Boran alatukivarren helat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

Boran alatukivarren helat

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 3.11.2009 22:59

Moi. Kaverin -99 vm borassa on taas etualatukivarsien helat soronoo.
Vuos sit vaihdettu uusiin ja sitä ennemmin melkosen tasan vuosi vaihdettu kanssa.
Mikä noita takimmaisia heloja oikein tuhoaa?? Tuntuu hullulta vaihdella joka katsastukseen uudet kun kestää juuri ja juuri vuoden kerralla. Merkitystä ei ole sillä onko alkuperäiset vai tarvikkeet kun kestävät näemmä yhtä kauan.

Autolla on ajettu jo 297000 ja on 1.6 bensa koneella.

Saisko mistään jonkinverran parempia heloja jostakin?
Tosin en itse ole vielä ehtinyt katsomaan josko niitä sais kovempiakin malleja jostain mutta jos joku osaa vastata niin kiitän etukäteen tiedosta.

Ja pistetään nyt tähän samaan tämäkin että samaisesta autosta vaihdettiin vuosi sitten eteen jarrulevyt ja ne meni melkosen pian kieroon?? Nyt sitten vaihdoin ne uusiin ja saas nähä kestääkö yhtään sen kauempaa kuin entisetkään.
Oli melkosen kova pulisuttamaan kun jarrua painoi vähällä voimalla. Sittenkun painoi hiukan lujempaa niin ei pulistanut enään mutta levyt oli kulunut melkosen ihmeellisesti.

Toiseltapuolen oli syöpynyt pinta koloille jota kyllä ihmettelen ja toisella puolen oli niinkuin uusi levy taikka vähänajettu elikä todella hyvässä kunnossa.

Mistähän moinen johtuu??

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 3.11.2009 23:07

Onko Ne takapuslat oikein päin asennettu? Kun niissähän on niinku toisella sivulla reiät ja toisella sit niinku kumia silleen. Ja vissiin nuolet vielä et miten päin ne tulee.
Ja onko ne kiristetty pyörät ilmassa vai silleen et se keula on niinku oman painonsa varassa?

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 3.11.2009 23:22

Ekalla kerralla laittoi merkkiliike ja itse laitoin samalla lailla kuin oli laitettu aikasemminkin elikä nuolet osoittamaan eteenpäin ja taaksepäin autoa jolloin ne tyhjiöt tuli auton sisäpuolelle ja ulkopuolelle.
Mitä tarkoitat tuolla kiristämisellä? Takimmaiset helat on prässäämällä kiinni alatukivarressa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.11.2009 23:30

Pitää kiristää niin että auto ei ole pukeilla/nosturilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2009 23:34

Saisko mistään jonkinverran parempia heloja jostakin?
Saa. Uretaanisia. Prothane, Powerflex ja joitain muitakin. Jos ostat Energy Suspensions -puslat niin mittaa halkaisijat vanhoista ja vertaa uusiin ennen asennusta. Ja mielummin jo ennen tilausta... Itse sorvautin taaemmat uusiksi kun oli 7 mm liian isot.

Tuossa kohteessa ei ole mitään syytä laittaa kumisia. Jos niitä menee usein niin sitten voi olla joku vika joka sitten siirtyy parempien puslien myötä muihin/kalliimpiin kohteisiin.

Pitää kiristää niin että auto ei ole pukeilla/nosturilla.
Taaempien puslien rakenne on sellainen ettei kiristysajankohta vaikuta ja etummaisissa pusla pääsee asennusrasvan avustamana kiertymään kohdalleen kuten muissakin vastaavissa kohteissa.

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 3.11.2009 23:47

Vikaa voi olla ratin ja penkin välissä:) Ajotyyli on jonkinverran repivää kun sitä seurasin reissulla.
Olisko mitään firman nimeä mistä vois alkaa soitella ja kysellä puslia?
Ja kiitoksia tiedoista tähän mennessä:))

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.11.2009 23:48

Mk1 Audi TT takimmaiset koko kumiset puslat on tähän mennessä testattu parhaiksi.
Numerolla 8N0 407 181B löytyy moiset. Uretaaniset on tupannut halkeamaan tai nousemaan pois tukivarren sisältä, kun eivät anna tarpeeksi periksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2009 23:52

Uretaaniset on tupannut halkeamaan tai nousemaan pois tukivarren sisältä, kun eivät anna tarpeeksi periksi.
Vielä jos kertoisit valmistajan niin tietäisi välttää. Yksi potentiaalinen vikakohde on tiedossa puhelinsoiton päässä...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.11.2009 23:55

Powerflexiä ollut ja kaksi kertaa vaihdettu takuuseen. Nyt molemmissa mk4 alustaisissa autoissa noi tt:n puslat kun eivät slamitissa kauheita maksanut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.11.2009 0:02

Hmm.. Erikoista koska sehän on se "The Firm" tuolla alalla.

Pistetään sävelkorvan taakse...

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 4.11.2009 19:19

Sopiiko nuo audi tt puslat siis boran etualatukivarsiin suoraan vai joutuuko jotenkin muokkaamaan niitä? Niin ja minkä vuosimallin käy jos sellasia koittais metsästää?

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 4.11.2009 19:22

Audin puslat on ihan plug & play.. suosittelen!
tt 225 nelivedon puslat on itsellä.. pitäis vissiin olla samat kaikissa,, Alkupään tt:issä tais joskus joku kampanja olla näistä??

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 4.11.2009 20:58

No eiköhän noilla tiedoilla jo löydy nuo osat ja toivottavasti ei tämän jälkeen tarvitse enään niitä vaihdella:)) Tuntuu vain niin turhalta vaihdella vuoden välein kun parempiakin on saatavilla tuollaiseen kohteeseen.

Kiitän tiedoista kaikkia.Palataan asiaan jos vielä jotain ihmeellistä tulee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa