Golf3 vr6 jarrut diisseliin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Golf3 vr6 jarrut diisseliin

ViestiKirjoittaja RcTero » 28.11.2009 12:41

Kysymys kuuluu että meneekö kolmokoppasen Golffin jarrut "heitämällä" kolmoskoppaiseen farmari diesseli Golffin. Farkussa ei ole Abs-jarruja, joten vaikuttaako se mihinkään kun vr6:ssa on abs:t

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.11.2009 12:59

Searchilla kyllä löytyy juttua.

henkkasavosta
-
Viestit: 321
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 28.11.2009 13:33

Mie tein Passattiin tuon swapin. Passatissa oli takanakin levyt, eli rumpujarrullisen taka-akselissa on enemmän työtä.

Olisiko tästä apua?

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 30.11.2009 17:44

taidan olla liian thmä käyttämään hakutoimintoa tai sitten vaan en osaa etsiä oikeilla hakusanoilla...jos joku kauemmin foorumilla pyörinyt vois auttaa asiassa niin olisin kiitollinen

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.12.2009 17:38

Jos on 256mm jäähdytetty tai jäähdyttämätön jarrut dieselissä, niin siihen olka-akseliin saa kiinni G60 280mm satulat, kannakeraudat ja Golf G60 280 levyn kiinni. G60 levy siksi että se on 4 x 100 jaolla, kun Vr6 levy on 5 x 100.
Tosin en ole 100% varma onko G60 ja 280mm Vr6 levy samalla offsetilla? Jos on, niin sit Vr6 satula, kannakerauta ja G60 levy.
288mm Vr6 satuloita, yms ei saa kiinni 256-280mm olka-akseleihin.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.12.2009 20:49

Tosin en ole 100% varma onko G60 ja 280mm Vr6 levy samalla offsetilla? Jos on, niin sit Vr6 satula, kannakerauta ja G60 levy.

VR6 ja G60 levyllä ei ole sama offset, mutta etujarrut voi silti koota Geen levyllä ja 280 mm VR-satuloilla kannakerautoineen. Omassa Variantissa on tehty juuri noin.

Taakse VR6 levyjarrut menevät "heittämällä", levyksi 4x100 -jakoinen G2 / G3-osa. Jarrupaineen säädin saattaa olla erilainen levyille, ainakin Motonet sellaista tarjoaa.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 8.12.2009 23:38

mutta entä jos ei haittaisi vaikka pulttijako tulisi vr6:sta eli onnistuuko navat ja kaikki vaihtaa...tai kuin suuri operaatio se on?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.12.2009 9:38

Jarruosien lisäksi eteen Mk3 GTI / VR6 tukivarret, olka-akselit napoineen, vetoakselit ja raidetangot.
Takana ei tarvitse vaihtaa kuin 5x100-jakoinen jarrulevy.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.12.2009 10:58

Passaakos vr6:n raidetangon pää esmes diisselin olka-akseliin? Nimittäin viimeksikin tutkin niin aivan armotta on kierrettä nuissa diisselin päissä kapasiteettia. Jos vaan nivel passaa akseliin niin on bolt-on. Muussa tapauksessa saattaa vissiin joutua ostamaan uudet raidetangon päät, mutta tuskin menee koko hammastanko vaihtoon... On mulla osat ku jaksas/kerkeis vaan vertailla. :D

henkkasavosta
-
Viestit: 321
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 9.12.2009 16:01

Lukekaa nyt ajatuksella tuo miun aikaisemmin linkittämä tarina, mie olen tehnyt tuon. ABSsiä ei ole pakko kytkeä kiinni, ellei rekisteriotteessa näin lue.

jii_bee kertoi osatarpeen, mutta vetareiden vaihto ei taida olla välttämätöntä. Ulompi murros on vaihdettava.

Sami- , mie niputin auton TDI:n ohjausvaiheella, ja muistaakseni myös TDI:n raidetangon päillä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.12.2009 18:28

Niinkuin arvelinkin, tämä selvä. :)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.12.2009 0:25

jii_bee kertoi osatarpeen, mutta vetareiden vaihto ei taida olla välttämätöntä. Ulompi murros on vaihdettava.

Itsekään en ole ihan satavarma noiden vetareiden ja raidetankojen osalta. Jollain osilla mittaero kapean ja leveän raideleveyden välillä kuitenkin saadaan aikaiseksi, esim. raidetangon päät ja vetonivelet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa