tuli aikoinaan "huvikseen" ostettua kun marmoritiskin Osmo sanoi että "ota tämä samalla, sitä kuitenkin haet seuraavaksi".
Edelleenkään en käsitä miten se vaikuttaa öljyvaloon, mutta huhu kertoo sen olevan eräs tärkeimmistä antureista ECU:n kannalta (?).
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa