Elikkä homma on sellainen, että mutsi valitteli polosen välillä vauhdissa vähän nyökähtelevän. Ajattelin et joo joo, luulet vaan.
No yhtenä aamuna soitti, että nyt se ei lähde käymään. Minä menin katsomaan ja starttailin ja tutkiskelin. Bensapumppu lähtee pyörimään mutta ei tosiaan käynnisty ei edes luvannu.
Vein autoa narunjatkona tallille parempaan syyniin ja kokeilin "mäkistarttia" lähti heti käymään ja ihan kun ei vikaa olis ollutkaan. Sammutin ja starttasin ja aina vaan lähti käymään. Vaihdoin tulpat ja bensansuodattimen varmuudenvuoksi.
Noh pari päivää meni hienosti, kunnes tuli tenät liikennevaloissa. Minä menin taas narun kanssa, että on se perkele. Laitoin avaimen virtalukkoon ja väänsin. Taas lähti kun palmun alta.
Tallilla asiaa tänään tutkiskelin, mut ei siinä mitään silmiinpistävää ollut.
Vaikea etsiä vikaa jota ei sillä hetkellä ole kun on paikassa jossa asialle voisi jotain tehdä.
Mikä näissä yleensä korkkaa?
-Puola (paljonkos tuolla pitäis olla ohmeja kun mittailee?)
-Hall anturi (Miten tämän voi todeta?)
-Virtalukonpohja
Mitään vikakoodin luku vehkeitä ei ole.
Polo 1.4 44kW -96 Ei käynnisty... aina
Valvoja: ffp jäsenet
Samanmoiseen vehkeeseen auttoi, kun ei enää käynnistynyt, hall-anturin vaihto virranjakajaan. Jäi kerrasta pihaan, ei edes luvannut.
Puolavikaa ennustelivat varaosaliikkeessä 95% varmuudella.
Vaihdoin puolan ja ei vaikutusta.
Virtalukonpohja olisi ollut oma veikkaus tuohon ongelmaasi, mutta sanoitkin sen jo vaihtaneesi.
(Laitoitko bagin johdot kiinni kun kasasit ratin takaisin...?)
Puolavikaa ennustelivat varaosaliikkeessä 95% varmuudella.
Vaihdoin puolan ja ei vaikutusta.
Virtalukonpohja olisi ollut oma veikkaus tuohon ongelmaasi, mutta sanoitkin sen jo vaihtaneesi.
(Laitoitko bagin johdot kiinni kun kasasit ratin takaisin...?)
Ei ole enää paljoa muuta mahdollisuutta kuin tuo hall anturi.. :)
Vaihdetut osat:
-tulpat
-puolan johto
-virranjakaja
-pyöriä
-puola + moduli
-virtalukonpohja
Airbagin johto tuli varmuudella kiinni. Ja ennen kuin irroitin johdon oli autosta ainakin 15 min akunkenkä irti. Meniköhän siitä bagistä nyt perkele jotain hajalle, vaikka pidin kuin kukkaa kämmenellä.
Vaihdetut osat:
-tulpat
-puolan johto
-virranjakaja
-pyöriä
-puola + moduli
-virtalukonpohja
Airbagin johto tuli varmuudella kiinni. Ja ennen kuin irroitin johdon oli autosta ainakin 15 min akunkenkä irti. Meniköhän siitä bagistä nyt perkele jotain hajalle, vaikka pidin kuin kukkaa kämmenellä.
Nyt se vika tais korjaantua. Eli se hall anturi se kai oli.
Tässä mallissa oli magneti marellin tekemä virranjakaja johon ei pysty erikseen hallia vaihtamaan, joten uusin koko virranjakajan. Ei ainakaan pariin päivään ole oikutellu.
Tuo airbagin valo nyt kenkuttaa. Täytyy koittaa jos kävis nollaamassa sen. Syttyykö uudestaan..
Tässä mallissa oli magneti marellin tekemä virranjakaja johon ei pysty erikseen hallia vaihtamaan, joten uusin koko virranjakajan. Ei ainakaan pariin päivään ole oikutellu.
Tuo airbagin valo nyt kenkuttaa. Täytyy koittaa jos kävis nollaamassa sen. Syttyykö uudestaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa