mikä anturi? (käyntihäiriö 1,8 16v)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

mikä anturi? (käyntihäiriö 1,8 16v)

ViestiKirjoittaja sokota » 22.11.2009 12:20

mikäköhän valkea kaksi napainen anturi on jetta-88 1,8 16v kannessa siinä jakajan alapuolella? tänään alkoi auto käymään todella raskaasti, eikä meinaa tyhjäkäynnillä pysyä.... ilmeisesti saa ruokaa niin älyttömästi. liittimen kun ottaa irti niin tyhjäkäynti nousee mutta ei siedä yhtään kaasua.
Viimeksi muokannut sokota, 3.12.2009 9:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.11.2009 19:10

Lämpö-/aikakytkin?

Koita vaikuttaako jos otat kylmäkäynnistyssuuttimesta liittimen irti.

Eihän sulla katalysaattori ole? Sille on kans joku anturi noilla paikkeilla...

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 23.11.2009 11:52

ei ole kattia tuossa. ei myöskään vaikuttanut vaikka otin kylmäkäynnistys- suuttimen liittimen irti. tuon valkean liittimen vieressä on myös kaksinapainen ruskea anturi. sitä itse olisin veikkaillut lämpöaika- kytkimeksi, mutta vaikka senkin ottaa irti niin ei mitään vaikutusta. auto lähtee kylmänä heti käyntiin kun avainta pikkasen hipasee, mutta hetken kun käy niin käynti muuttuu todella raskaaksi ja alkaa putkessakin roiskamaan. mistäköhan tollasta vikaa kannattas ruveta ettimään?

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 3.12.2009 9:05

onkohan tuossa määränjakajassa jokin mikä voisi tuollaista tehdä? ampuu putkesta liekkiä ja peltisarja hehkuu punaisena jo pienen paikallaan käytön jälkeen. vaihdoin sen lämpötunnistin anturin, virranjakajankannen, pyöriän ja tulpat. noilla ei ollut mitään vaikutusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.12.2009 23:10

Sytytys myöhäisellä jos polttaa putkessa?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 3.12.2009 23:29

Toinen vois olla ohjauspaineen säätimen rikkoutuminen. Jos ohjauspaine menee tosi matalaksi, ilmamäärämittarin lautasen liikkuminen tulee niin kevyeksi että pienelläkin kaasuttamisella antaa heti ihan täysillä "soppaa".
Ekaksi veikkaan silti tuota sytkää. Mites Hall -anturi? Senkin saa suht helpolla rikki, kun on aika arassa paikassa siinä heti virranjakajan kannen vieressä (tai oikeastaan sen liitin on, ja sen saa rikottua)...

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 6.12.2009 16:34

sytkä on kohillaan.(perussäädöt laitettu kohdilleen) tällähetkellä käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta nykii aika reilusti 2000-4000rpm välillä. 4000rpm jälkeen vetää taas tosi hyvin. hall-anturin liitin on kyllä nippusiteellä kietastu jakajan ympärille. pystyykö tuota mittaamaan mitenkään että onko siinä vika?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.12.2009 17:27

Mulla oli epämääräisiä käyntiongelmia jotka poistui kun puhalsin Hall-anturin paineilmalla puhtaaksi öljystä.

Myöhemmin sain tiivisteen vaihdettua virranjakajaan ja ongelma on pysynyt poissa.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 7.12.2009 13:00

kiitoksia vastauksista. pitää tuossa vielä koittaa putsata se hall-anturi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.12.2009 19:25

PL vai KR kone?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.12.2009 19:54

KR kun ei ole kattia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.12.2009 23:58

Eipä se katti tee eroa, kun kooärrääkin on katilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2009 0:02

No kun on vielä -88...

Korkeintaan tuontiautoissa oli tuolloin PL-moottoria.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 9.12.2009 8:43

sori tyhmyyteni, mutta en tiiä mikä tuon konetyyppi on. auto on kuitenkin sitä usa mallia 1,8 16v -88 129hv

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 9.12.2009 9:47

Se on PL kone.

Siinä on jäähd.nesteen lämpöantureita useampi, yksi on mittarin anturi, yks menee boxille, sitten on lisäsuuttimet ohjausta ja ja tyhjäkäynnin säätöä jne. koita ottaa lisäsuuttimen liitin irti vaikuttaako käyntiin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.12.2009 12:11

Eli kyllä se varmaan sen ke-jetin ecun anturi sitten kyseessä. Eli voispa vaikka olla sökö.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 10.12.2009 18:09

tuli jo se anturi vaihdettua, mutta ei ollut minkäänlaista vaikutusta asiaan. vika tosiaan lieveni paljon kun laitettiin perussäädöt kohilleen. tällähetkellä auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta ajossa kierrosten ollessa n.2000-4000rpm niin nykii todella rajusti tasakaasulla. sitten taas kun polkasee reilummin kaasua niin vetää tosi hyvin ilman nykimistä. kylmällä koneella ei sitten olekkaan tuota nykimistä millään kierroksilla. ilmavuotojakin tuossa etsin, mutta niitäkään en löytänyt. alkaa itsellä jo ideat loppumaan tuon kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa