Neuvoja ? ei pääse autoon
Valvoja: ffp jäsenet
Neuvoja ? ei pääse autoon
Elikkä vw vento ei nyt sit illalla aukassukkaan ovia siis kaikki ovet on jäässä paitsi peräluukku mutta ne penkit on lukossa ja tappi alhaalla miten pääsen autoon että voin ajaa sen kotiin ja huoltaa lukot?? lämmittäminen ei toiminut kun koitin 3h ajan hönkiä, lukkosulaa, butaani soihtua lämmittää ovia, toisen auton pakokaasulla lämmittää, potkia kontin penkkejä, kammeta niitä rattilukolla joka vääntyi.. käsikään ei mahdu penkkien avaus tapille asti..
jos joku keksis mitä tehdä pitäis auto saada pois kyliltä hinaus viimenen vaihtoehto.
jos joku keksis mitä tehdä pitäis auto saada pois kyliltä hinaus viimenen vaihtoehto.
Todennäköisesti enemmänkin kanittaa vastaan se oven mekanismi, kuin itse lukko, jos ei kerta edes lukkosula auta yhtään? Lämminilmapuhallin lienee paras, jos saatavilla mistään. Kuumalla vedellä joskus jotkut tainneet saada auki(vesi pussiin ja ovea vasten). Viimeisenä keinona voinee kokeilla sitten valuttaa sitä kiehuvaa vettä oven kylkeä pitkin, mutta tätä en suosittele, sen jälkeen se on varmasti ankkajäässä..
Joo nyt onnistu päästä sisälle kontista ja väänsin ohuesta rauta tangosta sopivan muotosen että sillä sai takapenkkien napin ylös ja työsin samaa aikaa päällä :D mutta ei aukea kuskin ovi vaikka nyt on tallissa jossa varmaa vähän lämpimämpi kuin pihalla ja puhallin huutaa auton sisällä ovea päin ja siis lukko toimii mutta kahva ei saa mitään kosketusta ja siis ihan reilusti siitä kahvasta ja sen ympäriltä lämmitin
Kyllä niistä joku ovi ennemmin tai myöhemmin täytyy aueta, jos 0-astetta tai lämpimämpään talliin sen auton veit. Sitten kun saat ne ovet auki, niin aseöljyä niistä torxiruuvien rei'istä sisään.
Ota seuraavalla kerralla vaikka Youtubeen video tosta "Volkkaristin talvesta", kun menet kontista sisään. ;)
Ota seuraavalla kerralla vaikka Youtubeen video tosta "Volkkaristin talvesta", kun menet kontista sisään. ;)
Itellä kun aikanaan Vento oli niin kuskin ovi hirtti kiinni ja sai kulkea vänkärin ovesta muuteman viikon ennen kuin sitten lukko antautui lämpimässä tallissa.
Siihenhän on saatavilla sellainen lisäjousi että jaksaa pakkasellakin löysätä sen lukko mekanismin. Ainakin silloin aikanaan oli ihan merkkiliikkeessä jousta tarjolla.
Öljyä en ehkä itse tuonne laittaisi. Taitaa tarttua vaan tiukempaan kiinni pakkasella.
Taisi muistaakseni olla sellainen vähän kolmion mallinen se palikka mikä hirttää kiinni kun alkuperäinen jousi ei sitä jaksa pakkasella liikuttaa.
Siihenhän on saatavilla sellainen lisäjousi että jaksaa pakkasellakin löysätä sen lukko mekanismin. Ainakin silloin aikanaan oli ihan merkkiliikkeessä jousta tarjolla.
Öljyä en ehkä itse tuonne laittaisi. Taitaa tarttua vaan tiukempaan kiinni pakkasella.
Taisi muistaakseni olla sellainen vähän kolmion mallinen se palikka mikä hirttää kiinni kun alkuperäinen jousi ei sitä jaksa pakkasella liikuttaa.
Öljyä en ehkä itse tuonne laittaisi. Taitaa tarttua vaan tiukempaan kiinni pakkasella.
Hyvin toi aseöljy on pelittänyt jo kolmatta talvea omassa ja toista emännän autossa, ilman kummoisia ongelmia ovien kanssa. Hienosti uskaltaa käydä pesemässäkin TI-hallissa ja ajaa sen jälkeen -20 pakkaseen. ;) Nojoo, takaisin asiaan...
Itellä jos on ongelmaa jäätyneiden ovien kans, oon aina saanu auki ku pussiin kuumaa/ lämmintä vettä ja hetken pitämällä lukon / jäätyneen oven yläosan päällä. Ei kertaakaan ole väkivaltaa tarvinnu käyttää :)
Vedellä on suht suuri lämpökapasiteetti, jotenka lämmintä vettä kehiin ja sit ylimääräset kuivataan pois kun ovi auki, ettei käy samoin uudestaan.
Vedellä on suht suuri lämpökapasiteetti, jotenka lämmintä vettä kehiin ja sit ylimääräset kuivataan pois kun ovi auki, ettei käy samoin uudestaan.
Käytä nyt hyvä mies hakua, samasta aiheesta jauhettu jo ainakin kolme topiccia.
Kauko-ohjattu keskuslukitus on näissä pakollinen varustus, lukkosulia ym paskaa on aivan turha lukkoihin tunkea, ei auta.
Paras vinkki on että purkaa oviverhoilut irti, pesee lukot ym tangot rasvanpoistoaineella ja voitelee uudelleen, tämä tehtiin meidän ventoon kun kuskinovi alkas kunnolla takertelemaan, muut ovet kyllä toimi normaalisti.
Lisäjousista on puhuttu mutta sillä voi olla se seuraus että ovet ei pysy kiinni eli ei se pakollinen siellä ole.
Jos se oven lukkotappi ei tahdo liikkua kunnolla niin syynä on tahmeat rasvat vivustossa, koita nupin reijästä sumuttaa ohutta öljyä vipuihin ja rämpytä samalla ovia auki-kiinni.
Golffiin en ole tehnyt mitään eikä ole ollut koko talvena mitään ongelmia ovien kanssa, täytyy nostaa hattua ja syvä kumarrus golffiin päin.
Kauko-ohjattu keskuslukitus on näissä pakollinen varustus, lukkosulia ym paskaa on aivan turha lukkoihin tunkea, ei auta.
Paras vinkki on että purkaa oviverhoilut irti, pesee lukot ym tangot rasvanpoistoaineella ja voitelee uudelleen, tämä tehtiin meidän ventoon kun kuskinovi alkas kunnolla takertelemaan, muut ovet kyllä toimi normaalisti.
Lisäjousista on puhuttu mutta sillä voi olla se seuraus että ovet ei pysy kiinni eli ei se pakollinen siellä ole.
Jos se oven lukkotappi ei tahdo liikkua kunnolla niin syynä on tahmeat rasvat vivustossa, koita nupin reijästä sumuttaa ohutta öljyä vipuihin ja rämpytä samalla ovia auki-kiinni.
Golffiin en ole tehnyt mitään eikä ole ollut koko talvena mitään ongelmia ovien kanssa, täytyy nostaa hattua ja syvä kumarrus golffiin päin.
Joku kesä avasin golffiin lukkosysteemin aikeissa asentaa sinne marmorilta ostamani lisäjouset. Vaikka kuinka lueskelin foorumien ohjeita ja pyörittelin asetelmaa käsissäni, en löytänyt paikkaa jouselle -ei se jousi olisi oikestaan mahtunutkaan sinne.
Tyydyin sitten putsaamaan lukkolaitteen (painepesuri on hyvä tuohon tarkoitukseen) ja voitelemaan CRC:n Multilubella. Eipä ollut ongelmia seuraavana talvena.
Tyydyin sitten putsaamaan lukkolaitteen (painepesuri on hyvä tuohon tarkoitukseen) ja voitelemaan CRC:n Multilubella. Eipä ollut ongelmia seuraavana talvena.
Tässä cordobaan tehty ohje tuon lisäjousen asentamiseen. Yhtään niinku sinne päinkään samallalailla ku kolmos golffi/vento?
http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf
Oma vento kans kaipais tuota lisäjuosta. Tosin nyt pelannu paremmi ku mitä viime talvena..
http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf
Oma vento kans kaipais tuota lisäjuosta. Tosin nyt pelannu paremmi ku mitä viime talvena..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa