Minulla on passatissa ongelmana sellainen, että auto alkaa nykiä/täristä kaasua painettaessa. Nykiminen on tiuhempaa isommilla kierroksilla. Autoa on nyt käytetty kahdessa eri paikassa korjattavana eikä kummassakaan paikassa ole saatu nykimistä/tärinää poistettua. Ensimmäisessä paikassa vikakoodi oli löytynyt ilmamäärämittarista ja ahtopaineen tunnistimesta, jotka vaihdettiin, eikä vika korjaantunut. Saivat lisäksi selville, että kakkossylinterissä on sytytyshäiriötä, mutta eivät saaneet selville mikä sen aiheuttaa. Paikallisessa merkkiliikkeessä saivat selville, että vika on sytytystulpissa, mutta vika ei korjautunut tälläkään. Sanoivat lisäksi, että moottorin ohjauksessa on jotain häikkää, mutta eivät kuulemma pysty asialle mitään tekemään, koska auto on lastutettu. Lastutuksen tekijästä ei ole tietoa, koska lastutuksen autoon on teetättänyt auton edellinen omistaja eikä autoliike, josta auto minulle myytiin tiennyt missä lastutus on tehty.
Onko jollakulla tietoa/ehdotusta mitä kannattaisi tehdä ilman, että autoa tarvitsisi ajaa alas kalliolta tai polttaa? Kovin moneen paikkaan autoa en haluaisi enää viedä tutkittavaksi "turhaan". Nyt on joulumieli kohdallaan! :)
3B nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Oliskos sitten ratkasu jos käyttäis udestaan lastutettavana? Itellä oli lastutusvaiheessa kanssa jotain vast. ongelmia mutta ne hiottiin Motestilla pois lastutuksessa. Nyt ois vielä alennushinnoissakin... Jos lastu on sellanen mitä ei oo penkitetty autossa, ni ei oo autokohtanen varmasti. Vai onko siis auto joskus toiminut ihan oikein? ja kuinkakauan?
Mulle kanssa kuulostaisi pikaiseltaan sytytysvahvistinmoduulin simahtamiselta, kun on imuilmajäähytteinen, niin saattaa olla jäähdytystahnat kuivahtaneet ja sitä myöten kärähtänyt vahvistin tai ei vain toimi kunnolla. Käy hakemassa paikallisesta pc-liikkeestä hopeatahnaa, putsaa vanhat pois, uutta tilalle ja kato muuttuuko.
Voisi tietty auttaa vielä paremmin jos saisi ihan konkreettista vikamuistidataa tänne, moottorinohjauksen vika voi johtua niinkin pienestä kuin lastun kannan juotoksen hiusmurtumasta.
Voisi tietty auttaa vielä paremmin jos saisi ihan konkreettista vikamuistidataa tänne, moottorinohjauksen vika voi johtua niinkin pienestä kuin lastun kannan juotoksen hiusmurtumasta.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 5.11.2008 21:05
Varmaankin joutuu uudelleen käyttämään lastutettavana, jos ei muuta ratkaisua ongelmaan löydy. Vika ilmenee niin, että kiihdytettäessä tuntuu tärinän alkaessa siltä kuin yksi pytyistä putoaisi pelistä pois. Kiitos vinkeistä. Pitää huomenna käydä heti ostelemassa tahnaa ja tutkia tuo sytytysvahvistinmoduuli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa