IV golfin vakio etuvalot tehottomat, mistä paremmat..?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

IV golfin vakio etuvalot tehottomat, mistä paremmat..?

ViestiKirjoittaja Manos » 25.11.2009 19:48

Ongelma on että mistä tai miten saisi nelos golffiin tehokkaammat etuvalot? pitkät on eritysen lyhytkantoiset, vaikka on säädetty suuntaan ja toiseen...
Mitkään lisävalo paistinpannut ei kelpaa vaihtoehdoksi(pilaavat ulkonäön)
Laittaisiko joku ystävällinen joka on vaihtanut autoonsa ns. tuninki umpiot, niin kokemuksia siitä että paraniko valoteho tms.

Itsellä on nyt vakio valeon umpiot+lyhkäsissä jälkiasennus xenonit+pitkissä jotku philipsin megavalo polttimot, mutta on silti huonot valot.. vertailuna että uuden hiluxin lyhkäset on mielestäni tehokkaammat ja kauaskantoisemmat, kun golfin pitkät...

Aikoinani vahdoin vanhaan Golf 3 vr6:seen alkuperäisten tilalle jotku silloin hienot enkelisilmä härpäkeumpiot ja valoteho parani huomattavasti.... Eli mikä olisi hyvä ratkaisu neloseen?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.11.2009 20:02

laitat normivaloihin 35w xenon-kitin ja pitkii 50w xenonit. Toimii!
Itsellä on noi 35w xenonit mutta ajoin kaverin autoa jossa oli myös noin 50w pitkissä. Menee tilaukseen kyllä itsellekin.
Itsellä ja kaverilla kyllä Hellan umpiot eli niissä on parempi teho mielestäni verrattuna toisiin, mitkä ne orkkikset nyt on onkaan. valeo?

edit: niin siis on kait sitä ollut tehtaaltakin lähtiessä Hellan valoilla.
jos autosi on alle 2000 niin ei ongelmaa edes katsastuksessa.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 25.11.2009 21:15

Golfi on 98vm. ja tuotu saksasta suomeen 06. Eli jos auto on alle 2000vm. niin katsaria ei kiinnosta onko jälkiasennus xenonit vai ei..?
Meinasin jo ostaa pitkiinki xenonit, mutta kun epäilytti tuo laillisuus, lyhkäsissä oli xenonit jo kun auton ostin, enkä ole sitten autoa vielä nillä katsastanu kun on niin tuore tapaus. Ei vain huvita sitte joka katsastukseen nyppiä nuota xenonia pois ja kun kämmen on mallia lapio niin varsinkin tuo kuskin puolen umpion polttimojen vaihto on tuskaa tuon akun läheisyydenkin takia...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.11.2009 22:25

Jos umpiosta ei löydy xenonille merkintää niin laiton se on.
Jos merkintä löytyy niin sillon ei myöskään käy normi H kantaiset xenon sarjat.
Ne on eri lamppuja ne lailliset mallit.
Ja lähes kaikki autojen alkuperäiset xenonit taitaa olla linssi mallia, eikä heijastus pinnalla.
Joku väitti volvossa olevan heijastin xenonit alkuperäisenä, mutta tiedä sitten..

edit. Ja turha valittaa että onpas laillinen ku munki auto meni läpi niillä valoilla.
Edelleen laki määrää jotain. Eri asia mitä katsuri sitten päättää. Nekin on vain ihmisiä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 25.11.2009 23:01

Heijastin xenoneitakin on. Silloin käytetään D2R polttimoita. Volvoissa taitaa eniten esiintyä.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 25.11.2009 23:17

Eli minkälaiset umpiot pitäis golffiin hommata et sais xenonit sekä pitkiin et lyhysiin laillisesti.. ja mitkä xenonit?

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf

Tämän tekstin perusteella ymmärsin että mahdollista on jälkiasennus xenonit laittaa laillisesti, mutta edelleen kysymys on että minkälaiset?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 25.11.2009 23:39

Xenon-lähivalolle laillisesta umpiosta pitää löytyä merkintä DC, ja jos pitkät tahtoo samaan niin DCR.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=41789
Tuossa topikissa muunmuassa nuo asiat kerrottu.

Oma auto on pari kuukautta liian uusi jotta pääsisi ilman automaattista korkeudensäätöä, mutta aloittajan tapauksessa ei tarvitsisi kuin sopivat umpiot. "Paras" konsti aloittaa lienee metäsästää R32 mallin orkkis-xenon-umpiot. Jostain syystä hyvin harvaa tuningvaloa mainostetaan tuolla DC-merkinnällä varustetuksi.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 2827d414f6
Siinä vielä ksenoneista koottu pläjäys, kannattaa lukea läpi ajatuksella

Ompa tuota tullut harkittua itsellekin, mutta rahalliset panostukset lienee liian suuria hyötyyn nähden, joten oma ratkaisu aikavälilä X pimeille taipaleille lienee ne hirveät lisäpitkät keulalle.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 26.11.2009 1:10

Itellä tuli noitten jälkiasennus xenonien kans semmonen ongelma eetä kun lyhyet sai kohalleen niin pitkät näytti johonkin aivan muualle. Night breaker polttimoilla ihan ok valot tuossa ollut kun vertas Hellan jumbo 320ff ref. 37,5 lisäpitkiin 55w polttimoilla niin omat päihitti. Noihin jumboihin xenonit ni johan näki mut muut ei..

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 26.11.2009 3:03

Mulla nyt sama homma et lyhkäset kohallaan ja auton omilla pitkillä kattellaan sitten oravanpesiä. Pitää aamulla käyttää irti ja laittaa uudelleen paikoilleen jos auttas asiaan. Viime syksynä oli ihan ok molemmilla valoilla pitkillä ja lyhyillä. Ajattelin jos antas viilaa sen verta et viimeistelee ne kannan reunat siitä, jos istuis sitten paremmin paikoilleen. Nyt tosiaan oli kesän irti xenonit kun leimalla käytti.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 26.11.2009 8:30

Tuossa tuli semmoinen ajatus mieleen että oliskos sellainen viritys laillinen että heittäis ton valeon umpion sumuvalojen tai sitte vaikka pitkien paikalle esim hellan micro de xenon lisäpitkät(käsittääkseni lailliset xenonit ilman mitään...) mutta ovatko enään Umpion sisällä? tai kun käytetään auton "omina" pitkinä..?

Edit: Idean saatuani heti selamaan että mitä maksaa yllämainitut...ovh n.650€ no se siitä ideasta sitten...

Onko ylipäänsä missään muussa kuin r32 umpiossa hyväksyntää xenoneille, kun ei tunnu löytyvän?
autokin on otettu vielä käyttöön 05.98 eli ennemmin kuin 01.10.98 eli ei siis vaadi noita autom.korkeusäätö härpäkkeitä xenoneille, umpiot kun vain löytyis sopivat, sopivaan hintaan...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 26.11.2009 9:07

Tärkeämpi päivämäärä tuossa IV Golfin tapauksessa korkeudensäätöjen osalta on tuo 1.10.2000, jonka jälkeen kaikissa käyttöönotetuissa uusissa autoissa xenon-valoilla tulee olla automaattinen korkeudensäätö. Tuo 1.10.1998 on tuon jälkeen tulleille uusille automalleille.

r32 umpioita voinee etsiä eBay:stä, mutta ei nekään ilmaisia ole. Toki marmorilta saanee, mutta hinta karkeasti 600-700e kappale.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.11.2009 16:47

Ai vittu! mä unohdin taas että tää foorumi on täynnä kotipoliiseja.
Kylläpä katsarin mielestä oli kohdallaan noin merkinnät umpiossa.

Mutta ignoreta toi mun posti, ei jaksa vääntää kyttien kanssa täällä foorumilla.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 26.11.2009 17:44

Eiköhän tuo ole hyvä kertoa nämä valoasiat niinkuin ne todellisuudessa on, ettei sitten tule joku kertomaan pää punaisena tänne foorumille huonoista ohjeista.

Minunpuolesta jokainen saa laittaa autoonsa vaikka ja mitä, mutta joitakuita voi kuitenkin kiinnostaa lain kirjaimen täyttäminen.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 26.11.2009 19:04

No nyt "näkee?" taas jotenkuten. Halogeenit paikoillaan ja valot suunnattu kunnolla. Kantamaa riittää vaikka valo onkin aikasta ankeeta xenoneiden jälkeen. Toisesta xenon polttimosta oli ainakin kummasti se muovikanta taipuillut. No pitää kokeilla uudestaan eri polttimoilla, jos tilaisi sellaiset metallikantaiset H7r polttimot. Viime syksynä ol kaikki ok kun ensi kerran xenonit laitoin, pysyi kuvio koossa ja korkeus suuntauskin. Nyt sitte suuntaus tippuu aika alas noilla polttimoilla. Meni kolarin takia vaihtoon keväällä polttimot. Taisivat olla huonommilla toleransseilla tehty noi.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 27.11.2009 1:35

Ai vittu! mä unohdin taas että tää foorumi on täynnä kotipoliiseja.
Kylläpä katsarin mielestä oli kohdallaan noin merkinnät umpiossa.

Mutta ignoreta toi mun posti, ei jaksa vääntää kyttien kanssa täällä foorumilla.


Ammattimiehiä näköjään kanssa paikalla...

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 28.11.2009 19:07

Silläkin kirkastuu valot kun käyttää umpiot irti ja pesee ne konetiskiaineella ja lämpimällä vedellä. Irtoaa se vuosien kuluessa kertynyt pöly.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.11.2009 0:53

Nyt kun en muista (muisti on hyvä mutta lyhyt) varmaksi, mutta eikö IV Golfin umpioiden "lasit" olleet myös muovia? Jos niin esim. Meguiarsin PlastX ja kiillotuslaikka porakoneen tai rälläkän kanssa toimii hienosti, ite puuhasin Passatista noi samalla menetelmällä, tosin hiottiin ensin pahimmat 800-1200-1600-2000 vesipapereilla. Toi ainakin auttaa "ikänäköön" ennen kun lähtee muuta vaihtelemaan :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.11.2009 8:45

Ei ole muovia.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.11.2009 10:29

Jep, koputtelin itekin naapurin golfin lamppuja eilen ja totesin saman minkä sitten muistijälki vahvisti, mutta rankemmalla hioma / kiillotusaineella taipuu kyllä lasipintakin.

Jos ei kiinnosta hinkkaileminen, niin vaihtolasejahan noihin saa ehkä jostain? Lasin irroitus (Step 2, tosin borasta mutta menee samalla tyylillä golfissa):
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1567138

Rahamies ostaa tietty vaikka uudet OEM xenonumpiot (jos niitä vielä uutena saa) ja laittaa niihin 50W sarjan vielä pitkiin :)

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 29.11.2009 16:43

Ette te saa nitä HIDejänne mitenkään lailliseksi. Ne kelpaavat vain ja ainoastaan metsäkoneisiin. Pitää sitten olla ihan toisenlaiset xenonit jotka kävisit lailliseksi oikean umpion, automaattisen valonsäädön ja valojen painepesurien kanssa. Niitä ei sitten saakkaan mistään motonetistä viidelläkymppii. Mut noista jälkiasennus hideistä ei saa laillisia.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 30.11.2009 2:10

Sen kai nyt suurin osa tietää ettei niitä lailliseksi. Mutta sehän nyt on yhtä suuri rikos kuin ajaa esim. lastutetulla muutoskatsastamattomalla autolla. Automaattista tasonsäätöä ja pesureitahan ei välttämättä vaadita. Riippuu ihan auton iästä. Mutta umpiot täytyy olla hyväksytyt. Mutta enpä intä asiasta enempää, on siittä tarpeeksi toisaalla jo väännetty. 4 Golffeissa ei kyllä paljoo häikäse tarvike xenonitkaan kun ovat oikein säädetty. Tullut tuolla tien päällä seurattua mitä vastaan tulee.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 30.11.2009 9:08

Pesurit täytyy kyllä löytyä vaikka olisi T-fordi DC-hyväksytyllä umpiolla.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 30.11.2009 11:39

Ette te saa nitä HIDejänne mitenkään lailliseksi. Ne kelpaavat vain ja ainoastaan metsäkoneisiin. Pitää sitten olla ihan toisenlaiset xenonit jotka kävisit lailliseksi oikean umpion, automaattisen valonsäädön ja valojen painepesurien kanssa. Niitä ei sitten saakkaan mistään motonetistä viidelläkymppii. Mut noista jälkiasennus hideistä ei saa laillisia.


Tässä tapauksessa tarkoitin tietysti OEM-umpioita OEM-ballasteilla ja vaikka ihan OEM D2S-polttimoilla, mukaanlukien OEM-korkeudensäätö ja OEM-valopesurit...lisää valoa sitten niihin pitkiin sillä LAITTOMALLA jälkiasennus HID-sarjalla. Voi jeesus mitä jeesustelua.

Ei kai sillä ole mitään merkitystä tässä yhteydessä, onko kokonaisuus lain mukaan hyväksyttävä, vaan sillä miten sitä valoa saa lisää. Ei ne ämpärin kokoset Hellan kaukovalotkaan ole välttämättä lailliset, niillä saa vaan lisää valoa. Katso otsikko uudestaan ja mieti palveliko sun kommenttis yhtään alkuperäistä asiaa.

Sen kai nyt suurin osa tietää ettei niitä lailliseksi. Mutta sehän nyt on yhtä suuri rikos kuin ajaa esim. lastutetulla muutoskatsastamattomalla autolla. Automaattista tasonsäätöä ja pesureitahan ei välttämättä vaadita. Riippuu ihan auton iästä. Mutta umpiot täytyy olla hyväksytyt. Mutta enpä intä asiasta enempää, on siittä tarpeeksi toisaalla jo väännetty. 4 Golffeissa ei kyllä paljoo häikäse tarvike xenonitkaan kun ovat oikein säädetty. Tullut tuolla tien päällä seurattua mitä vastaan tulee.


Aivan, mutta joo, pesurit vaaditaan, mutta automaattista korkeudensäätöä ei, mikäli auto on 2000 tai vanhempi. 2001 alkaen onkorkeudensäätö pakollinen.
OK, eiköhän nämäkin ole tosiaan tullut jo käytyä läpi ihan riittävän monessa keskustelussa, eli yritetääs taas keskittyä keskustelemaan siitä miten sais ne paremmat etuvalot tehottomien tilalle nelosgolffiin, kuten ensimmäisessä viestissä kysyttiin.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 30.11.2009 18:33

Kylläpä on valokeskustelu aiheittanut paljon lausuntoja...hyvä vain.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen:
Esim. nämä umpiot kiinnostaisivat:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5512

Mutta paraneeko se valon tuotto nuolla vakioihin verrattuna, kokeneet kertokaa...
Ei vain huvittaisi investoida jos ei muuta hyödy kuin tuo thyyning ulkonäkö.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 30.11.2009 19:02

Linssivalojen etu on ainakin pieni hajavalon tuotto.
Eli se polttimon tuottama valo siirtyy tarkemmin sinne mihin halutaankin, eikä valaise suotta ylöspäin.
Ei tuo parisataa nyt niin kauheasti ole kahdesta ajovalo umpiosta.
Vanhoista valoista saa moottorit ja polttimot siirrettyä suroaan noihin.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 30.11.2009 19:07

Itsellä juuri kanssa umpioden osto edessä, orkkiksilla takana ilmeisesti juurikin tuo 310tkm mitä autollakin ja nämä herättivät kiinnostukseni.
Saakohan noilla mitään etua vrt vakiot heijastinumpiot jotka aivan täynnä kiveniskemiä? Tekeekö noilla projektoreilla mitään jos laittaa Hilipsin +80% polttimot?
Xenonit ehkä myöhemmin. Autokin saattaa olla rekisteröity ennen tuota 1.10.00, en muista, noista tosin lienee turha odottaa xenonhyväksyntää...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 30.11.2009 19:31

Jos jollakulla olisi mahdollista ottaa tosielämän ennen/jälkeen -kuvia tuollaisista umpioista niin olisi kiva. Kameran manuaalipuolella ottaa jotkut kiinteät asetukset vain. Vähenisi tuo jeesustelun määrä ja näkisi umpion/linssin toimivuuden.

Omat Valeon orkkisumpiot alkavat tehdä jo vallan pehmeää valokuviota, kun ei lasikaan mikään priima enää ole. Kumpaistakin Azizin ja Manosin umpiota olen vilkaissutkin, mutten vielä niin kovasti ihastunut. Pitäisi melkeen päästä käpälöimään itse ennenkuin saisi aikaiseksi ostaa moiset.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.11.2009 20:29

Kelpaako jos ottaa kolmoskorisessa, itsellä InPron "R32 xenon IV-look" tjsp valot nokalla jossa siis tuommonen projektorisysteemi. Tarkoitus vaihtaa 55W 6000k xenonit lyhkäisiin (ja pitkiinkin aikanaan) kunhan rantautuvat joskus.

Edit:siis tämmöiset

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 1.12.2009 12:42

Omasta mielestäni 4 golffissa on kyllä hyvät valot verrattuna moneen muuhun autoon. Hyvin noilla näkee kun on oikein suunnattu. Nyt odotuksissa ittellä uudet xenon polttimot kun vanhat oli hiukan vinot niin ei saanu suunnättua oikein.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 1.12.2009 15:04

No tuota, Kaverin kans suunnattiin kunnon vehkeellä noi valot ja suuntaimessa kuvio on kohdallaan, mutta todellisuus on edelleen verrattain surkea, eli ei valo pahemmin kauas kanna... Xenonit kyllä lyhkäsissä antavat valoa hyvin ja suht. leveälle, mutta ei kovin kauas. Pitkät ku laittaa päälle niin tulee vain sellainen kusinen läiskä xenon valon jatkeeksi. Tulis edes lunta tänne etelä-pohojanmaalle, niin lumi edes vähä heijastais tuota valoa...
Pistetään ny vielä kuva autosta xenoneilla...
http://www.xenonkauppa.fi/WebRoot/Kaupa ... w_golf.jpg

voi muuten olla että noista munkin xenon-polttimoista on tuo kanta notkahtanu, ku se tekee mielestäni kummalisen polttopisteen tuonne heijastimen yläreunaan, samalle kohdalle on myös ilmestyny himmentymää...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.12.2009 16:54

Vaihda ihmeessä ne kusiset pitkät xenoneihin.
Itselläni oli lyhkäset sekä pitkät 35w xenoneilla.
Jos vielä kirkkautta lisää haluaa niin pitkiin 55w.
Ei niillä halogeeni pitkillä tee mitään jos lyhkäsissä on xenonit.
Toki voi laittaa jotkut vielä tehokkaammat halogeenit pitkiin, mutta sitte alkaa umpiot käymään jo kuumana.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 1.12.2009 17:10

voi muuten olla että noista munkin xenon-polttimoista on tuo kanta notkahtanu, ku se tekee mielestäni kummalisen polttopisteen tuonne heijastimen yläreunaan, samalle kohdalle on myös ilmestyny himmentymää...


Taitaa polttopisteessä olla lämmintä, jos heijastinkin tummuu.. Hymiö.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 1.12.2009 20:39

Itselläni on Hella celis ajovalot xenoneilla, hajavaloa ei tule ja valokuvion raja on tarkka. Valoa tulee suht runsaasti etualalle, vasen reuna aavistuksen himmeä mutta metsän puolelle valaisee ihan mukavasti. Valokeilalla riittää pituutta mutta etualan kirkkaus hiukan häiritsee kauas näkemistä.

Jos vertaillaan niin sanoisin että menevät lähelle v50 xenonien laatua, octavialle eivät pärjää mitenkään, paremmat kuin v70 heijastinumpiovolvoissa. Golfin omiin halogeeniumpioihin verrattuna valoteho kyllä paranee, mutta ei mitenkään tajunnanräjäyttävästi.. golfin omat halogeenit ovat kuitenkin verraten muihin melko hyvät, kunhan käyttää kunnon polttimoita ja suuntaus on kunnossa.
Viimeksi muokannut jjj84, 1.12.2009 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 1.12.2009 20:41

Joo'o... meinasin vain että ei taida olla normaalia tommosen polttopisteen syntyminen...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.12.2009 20:56

No niin. Omaaan pultattiin lyhyisiin h7 55W 6000K xenonit. Kamerana toimi N97. Ennen kuva hieman sumuinen mutta ero kyllä tulee selväksi. =)
KuvaKuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2009 23:48

Kuvasta näyttäis että eri paikassa ja eri valotuksella otettu?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 9.12.2009 23:52

Sama valotus ja sama paikka, mutta toisessa palaa parkit ja toisessa xenonit.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.12.2009 23:55

En tiedä millaisia valotusominaisuuksia tuossa N97:ssa on. =D
Velipoika kuvat otti puhelimellaan. Tie on eri kuvissa kun ei jaksanut lähteä ajaa samaan paikkaan.

Ja niin valitettavaa kuin se onkin niin vasemmanpuoleisessa kuvassa palaa lyhyet. (varmaan jotkin no-name polttimot sadan vuoden takaa edllisen omistajan jälijtä.)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2009 23:57

Niin, eihän n97:ssa saa käsisäädöllä valotusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa