Auton ulkolämpötilamittari näyttää esim. +5 asteen kelissä -3 astetta (eli aina noin 8 astetta kylmempää kuin todellisuudessa on), mikä voisi olla vikana? Vaihdettu eilen ulkolämpötila-anturi etupuskurin vasemmanpuoleisen ritilä takaa - ei korjaantunut..
Ideoita?
Auto siis profiilin mukainen.
Ulkolämpömittari näyttää liian kylmää, Golf IV -05
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Raitisilmasuodatinkotelon anturi on enemmänkin ilmastoinnille sisään imettävän ilman lämpötilaa varten. Ulkolämpötilan näyttöä varten etu on siinä, että keulan anturi on varsin altis ajoviimalle, vesisumulle yms. eikä aina näytä oikein. Kun on kahdessa eri paikkaa anturi, saadaan mukavasti virheet kompensoitua pois, tai ainakin teoriassa.
Tosin, jos on lämppäri mallia veivi ja vipu eli ei automaatti tai edes puoliautomaatti, niin sitten en mene varmaksi sanomaan löytyykö tuota toista anturia raitisilmansuodattimen luota. Mutta silloin kyllä se yksi hajonnut anturi antaisi lukemaa -35 tms. jatkuvasti, ei tuollaista heittoa kuin nyt. Kahdesta anturista toisen hajoaminen antaa juurikin tuollaista tasaista heittoa alaspäin.
Tosin, jos on lämppäri mallia veivi ja vipu eli ei automaatti tai edes puoliautomaatti, niin sitten en mene varmaksi sanomaan löytyykö tuota toista anturia raitisilmansuodattimen luota. Mutta silloin kyllä se yksi hajonnut anturi antaisi lukemaa -35 tms. jatkuvasti, ei tuollaista heittoa kuin nyt. Kahdesta anturista toisen hajoaminen antaa juurikin tuollaista tasaista heittoa alaspäin.
Jep eli homma edennyt taasen hieman. Autossa climatronic ja löytyy toinen anturi juurikin sieltä raitisilmasuodattimen alta imuputkesta. Osa tilattu ja pitäisi tulla tänään.
Valitettavasti ei ole mahdollista aina käyttää tuota vag-comia vikadiagnoosiin muutenkuin merkkiliikkeen välityksellä.
Kunhan saan osan, niin sitten alkaa aikamoinen jumppa.. On meinaan purettava ainakin hansikaslokero pois, että pääsee edes käsiksi kys. anturiin. Tuo puskurissa oleva olikin paljon helpompi vaihtaa.
Laitan infoa tuliko vika tällä anturilla kuntoon..
Valitettavasti ei ole mahdollista aina käyttää tuota vag-comia vikadiagnoosiin muutenkuin merkkiliikkeen välityksellä.
Kunhan saan osan, niin sitten alkaa aikamoinen jumppa.. On meinaan purettava ainakin hansikaslokero pois, että pääsee edes käsiksi kys. anturiin. Tuo puskurissa oleva olikin paljon helpompi vaihtaa.
Laitan infoa tuliko vika tällä anturilla kuntoon..
No niin, uusi anturi tuli ja paikalleen -> sama virhe lukemissa edelleen.. Tähän voisi sanoa nyt radiossa soivan biisin sanoilla "mitä vi...a"!
No sitten erinäisiä kokeita autolla välillä ajaen eli molemmat anturit irti ja vuoron perään uusia + vanhoja ym.. Kaiken tämän tuloksena se, että näyttää ainoastaan silloin oikein kun pelkästään puskurin alaosassa oleva anturi kytkettynä. Eli vaikka raitisilmakanavan anturiksi laittoi uuden tai vanhan, niin virhe pysyy samana. Ajattelin jättää tämän anturin nyt irti ja laittaa nippuun..
Olisiko jollakin vielä ideoita, mitä muuta voisi tehdä?
No sitten erinäisiä kokeita autolla välillä ajaen eli molemmat anturit irti ja vuoron perään uusia + vanhoja ym.. Kaiken tämän tuloksena se, että näyttää ainoastaan silloin oikein kun pelkästään puskurin alaosassa oleva anturi kytkettynä. Eli vaikka raitisilmakanavan anturiksi laittoi uuden tai vanhan, niin virhe pysyy samana. Ajattelin jättää tämän anturin nyt irti ja laittaa nippuun..
Olisiko jollakin vielä ideoita, mitä muuta voisi tehdä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa