Käynnistyminen ongelmana

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

Käynnistyminen ongelmana

ViestiKirjoittaja 50787032 » 30.11.2009 5:21

Golf gti-88 16v 139hv

Elikkä kylmänä käyntiin lähteminen on ongelma. Saa sahailla miltei akun tyhyjäksi.
yleensä kuitenki 5-7 kerralla räjähtää(paukahtaa putkessa) oisko parempi että en paina ollenkaan kaasua startatessa?
sit ku lähtee käyntiin, nii käy ja kulkee moitteettomasti, ei sammuile yms.

lämpöaikakytkin ?
kylmäkäynnistys suutin ?
hall-anturi ?
Voiko hall-anturi olla viallinen kun käynnistymisen tapahduttua ei ole mitään ongelmaa ajaessa / tyhjäkäynnillä.

Fox^
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2009 17:47

ViestiKirjoittaja Fox^ » 2.12.2009 17:36

moottorin lämpötila anturi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.12.2009 18:40

Tuossa moottorissa ei taida olla lämpöantureita moottorinohjaukselle, muuta kuin lämpö-/aikakytkin.

Virittele joku lamppu kylmäkäynnistyssuuttimen johtoon niin näet saako se sähköä kylmästartissa.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

Mikä tarkoitus tuolla "anturilla" on tuossa paisun

ViestiKirjoittaja 50787032 » 5.5.2010 9:43

Entä tuo letku joka lähtee ilmanputsarikotelosta menee lohkoon sekä haarautuu imurarjaan?
Tämä patentti on teipeillä paikkailtu monesta kohdasta, onko tällä osaa/arpaa huonoon käynnistymiseen?

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

Mitä tarkoitus on tuolla "anturilla" tossa paisunt

ViestiKirjoittaja 50787032 » 5.5.2010 9:45

Mitä tarkoitus on tuolla "anturilla" tossa paisuntasäiliön päällä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.5.2010 18:31

Kuulostaa huohotusletkulta. Jos se vetää ilmaa niin tuntunee tyhjäkäynnillä.

Paisarissa on pinnankorkeusanturi.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

huohotusletku

ViestiKirjoittaja 50787032 » 5.5.2010 20:59

eli tällä huohotusletkulla ei ole merkitystä itse käynnistykseen??
hitto koko talven ja edelleen vielä kylminä päivinä saa sahata monesti enneku lähtee käyntiin.. roikassta heti ekalla lähtee..
tein rosvoliittimillä lämpö/aika kytkimeen tuvevista johdoista hyttiin katsaisimen (eli tällä ymmärtääkseni voin antaa manuaalisesti maan kylmäkäynnistys suuttimelle)!?
katkasimessä on valo johon joka palaa tietyn ajan aina sahattaessa autoa käyntiin...mutta siittä ei ole ollut minkäälaista hyötyä :(
mitä teen seuraavaksi???

miten tuo paisuntasäiliö sitten ilmoittaa tällä anturille jos pinta pääsee liian matalalle?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.5.2010 21:08

Riippuu mihin väliin oot katkaisimen kytkenyt, mutta lämpö-/aikakytkin saa startilta jännitteen starttauksessa. Se taas lämmittää kaksoismetallia ja kylmäkäynnistyssuuttimelta katkeaa joidenkien sekuntien päästä maakontakti.

Lämpimällä koneella lämpö-/aikakytkin on luonnollisesti valmiiksi auki.

Saako kylmäkäynnistyssuutin varmasti sähköä kuten kuuluu?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 5.5.2010 23:57

Melkein laittaisin pallini vetoa tuosta letkusta. Ilmamäärämitttari kun ei "nouse" jos on imupuolella vuotoa, muuten ku kaasua antamalla jolloin virtaus nousee.
Letku uusiksi ja murheet luulis lähtevän.

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 6.5.2010 13:01

tämä kuulostaa TOSI loogiselta :D eli uus letku mutta MISTÄ?? oisko kellään myynnissä??

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 6.5.2010 15:02

eiköhän tuo marmorilta luulis löytyvän...

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 6.5.2010 17:10

irroitin sen huohotusletkun. oli ihan "kermassa". eikä tälläkään ollut mitään osaa hunoon käynnistävyyteen.
löysin uuden "möhkäleen" tuosta apuilmaventtiilin alapuolelta, tähän tulee 2 kpl näitä bensaputkia ja siinä on myös joku liitin johon tulee 2kpl sähköjohtoja!? mikä se on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.5.2010 17:46


Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47

ViestiKirjoittaja Fendel » 6.5.2010 22:58

EDIT: Tein oman topikin
Viimeksi muokannut Fendel, 7.5.2010 8:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.5.2010 23:23

Tekniikalla ei ole juurikaan yhteistä, joten ehdotan että tekisit uuden keskustelun aiheesta?

50787032
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2009 12:12

ViestiKirjoittaja 50787032 » 25.5.2010 5:43

Tossa vkloppuna tuli vaihdettua nokkien välinen ketju ja vaihdettua jakopäänhihna.
Huomattiin siinä samalla että edellisen kerran kun jakopää vaihdettu oli jako jäänyt yhden pykälän väärälle kohdalle..
Eipä ole ihme jos tyhjäkäynnillä röpötti ja ei kylmällä starttaa kunnolla!

Ton jälkeen kun jaon laitto kohdalleen niin autoa ei ole kertaakaan tarvinnut sahata käymään, tosi hyvin lähtee kylmänä käymään.
Ja samalla tuo tyhjäkäynti korjaantu täysin, käy tosi tasaisesti nytten.

Eli jos jollain on tommosia ongelmia ettei kylmänä starttaa kuin sahaamalla ja tyhjäkäynti röpöttää niin tarkastakaa ehdottomasti jako, sekun ei maksa mitään :)

YLM LAINATTU TEKSTI..

Miten tuo jako tarkistetaan?? voikohan tuo kyseinen ongelma olla mun autossakin?? sinänsä tyhjäkäynnissä ei ole mitään vikaa, kunhan vain saan sen käyntiin.. nyt yövuorossa ulkona +9,7 ja kävin juuri laittamassa auton roikkaan jottei tarvis sahailla niin monesti :( viikko sitten oli liki +30 ulkona niin lähti eka kerran vuoteen ekalla käyntiin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa