LIsämittarit,laatu,hinta, erot...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

LIsämittarit,laatu,hinta, erot...

ViestiKirjoittaja zero » 6.12.2009 1:44

On autogaugea, swooshia, stackia, autometriä... Kun meinaa vähän haluta tarkkailla mitä koneessa tapahtuu, niin onko siinä noiden välillä suurtakaan eroa oikeasti? Onko sama ostaa se autogaugen 20-30e mittari kuin autometerin 50-75e? Sitten on tietenkin hienommat apexit, defit yms. sähköiset sarjat, joissa onkin sitten eri hinnat.
Viitsiikö sitä laittaa sisätiloihin esim. öljynpainemittarin mekaanisena (teollisuusmittarit, edullisia ja tarkkuuden suhteen hinta-laatukohdallaan?)?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.12.2009 1:55

No periaatteessa mä lukisin noi kaikki melkein samaan kastiin, eli mekaaniset, sähköset jne. keskenään. Tarkkuutta joissain on enemmän, sekä joissain laatu on parempi ku toisessa, mut noin keskivertoisesti, antaa ne silti osviittaa siithen että joku on pielessä/toimii.
Jos oikeesti haluaa (siis oikeesti tarvitsee) tarkkaa ni lentokonekäyttöön tarkoitetut mittarit imho on semmosia, koska niiden on pakko olla tarkkoja.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 6.12.2009 18:04

Onhan itselläkin ollut jotain ahtomittareita tms. mutta tossa muutama pitäisi laittaa ihan ajatellen moottorin terveyttä. Aloin miettimään, että pitäisikö noihin oikeasti jaksaa perehtyä, vai ostaa vaan ne halvimmat jotka ulkonäöltään miellyttää, jos eroja lopujen lopuksi on minimaalisesti.. Sitä tekniikan maailman testiä tuning-mittareista odotellessa :D.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.12.2009 2:04

Oikeastaan sekään ei välttis kerro mitään, koska jokainen moottori on yksilö. Mutta noista mittarieista on se apu, et jos joka päivä viikkoa esim öljynpaineet on 3 bar ja sitten lauantaina ei paineet nousekaan enää ku 2 bar:iin. Niin silloinhan jotain on vialla. Tai ahtomittari näyttää 0.5 ja yhdessä vedossa onkin 1 bar... niin silloin hukkaportti on jumittunu. Se että näyttääkö mittari nyt sen 0.5 vai 0.6 niin noissakin on se oma toleranssi mitä ne saa näyttää väärin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.12.2009 6:14

Ite olen kyllä tykästynyt VDO:n mittareihin ja laatukin tuntuu olevan kohdallaan.

Kuva

Lisäksi nuo ovat vielä tarpeeksi hillityn näköiset, että ne viitsii laittaa käyttikseen.
Jostain pitäisi hommata vielä ColorMatch LEDit noihin et sais juuri orkkis mittarivalaistukseen sopivat. Nyt jo hyvin lähellä noilla Motonetin sinisillä ledeillä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.12.2009 23:15

Anteeksi maalaisuuteni, mutta miksi ahtopainemittareita pitää olla kaksi?

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 7.12.2009 23:31

Jos ei löydy kahta ahdinta, niin toisella voi mitata vaikkapa pakopainetta.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.2.2011 22:16

jaa mistähän sais semmosen kierroslukumittarin missä ei oo muuta kun eriväriset ledit jotka syttyy kierrosten mukaan?

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 13.2.2011 23:30



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa