Voiko autoon laittaa ESP jälkiasennuksena? Vaatiiko mitä laitteita? Autohan on vieläkin tuo 03 Bora ATD
En kaipaa "Miks?" tai "Ei sillä mitään tee" vastauksia, vaan lähinna tietoa onko mahdollista ja montako euroa menee...
EDIT: esim jostain purkuautosta otettua tai vaikka slamitilta?
Jälkiasennus ESP - onnistuuko?
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihtoon taitaa mennä ainakin ABS-yksikkö, ja johtosarja. Lisäksi täytyy vaihtaa ohjauspylvääseen kääntökulma-anturillinen ohjausyksikkö. Sitten täytyy asentaa ja hankkia vielä ainakin ESP:n vaatimat kiihtyvyysanturit kojelautaan järjestelmän on/off-kytkin. Nuo muutkin laitteet todennäköisesti vaatii erimalliset johtosarjat.
Osien vaihdon lisäksi vaaditaan tietysti varmaan jokunen tunti merkkihuollon testerillä jotta saadaan kaikki systeemit koodailtua asianmukaisesti. Tietotaitoa tuosta ohjelmointisavotasta tuskin korjaamolta löytyy joten yritys-erehdysmenetelmällä taitaa mennä hyvin pitkälti.
Kolmella-neljällä tonnilla varmaan pääsee tässä projektissa alkuun.
Osien vaihdon lisäksi vaaditaan tietysti varmaan jokunen tunti merkkihuollon testerillä jotta saadaan kaikki systeemit koodailtua asianmukaisesti. Tietotaitoa tuosta ohjelmointisavotasta tuskin korjaamolta löytyy joten yritys-erehdysmenetelmällä taitaa mennä hyvin pitkälti.
Kolmella-neljällä tonnilla varmaan pääsee tässä projektissa alkuun.
Isukki tuota aikanaan uteli uutta Boraa ostaessaan, ja autokauppiaan vastaus oli EI. Autokin sattui olemaan ATD-Bora :D
Muttamutta... yhtäkkiä tulisi mieleen että normi palikoiden lisäksi pitää olla ainakin kiihtyvyysanturit sekä ABS-yksikkö joka ESP:tä tukee. Siis konehuoneen puolelle tuo yksikkö josta jarruputket lähtee. Johtoa lie tarvii aika ison kasan, ja tottakai ESP:n boksinkin vaatii.
Helpoin tie varmaan olisi purkaa nuo osat ESP autosta ja asentaa ne ei-ESP autoon. Samalla varmaan halvin jos tätä lähtee suorittamaan. Onnea kuitenkin jatkotutkimuksille täältpäin. Mielenkiintoinen idea kyllä.
Muttamutta... yhtäkkiä tulisi mieleen että normi palikoiden lisäksi pitää olla ainakin kiihtyvyysanturit sekä ABS-yksikkö joka ESP:tä tukee. Siis konehuoneen puolelle tuo yksikkö josta jarruputket lähtee. Johtoa lie tarvii aika ison kasan, ja tottakai ESP:n boksinkin vaatii.
Helpoin tie varmaan olisi purkaa nuo osat ESP autosta ja asentaa ne ei-ESP autoon. Samalla varmaan halvin jos tätä lähtee suorittamaan. Onnea kuitenkin jatkotutkimuksille täältpäin. Mielenkiintoinen idea kyllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa